طراحی داخلی دامپزشکی
10
آبان

طراحی داخلی دامپزشکی

طراحی داخلی دامپزشکی

یکی از مراکز درمانی که امروزه بسیار پرطرفدار است و باید به طراحی داخلی تجاری و طراحی داخلی اداری آن توجه کرد طراحی دامپزشکی میباشد.

افراد زیادی هستند که امروزه طرفدار حیوانات خانگی هستند و علاقه زیادی به آنها دارند.

برای همین در زمانی که مشکلی برای آنها پیش می‌آید سریع آنها را به مطب های دامپزشکی می رساند تا بتوانند مشکلشان را رفع کنند.

مطب دامپزشکی هم از لحاظ زیبایی اهمیت دارد زیرا افراد مختلفی به آنجا رفت و آمد می‌کنند و محیط آنجا باید به گونه‌ای باشد که حیوانات خانگی بتوانند در آنجا سرگرم باشند.

 

طراحی داخلی دامپزشکی

 فضای مورد استفاده در طراحی دامپزشکی

یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد انتخاب رنگ های شاد و جذاب برای مطب دامپزشکی از همان طور که می دانید کلینیک فضای بسیار جذاب و مدرن باید داشته باشد تا افرادی که به آنجا مراجعه می کنند احساس خوبی داشته باشم و همچنین تاثیر آن بر روی حیوانات هم نمایان می شود.

معمولاً برای دکوراسیون داخلی این محیط ها از وسایل سرم سرگرم کننده استفاده می شود تا حیوان ها بتوانند برای مدتی در آنجا ساکت بمانند

ترکیب رنگی در بازسازی کلینیک ها باعث می شود که جذابیت محیط بالاتر برود و همچنین وسایل ها و ترکیب آنها در محیط جذاب میکند.

با گذشت زمان افراد بسیاری به نگهداری از حیوانات علاقه‌مند شده اند و ترجیح می‌دهند که آنها را در آپارتمان های خود نگهداری کنند و برخی دیگر از افراد با داشتن خانه های ویلایی می‌توانند حیوانات بیشتری را به سرپرستی قبول کنند و از آنها مراقبت نمایند.

به موضع مهمی باید دقت داشته باشیم که، حیوانات متعلق به طبیعت هستند و با قرار دادن آنها در خانه های کوچک باعث می شویم که پس از مدتی آنها آزرده خاطر شوند.

برای همین بهتر است که محیط هایی را به آنها اختصاص دهید تا بتوانند آزادانه به حس و حال و غریزه خود بپردازند و برای مدتی در آن فضا به بازی کردن بپردازد.

 

پت شاپ

اغلب در کنار دامپزشکی ها فروشگاه هایی برای خرید و فروش وسایل مورد نیاز حیوانات وجود دارد که به آن پت شاپ هم می‌گویند.

در این مغازه ها معمولا همه نوع وسیله ای برای حیوانات وجود دارد که نیاز آن ها را تامین میکند.

پت شاپ ها معمولا دارای یک محیط بزرگ هستند تا بتوانند وسائل زیادی را در خود جای دهند.

 

طراحی پلان دامپزشکی

اولین موضوع در هنگام طراحی راحت بودن افراد می باشد .راحتی حیوان ها هم اهمیت دارد زیرا موجودات زنده ای هستند که حق راحتی دارند.

بنابراین باید استانداردهایی که برای طراحی مطب دامپزشکی وجود دارد را رعایت نمایید.

در ابتدا باید فضاهای مورد نظر را یادداشت کنید و بر اساس آن اولویت ها شروع به طراحی نمایید و همچنین برای هر محیط امکاناتی و تجهیزات قرار دهید که متناسب با نیاز حیوانات و افرادی که سرپرست آنها هستند قرار دهید.

 

 قفسه بندی در دامپزشکی

همانطور که در کلینیک های معمولی هم قفسه‌بندی اهمیت دارد در دامپزشکی هم همه موارد زیبایی و کاربردی را باید اجرا کرد.

برای نگهداری حیوانات در دامپزشکی ها راهکارهایی وجود دارد که یکی از آنها ایجاد قفسه ها و قرار دادن وسایل هیجان انگیز در درون آنها می باشد.

این کار باعث میشود که با نشان دادن آن وسایل به حیوانات سعی خواهیم داشت که آن ها را آرام کنیم تا پزشکان به معالجه آن ها بپردازند.

معمولاً برای ساکت کردن حیوانات باید وسایل هایی وجود داشته باشد تا پزشکان بتوانند آنها را معاینه کنند و به درمان آنها بپردازد.

اگر این موارد در طراحی داخلی وجود نداشته باشد کار برای پزشکان سخت خواهد شد و قطعا زمان زیادی را باید به معاینه و درمان حیوانات بپردازند.

 

پیشنهاد نویسنده: رنگ سبز، بازسازی و تزئینات

 

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]