طراحی داخلی آزمایشگاه تشخیص طبی
27
مهر

طراحی داخلی آزمایشگاه تشخیص طبی

طراحی داخلی آزمایشگاه تشخیص طبی

یکی از مهمترین عواملی که در زیبایی دکوراسیون های داخلی آزمایشگاه مورد توجه  قرار دارد استفاده از متریال های ساده اما با کیفیت است.

ما روز به روز طرح های متنوعی برای طراحی داخلی آزمایشگاه ها مشاهده می کنیم که نکات خاص و ویژه‌ای در آنها دیده می‌شود.

از مهم ترین عوامل می‌توان به ویژگی‌های خاص یک محیط اشاره کرد.

این محیط ها می‌تواند شامل  فضای مناسب برای بیماران قبل از انجام فعالیت ها در آزمایشگاه، محیط مناسب برای نمونه گیری و فضای مناسب جهت عوامل تخصصی در زمینه جوابدهی و موارد دیگر باشند.

یکی از عواملی که افراد در هنگام ورود به آزمایشگاه مورد توجه شان قرار می‌گیرد ویژگی های ظاهری و دکوراسیون داخلی آزمایشگاه می باشد.

افراد معمولاً برای نمونه گیری به آزمایشگاه می‌روند و ترجیح می‌دهند محیطی که در آن هستند دارای زیبایی منحصر به فردی باشد و از وسایل و چیدمان مناسب برای راحتی بیماران استفاده شده باشد.

چیدمان مناسب می تواند استرس و نگرانی را از بیماران دور کند و همین امر باعث می‌شود که طراحی داخلی تخصصی‌تر انجام پذیرد.

بیمارانی که می‌خواهند به آنجا مراجعه کنند در ابتدا به آن فکر می‌کنند فضایی که می‌خواهند به آنجا بروند دارای آرامش و زیبایی هست یا خیر.

اما برای برخی از افراد هم اهمیت ندارد که محیط چگونه است بلکه فقط می‌خواهند برای انجام فعالیت مورد نیاز به آنجا مراجعه کنند و فضای آزمایشگاه برای آنها اهمیت ندارد.

طراحی قسمت های مختلف از آزمایشگاه به دست معماران حرفه‌ای انجام می گیرد زیرا باید همه استانداردها در حین طراحی را مد نظر دهند.

 

طراحی داخلی تجاری و طراحی داخلی اداری

 

طراحی داخلی آزمایشگاه تشخیص طبی

 استفاده مناسب از متریال

از عوامل موثر برای برند شدن یک آزمایشگاه، می توان به زیبایی آن اشاره کرد که  نقش مهمی خواهد داشت.

جهت زیبا سازی فضا استفاده از رنگ های مناسب در طراحی و دکوراسیون داخلی آزمایشگاه ها می تواند در سقف، کفپوش ها و دیوارها اعمال شود.

انتخاب این موارد از لحاظ روانشناسی تاثیر مثبتی در روحیه افراد دارد و به برند شدن یک آزمایشگاه کمک می کند.

برای همین می‌توانیم با فضاسازی مناسب و با استفاده از پارتیشن های حرفه ای یک محیط خصوصی و امن برای مراجعه کنندگان ایجاد کنیم.

استفاده از این تجهیزات با چیدمان صحیح و بهداشتی در محیط آزمایشگاه باعث میشود تا  افراد در آن احساس آرامش و پاکیزگی ‌کنند.

پاکیزگی یکی از عوامل مهمی است که در محیط هایی مانند آزمایشگاه، بیمارستان و کلینیک ها اهمیت دارد.

در طراحی داخلی آزمایشگاه معمولاً از رنگ های سفید و خنثی استفاده می‌کنند.

رنگها آرامش را به افراد منتقل می‌کند و از رنگ‌های پرهیاهو مانند رنگ های جیغ نباید در تزیینات ساختمان استفاده کرد.

 

پیشنهاد نویسنده : طراحی مدرن نمای بیمارستان

 

تفکیک فضاها جهت راحتی مراجعین

آزمایشگاه هایی که تفکیک فضایی دارند یعنی برای هر کار محیطی مجزا در اختیار افراد قرار می دهند از لحاظ استاندارد بسیار مورد تایید می باشد.

در طراحی داخلی هر فضایی اولین موردی که بسیار اهمیت دارد راحتی افرادی است که می‌خواهند به آنجا وارد شود.

زیرا اگر آن محیط خالی از افراد مختلف باشد قطعاً طراحی آن اهمیتی ندارد و همیشه خالی خواهد ماند اما این افراد هستند که با مراجعه به آنجا می توانند جریان را به وجود بیاورند.

در آزمایشگاه محیطی را باید در نظر بگیرید که مراجعه کنندگانی که شرایط خاص دارند مانند کودکان و سالمندان در آنجا بتوانند زمان خود را سپری کنند.

توجه به نکات ریز و درشت در طراحی داخلی آزمایشگاهی از نکات مهمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. جهت طراحی حرفه‌ای بهتر است با یک تیم متخصص و کارشناسان با تجربه مشورت نمایید.

در طراحی آزمایشگاه تشخیص طبی که باید طراحی پلان گسترده انجام شود در ابتدا باید محیط های مورد نیاز را یادداشت کنید، تا بتوانید آنها را در طراحی پلان خود جای دهید.

هنگامی که فضاها را جانمایی کردید بهتر است که با مشورت و استفاده از سایت های معتبر معماری نمونه هایی از طراحی داخلی آزمایشگاه ها را مشاهده کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای دکوراسیون داخلی آزمایشگاه انتخاب نمایید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۴.۸]