درب های شیشه ای
30
مهر

درب های شیشه ای

درب های شیشه ای

همان طور که شما وارد مغازه ها و فروشگاه های لوکس می شوید با چشم خود می بینید که درب ها را از شیشه به کار می برند و این نیز می تواند برای هر مکان و فضایی زیبایی خاص خود را داشته باشد.

از این رو همه شما این را می دانید که درب های برای ورود و خروج از مکانی به کار برده می شود و می تواند انواع مختلفی داشته باشد از چوبی گرفته تا درب های شیشه ای شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

یکی از درب هایی که در این دوره از آن ها استفاده می شود درب های شیشه ای می باشد که برای این که این درب ها زیبا و جذاب می باشند می توان از آن ها استفاده کنید.

شما می توانید درب های شیشه ای را به دو روش به کار ببرید که این ها یک نوع از این درب ها متحرک می باشد و نوع دیگر آن درب شیشه ای ثابت می باشد.

 

درب های شیشه ای

انواع درب های شیشه ای

  • درب شیشه ای ساده
  • درب شیشه ای اسپایدری
  • درب شیشه ای کشویی
  • درب شیشه ای ریلی
  • درب شیشه ای لولایی
  • درب شیشه ای توکار
  • درب شیشه ای اتوماتیک
  • درب شیشه ای اتوماتیک کشویی

 

درب شیشه ای ساده

درب هایی که در گذشته در ساختمان ها و فضا ها به کار گرفته میشد اکثرا از جنس فلز یا چوب می بودند و شکل آن ها اغلب به شکل مستطیل و دایره ای بود.

اندازه این درب ها نیز بسیار بزرگ بود ولی می توان این گونه بیان کرد که این درب ها عرض کمی را داشتند، ولی درب های امروزی با عرض های ۸۰ سانتی متر تا ۲۰۰ سانتی متر وارد بازار می شود و طرفداران زیادی را دارا می باشند.

در درب های شیشه ای برای ارتفاع آن ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید با هر ارتفاعی که در نظر دارید آن ها را سفارش دهید.

درب شیشه ای با این که کمترین فضا را اشغال می کند ولی می توان گفت که این درب ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و این درب ها بسیار متنوع و پر استفاده می باشند.

طراحان و معماران داخلی که کار آرشیتکت را انجام می دهند برای زیبا سازی فضای داخلی از این درب ها استفاده می کنند و یکی از المان های زیبایی به حساب می آیند.

 

پیشنهاد نویسنده : آینه های سرویس خانه

 

درب شیشه ای اسپایدری

می توان این گونه بیان کرد درب شیشه ای اسپایدری یکی از پر فروش ترین ها و پر طرفدارترین درب ها می باشد.

این درب های شیشه ای بسیار جدید می باشند و جدیدا وارد بازار شده اند و می توان گفت به دلیل حرکت خطی و افقی آن ها این درب ها بسیار جای کمی را اشغال می کنند و فضای بسیار کمی را می گیرند.

درب های شیشه ای اسپایدری در اکثر مواقع به صورت تک لنگ می باشد و خیلی کم و برای معدود مواردی از این درب ها به صورت دو لنگه استفاده می کنند.

درب های شیشه که برای این نوع استفاده می شود با شیشه های ۱۰ میل سکوریت ساخته می شود، البته می توان به این اشاره کرد که دو شیشه ۵ میل روی هم قرار می گیرد.

یکی از ویژگی های مثبت این درب ها یراق آلات آن ها می باشد، یراق آلاتی که در این درب ها به کار می رود کلا از استیل می باشند و استیل این ها ضخیم می باشد.

 

درب شیشه ای کشویی

این درب ها همان طور که از نام آن ها مشخص می باشد در داخل یک ریل از جنس استیل یا آلومینیوم حرکت می کند، این درب ها اغلب برای کمد های بزرگ و کمد دیواری های بزرگ استفاده می شود.

درب های کشویی با استفاده از یراق آلات ریلی استفاده می کنند تا بتوانند در جای خود جا به جا شوند.

زماین که شما درب شیشه ای خود را از شرکت های مختلف استفاده می کنید باید بدانید که این درب ها از نوع بلوم(Blum)  می باشد.

برای اطلاعات بیشتر می توان این گونه بیان کرد که بلوم یک شرکت یراق آلات می باشد که در اتریش می باشد و این شرکت اتریشی می باشد و برای کشور های دیگر یراق آلات کابینت و درب ها را ساخته و ارسال می کند.

شیشه هایی که برای این درب ها استفاده می شود از نوع شیشه های ۱۰ میل می باشد و از نظر شکل و ظاهر آن ها می توان به رنگ های متنوع و طرح های زیبای آن اشاره کرد.

 

درب شیشه ای ریلی

در گذشته زمانی که درب های کشویی را باز و بسته می کردید فقط به یک شکل این کار انجام میشد، این درب ها را به دو دسته می توان تقسیم کرد یکی درب های کشویی روکار که یراق آلات آن ها روی درب ها کار میشد و درب های کشویی توکار که یراق آلات آن ها درون کمد و دیوار به کار می رفت و دیده نمیشد.

این درب ها اکنون نیز طرفداران خود را دارا می باشد و می توان این ها را به راحتی در بازار بیابید، اما همان طور که از پیشرفت تکنولوژی های درب ها خبر دارید این درب ها به مرور زمان نیز از حالت سنتی خود خارج شدند و وارد عرصه جدیدی نیز شدند.

یراق آلاتی که در این درب ها به کار می روند نیز جدید می باشند و اسم آن ها یراق رولینگ نیز نامیده می شوند که فقط یه شرکت می توانند آن را تولید کنند.

یراق آلاتی که این شرکت می سازند نیز از بهترین کیفیت برخوردار می باشند، این سه شرکت سه برند را تولید می کنند که می توان به اسپید درجه یک از چین، پیکو درجه دو از چین و کینگ لانگ درجه یک از چین نیز اشاره کرد.

در خانه هایی که اندازه آن ها کوچک می باشد و فضایی برای باز و بسته کردن درب های کمد ها وجود ندارد شما می توانید از درب های ریلی و کشویی استفاده کنید تا بتوانید لوازم خود را در کمد ها پنهان سازید.

 

پیشنهاد نویسنده: طراحی داخلی تجاری و طراحی داخلی اداری

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]