طراحی داخلی سازگار با محیط
11
بهمن

طراحی داخلی سازگار با محیط

طراحی داخلی سازگار با محیط

امروزه دغدغه بسیاری از افراد خطر گرم شدن کره زمین و سلامت آن می‌باشد که روز به روز در حال افزایش است و معمولاً افراد به دنبال طراحی داخلی هستند که سازگار با محیط زیست باشد و بتوانند به سلامت کره زمین هم کمک کند.

اجرای این شیوه های پایدار می تواند در دکوراسیون داخلی منزل تاثیرگذار باشد و آلودگی و سلامتی محیط زیست را هم تحت شعاع قرار دهد.

با توجه به طراحی سبز که امروزه در تزیینات ساختمان بسیار دیده می شود؛ معماران سعی دارند تا تمرکز اصلی خود را بر روی طراحی ساختمان هایی که سازگار با محیط هستند بگذارند.

این موضوع باعث می شود که کیفیت هوا در محیط های داخلی بهتر شود و علاوه بر آن شاهد کیفیت حال ساکنین هم خواهد شد.

هنگامی که شما در طراحی داخلی از روش استفاده می کنید که خانه سازگار با محیط است در واقع یک پیشینه مثبت برای آن ثبت می کنید که اثرات مثبتی در آینده خواهد داشت.

 

طراحی داخلی سازگار با محیط

استفاده از گیاهان در فضای داخلی منزل

گیاهان به عنوان المان های دکوراتیو در منزل قرار دارند اما علت اصلی استفاده از آنها در طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل این است که اکسیژن مورد نیاز فضا را تامین می‌کند و هوا را از مواد شیمیایی خارج می‌کند و علاوه بر آن شکل گیاهان می تواند محیط منزل را زیباتر کند و فضای داخل را به درون خانه بیاورد. معمولا می توانید با رایحه های مختلفی فضای خانه را عطرآگین کنید.

همچنین گیاهانی مانند گل نیلوفر؛ نخل بامبو و … می توانند کیفیت هوا را تغییر دهند.

 

دکوراسیون داخلی دوستدار محیط زیست

طراحان معتقدند که فضای داخلی منزل باید متناسب با حس و حالی که افراد می‌خواهند در آن حضور داشته باشند چیدمان شود.

هنگامی که صحبت از ساختار خانه می شود معمولاً افراد به دنبال طراحی هایی هستند که سازگار با محیط باشد.

برای همین بهتر است که از یک فرد حرفه ای کمک بگیرد تا بتواند در پیاده‌سازی نکات این گونه طراحی ها به شما کمک کند؛ البته که با سرچ کردن ساده در دنیای مجازی هم می توانید اصول اولیه این نوع طراحی ها را یاد بگیرید.

وجود راهکارهایی برای طراحی سازگار با محیط زیست

هنگامی که قرار است طراحی داخلی منزل انجام شود معمولاً افراد به فکر انتخاب المان‌هایی هستند که حس و حال خوبی را از آنها دریافت کنند.

برای این کار بهتر است که از استانداردهایی که برای طراحی سازگار با محیط زیست وجود دارد استفاده کنید که در هفت مورد به آنها اشاره شده است.

اولین مورد استفاده از گیاهان است که در دکوراسیون داخلی باعث می‌شوند هوای مطبوع در خانه جریان پیدا کند و هنگامی که چشمتان به آنها می‌افتد حس و حال مثبتی را دریافت کنید.

مورد بعدی این است که اجازه دهید نور به محیط داخلی منزلتان راه پیدا کند. برخی از افراد ترجیح می دهند که با پوشاندن پنجره ها و انتخاب پرده های عظیم و ضخیم ورود نور را به داخل خانه منع کنند.

روشنایی و ورود نور طبیعی در خانه باعث می‌شود که گیاهان بهتر رشد کنند و همچنین فضای داخلی خانه استرلیزه شود.

همچنین در محیط هایی که از متریال های تیره استفاده کرده‌اند وجود نور می‌تواند در این خانه ها زیباتر دیده شود و محیط را بزرگتر نشان دهد.

اما اگر هم در خانه ای زندگی می کنید که نورگیر مناسبی ندارد مشکلی نیست بهتر است که از نورهای مصنوعی برای تزیینات ساختمان استفاده کنید.

سعی کنید برای انتخاب وسایل منزل از متریال های طبیعی استفاده کنید به دلیل اینکه این متریال ها سازگار با محیط زیست هتند و مانند مواد عالی و شیمیایی به محیط زیست آسیب نمی رسانند.

 

پیشنهاد نویسنده: آلاچیق چینی، عناصر اصلی دکوراسیون داخلی، انواع گیاهان آپارتمانی

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

پروژه تهرانسر – مرحله طراحی

پروژه سعادت آباد – مرحله طراحی

پروژه جنت آباد مرحله طراحی

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۵]