روند پروژه سعادت آباد + ویدیو
22
دی

روند پروژه سعادت آباد + ویدیو

روند پروژه سعادت آباد + ویدیو

به یکی دیگر از پروژه های دکوطرح خوش آمدید! در این نوشته قصد بررسی پروژه سعادت آباد و روند کلی آن را داریم، در ابتدای این نوشته یک ویدیوی کوتاه یک دقیقه ای از کارفرمای گرامی و نظر ایشان مشاهده خواهید کرد و در ادامه تصاویر این پروژه را برای شما قرار می دهیم. شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح با کادری مجرب در امر پیمانکاری و ساخت و ساز پروژه های عمرانی و مهندسین ذیربط، از صفر تا صد پروژه شما را اجرا می نماید. این تیم با سابقه ای طولانی در امر ساخت و ساز و اجرا در خدمت شما هموطنان گرامی می باشد. برویم که پروژه را با هم مرور کنیم!

 

روند پروژه سعادت آباد + ویدیو

نام پروژه : روند پروژه سعادت آباد + ویدیو

تاریخ انجام پروژه : سال ۱۳۹۸

توضیحات : در ویدیوی زیر، گروه دکوطرح از کارفرمای عزیز دعوت به عمل آورده تا ضمن تحویل پروژه به ایشان، توضیح لازم به ایشان داده شود و البته سوالات ایشان برطرف شود.

ویدیو :

 

بهانه خوبی ست که با هم سبک های مختلف طراحی داخلی را مرور کنیم تا هم تصور بهتری از پروژه و روند پروژه سعادت آباد داشته باشیم و هم برای فضای مورد نظر خودمان ایده های بهتری بدهیم. اولین قدم برای شروع طراحی داخلی، داشتن اطلاعاتی درباره انواع مختلف سبک‌های دکوراسیون است؛ چرا که سبک‌های مخلفی مانند مدرن، مینیمال، اسکاندیناوی، صنعتی و… تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و هر شخصی بایستی با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کند.

 

سبک دکوراسیون مدرن

همان طور که در مطلب دکوراسیون مدرن چیست نیز اشاره کردیم، مدرن یک واژه گسترده است که در زمینه دکوراسیون معمولا به یک خانه که با خطوط صاف و منظم، پالت رنگی ساده و موادی مانند استیل و شیشه طراحی شده است گفنه می‌شود. در دکوراسیون مدرن حس سادگی در همه المان‌های منزل از جمله مبلمان مشاهده می‌شود. صاف، صیقلی، براق و شفاف از جمله ویژگی‌هایی هستند که در سبک مدرن شاهد آن هستیم.

 

سبک دکوراسیون امروزی

سبک های دکوراسیون مدرن و امروزی دو نوع سبک متفاوت هستند که اغلب جای یکدیگر استفاده می‌شوند. تفاوت اصلی این دو سبک در این است که سبک مدرن تفسیری از طراحی است که در قرن بیستم شروع شده است. از طرفی سبک امروزی یا معاصر انعطاف‌پذیری بالایی داشته و پایبندی چندانی به سبک خاصی ندارد. برای مثال در سبک امروزی ممکن است شاهد خطوط خمیده در طراحی باشیم، در حالی که در سبک مدرن این اتفاق رخ نمی‌دهد.

 

سبک دکوراسیون مینیمال

سبک مینیمال یکی از سبک‌های پرطرفدار در بین انواع سبک های دکوراسیون داخلی است. این نوع سبک تقریبا همانند سبک مدرن و از آن ساده‌تر است. در سبک مینیمالیست پالت‌های رنگی استفاده شده معمولا خنثی بوده و هیچ یک از لوازم موجود نیز بیش از حد زرق و برق‌دار نیستند. در ضمن سفید یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در دکوراسیون مینیمال است.

 

سبک دکوراسیون صنعتی

سبک صنعتی همان طور که از نامش پیداست، الهام گرفته از سبک‌های دوره انقلاب صنعتی اروپا و خانه‌های شهری قرن های ۱۷ و  ۱۸میلادی اروپا است. در بسیاری از دکوراسیون‌های طراحی شده با این سبک دکور شاهد عناصری هستیم که حس ناتمام بودن طرح را به ما القا می‌کنند. برای مثال در این سبک ممکن است شاهد استفاده از آجر و یا چوب در ظاهر دکوراسیون باشیم. یک خانه طراحی شده با سبک دکوراسیون صنعتی را می‌توان نسخه بازسازی شده از یک ساختمان صنعتی نیز دانست.

 

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی تجلی از سادگی سبک زندگی ساده مردم شمال اروپا است. در طراحی اسکاندیناوی، مبلمان استفاده شده مانند یک اثر هنری نسبتا ساده هستند.

 

سبک دکوراسیون سنتی غربی

در سک سنتی شاهد المان‌های کلاسیک همراه با مبلمان مجلل با تعداد زیاد لوازم تزئینی هستیم. از جمله ویژگی‌های مطرح در خانه‌های طراحی شده به سبک سنتی، می‌توان به استفاده از چوب‌های تیره، پالت‌های رنگی پررنگ، تنوع بافت‌های استفاده شده در طراحی، مبلمان با پارچه‌های بافتنی یا مخمل مانند، ابریشمی و گلدوزی و استفاده از خطوط منحنی اشاره کرد. سبک سنتی ریشه در حساسیت‌های اروپایی در طراحی دارد.

