دانستنی های طراحی محوطه باغ
20
خرداد

دانستنی های طراحی محوطه باغ

دانستنی های طراحی محوطه باغ

این روزها طراحی محوطه باغ یکی از مواردی می باشد که شما می توانید در شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی نیز آن ها را مشاهده کنید اما در این باره شما باید اطلاعاتی درباره طراحی و دکوراسیون نیز داشته باشید و در بعضی از مواقع شما می توانید از سلیقه و هنر و علاقه خود استفاده کنید تا بتوانید دکوراسیون و طراحی قسمتی از باغ و یا ویلای خود را نیز انجام دهید.

یکی از مواردی که شما باید در طراحی باغ درباره آن اطلاعات داشته باشید این است که قبل از هر کاری باید بدانید متراژ زمین شما به چه میزان می باشد و بعد از آن بتوانید طراحی و ساخت ویلای خود را شروع کنید.

از دیگر دانستنی هایی که شما باید درباره طراحی باغ ها و ویلا ها بدانید این است که باید نسبت به هزینه ای که می خواهید برای ویلا در نظر بگیرید باید بدانید از چه مصالح و متریال هایی استفاده کنید.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

دانستنی های طراحی محوطه باغ

اگر می خواهید زیبایی را در طراحی ویلای خود و یا باغ خود مشاهده کنید می توانید از نمای ساده و زیبایی به رنگ سفید استفاده کنید و زیبایی و آرامش را به ویلای خود راه دهید.
در اکثر مواقع شما شاید به چشم دیده باشید که نمای ساختمان ها و باغ ها و ویلا ها به رنگ سفید طراحی می‌ شود و شما می‌ توانید نسبت به خلاقیتی که به کار می‌ برید از متریال چوب نیز استفاده کنید و چوب را در نمای خارجی ساختمان خود به کار ببرید.

زمانی که شما می خواهید نمای داخلی و همچنین نمای خارجی ویلا و باغ خود را طراحی کنید می‌ توانید به سبک و مدل طراحی نیز توجه داشته باشید به عنوان مثال شما می توانید از سبک کلاسیک نیز استفاده کنید فقط کافی است بدانید چه سبکی را دوست دارید.

اگر بخواهید درباره سبک مختلف اطلاعات دقیقی داشته باشید می توان گفت بعضی از ویلا ها به صورت مدرن و یا کلاسیک طراحی می‌ شوند و در بعضی از مواقع ویلا و یا باغ به شکل فلت و یا بعضی از ویلا ها به شکل دوبلکس نیز طراحی می شوند که شما می توانید از بین سبک های مختلف سنتی و یا مدرن و کلاسیک سبک خود را انتخاب کنید و شروع به کار طراحی باغ و یا ویلای خود کنید.

یکی از موارد دیگری که شاید شما درباره آن اطلاعات دقیق نداشته باشید این است که باید بدانید در چه موقعیت جغرافیایی و موقعیت مکانی می‌ خواهید ویلا و باغ خود را طراحی کنید در بعضی از مواقع شما می توانید از طراحی باغ های اطراف نیز استفاده کنید و آن ها را به نوعی برای خود نمونه کار در نظر بگیرید زیرا در چنین مواقعی شما می دانید که در ساخت ویلای خود از چه متریالی بیشتر استفاده کنید و چه متریالی را برای باغ خود کمتر استفاده کنید.

 

اصول طراحی باغ:

  • دانستن ابعاد زمین
  • توجه به آب و هوا و طلوع و غروب
  • طراحی زمین بازی و استخر و دیگر فضا های مورد نیاز
  • ایجاد راه های ارتباطی با دیگر قسمت ها
  • دکوراسیون صحیح نمای داخلی و قرار دادن نور گیر و دیگر موارد
  • دانستن متریال مورد نظر برای ساخت ساختمان

یکی از دانستنی های دیگری که باید درباره طراحی ویلا و باغ ها در نظر داشته باشید این است که شما باید بدانید از چه نوع میز و صندلی برای طراحی باغ خود استفاده کنید و در چنین مواقعی شما می توانید صندلی های حصیری و چوبی نیز استفاده کنید.

یکی از موارد دیگر طراحی باغ ها این است که باید بدانید از چه پوشش گیاهی برای باغ ها استفاده کنید در بعضی از مواقع طراحان و دیزاینر ها به شما این را پیشنهاد می‌ کنند که از پوشش گیاهی همان منطقه استفاده کنید و طراحی باغ و باغچه شما را نسبت به آن گیاه نیز انجام می دهند.

تقسیم بندی ویلا یکی از مواردی می باشد که در اکثر مواقع افراد معمولی درباره آن اطلاعاتی ندارند و می توان گفت شما باید بدانید چه مقدار از زمین خود را برای استخر در نظر می گیرید و چه میزان از زمین را برای فضای سبز و کاشتن درخت درخت نیز استفاده می‌کنید در بعضی از مواقع شاید نداشتن تناسب بین فضا های مختلف یکی از مشکلات طراحی باغ ها بدون معمار و طراح باشد که بهترین کار این است که شما قبل از هر کاری با یک طراح نیز صحبت کنید و درباره سلیقه ها و علاقه خود نیز به او اطلاعاتی بدهید تا او بداند از چه سبک و طراحی استفاده کند.

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۴.۵]