 

سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

در میان انواع سبک های دکوراسیون داخلی دکوراسیون سنتی خاورمیانه یکی از منحصر به فردترین دکوراسیون‌ها است و فرش و گلیم ایرانی در آن حرف اول را می‌زند. هیچ دکوراسیون سنتی از خاورمیانه بودن این عناصر کامل نیست. پالت رنگ‌های گرم و تند، همراه با نقش‌های سنتی و اسلامی، اجزای مهم این سبک دکوراسیون هستند.

 

سبک دکوراسیون سنتی شرق دور

منظور از شرق دور، سرزمین‌هایی مانند چین و ژاپن هستند. دکوراسیون سنتی این سرزمنین‌ها بسیار ساده طراحی شده و این سادگی نمایانگر سبک زندگی فروتنانه و به دور از تجملات مردمان این سرزمین‌ها است. میزها و صندلی‌های کوتاه و مربع شکل، تشک به جای تخت، درب‌ها و پنجره‌های کشویی و نقوش مینیاتوری ژاپنی همگی احساس نوستالژیک فیلم‌های شرقی را تداعی می‌کنند.

 

سبک دکوراسیون فرانسوی

رنگ‌های گرم و ملایم مانند طیف‌هایی از قرمز، زرد، طلایی و استفاده از مصالحی مانند سنگ و آجر از ویژگی‌های برجسته در سبک فرانسسوی هستند. در میان انواع سبک های دکوراسیون داخلی این سبک معمولا از ظروف تزئینی چینی و روتختی‌های نسبتا سنگین و ضخیم استفاده می‌شود.

 

سبک دکوراسیون بوهمیان

دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان نیز یکی از محبوب‌ترین سبک های دکوراسیون داخلی به حساب می‌‌آید. در این سبک پایبندی خاصی به قوانین وجود نداشته و هر گونه که دوست دارید دکوراسیون منزلتان را طراحی می‌کنید. توجه کنید که بوهمیان که با نام سبک کولی‌وار نیز شناخته می‌شود، به معنی نادیده گرفتن عرف‌ها و قراردادهای معمول نیست؛ بلکه این سبک دقیقا بازتابی از سلیقه شما است که می‌تواند پر از طرح و رنگ‌های متنوع باشد.

 

سبک دکوراسیون روستیک

سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک زندگی آرام روستایی، شناخته می‌شود. طراحی داخلی با سبک روستیک، فضایی صادقانه و بی‌تکلف را بوجود آورده و پلی به گذشته ساده و بی‌آلایش ما به حساب می‌آید.

 

سبک دکوراسیون هالیودی

سبک هالیودی یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی است که در طراحی آن تمایل بسیاری به لوکس و باشکوه بودن وجود دارد. از ویژگی‌های بارز این سبک می‌توان به استفاده از مبلمان با شکوه مخملی و عتیقه‌جات گرانبها اشاره کرد. پالت‌های رنگی استفاده شده در این سبک نیز معمولا رنگ‌هایی خیره کننده مانند بنفش، قرمز و فیروزه‌ای هستند و به راحتی و تنها با رعایت چند نکته می‌توان به دکوراسیون هالیوودی دست پیدا کرد.

 

سبک دکوراسون ساحلی

این سبک که با نام سبک همپتون (Hamptons) نیز شناخته می‌شود، از مناطق ساحلی آمریکا برگرفته شده است. از ویژگی‌هایی که در سبک دکوراسیون ساحلی دیده می‌شوند، می‌توان به استفاده از پالت‌های رنگی خنثی ترکیب شده با آبی و سبز، مبلمان بژ و یا سفید، اتاق‌هایی پر از وسایل چوبی و یا الهام گرفته از دریا، الگوهای آبی و سفید برای بالش‌ها و پنجره‌های بزرگ اشاره کرد. مقصود اصلی این نوع طراحی ایجاد حس آرامش برای افراد بوده و معمولا نیز در طراحی خانه‌های ساحلی استفاده می‌شود.

 

سبک دکوراسیون ایران باستان

در میان انواع سبک های دکوراسیون داخلی، سبک دکوراسیون ایران باستان نگاهی به دوران هخامنشی و بعد از آن دارد. استفاده از سنگ مرمر برای دیوارهای داخلی و خارجی، حکاکی‌های هخامنشی، استفاده از تندیس‌های هخامنشی و باستانی، استفاده از پالت رنگ‌های خنثی مثل سفید و کرم در کنار رنگ‌های با شکوهی مانند زرشکی و آبی ارغوانی از ویژگی‌های بارز این نوع سبک دکورسیون است. ستون‌های بلند و دربهای سنگین، قاب‌های بلند مرمر بر روی دیوارها، استفاده از سرستون‌های شیر و اسب بالدار و هر آنچه که شما را یاد ایران باستان بی‌ندازد در این نوع دکوراسیون استفاده می‌شود.

 

 

برای مطالعه ی بیشتر می توانید صفحات زیر را نیز بررسی کنید:

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۵]