فلز در دکوراسیون داخلی
06
مرداد

فلز در دکوراسیون داخلی

فلز در دکوراسیون داخلی

یکی از متریال های بسیار مهم در صنعت ساخت و ساز و دکوراسون داخلی فلز است، فلز در دکوراسیون داخلی اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است.

فلز از جمله متریالی است که بسیاری از طراحان حرفه ای در دکوراسیون داخلی از آن استفاده می کنند. زیرا درخشش ذاتی که فلز دارد موجب زیبایی فضا و جلوه بخشیدن به آن می شود. همچنین فلز به راحتی تغییر شکل داده می شود و فرم های مختلفی به خود می گیرد و به راحتی می توان از آن اشیاء و لوازم متفاوتی ساخت.

همچنین فلز در دکوراسیون داخلی به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که دارد در تمامی سبک ها می توان از آن استفاده کرد و محدودیتی در استفاده از آن در سبک های مختلف وجود ندارد.

و به همین دلیل نیز یکی ازمتریال های پرکاربرد در طراحی داخلی است. شما در این مطلب با کاربرد فلز در طراحی داخلی به عنوان یک متریال محبوب در تمامی سبک ها، از جمله سبک مدرن آشنا خواهید شد و چگونگی امکان استفاده از این متریال را در دکوراسیون داخلی مورد بررسی قرار خواهیم کرد. با دکوطرح همراه باشید:

 

قبل از خواندن مقاله فلز در دکوراسیون داخلی توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

فلز در دکوراسیون داخلی

روش های بسیاری برای بهره بردن از متریال فلز در طراحی و دکوراسیون داخلی وجود دارد. فلزاتی که در دکوراسیون داخلی از آن استفاده می شود عبارت اند از:طلا، نقره استیل، فرفورژه، آلومینیوم، مس، آهن و فولاد، که در طراحی داخلی کاربرد بسیاری دارند.

البته اکسسوری های که از عنص طلا و نقره ساخته شده باشند به دلیل قیمت خیلی بالا کم تر در دکوراسیون داخلی کاربرد دارند مگر در پروژه های فوق لوکس ساختمانی که هزینه برای کارفرما مهم نیست و از خود این عنصر ها برای جلوه ی بیشتر استفاده کند.

در سایر پروژه ها که کارفرما به این عناصر علاقه دارد اما توان مالی خرید آن را ندارد فلز استیل به رنگ طلایی و نقره ای پیشنهاد می شود که جلوه ی زیادی در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند.

در دکوراسیون داخلی از ورق طلا و نقره که قیمت مناسب تری نسبت به خود طلا و نقره دارد استفاده می شود.

سایر فلزات در سطوح بزرگ تری در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند.

در استفاده از فلز به عنوان یک عنصر اصلی در دکوراسیون باید تناسبات را رعایت کرد.

به عنوان مثال یک فلز مثل استیل را به عنوان فلز پایه در دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید و تمام وسایل فلزی خود را بر همان پایه ولی در رنگ های مختلف استفاده کنید.

اگر می خواهید از فلز های مختلف استفاده کنید حداکثر سه فلز را مد نظر قرار داهید و وسایل را با سه فلزی که انتخاب کردید خریداری کنید.

نکته

ولی به این نکته توجه کنید که حتما با رعایت تناسب از رنگ های متنوع استفاده کنید برای مثال تمام وسایل فلزی منزل را به رنگ طلایی خریداری نکنید و یا تمام وسایل به رنگ نقره ای.
ازجمله وسایل فلزی که در دکوراسیون داخلی منزل کاربرد دارند:

میزهای جلومبلی استیل

از جمله اکسسوری های مدرنی که امروزه مورد توجه طراحان قرار گرفته است میز های جلو مبلی استیل می باشد که با ظاهر متفاوت خود نسبت به میز های چوبی تبدیل به یک ترند شده اند.

وقتی صحبت از میز جلو مبلی می شود اولین گزینه ای که به ذهن شما خطور می کند میزهای چوبی قدیمی می باشند. اگر سبک منزل شما مدرن است پیشنهاد ما به شما میزهای جلومبلی استیل است که بر روی آن یک صفحه با طرح سنگ کار شده باشد.

البته در هنگام خرید به ابعاد و اندازه آندقت کنید تا میزی متناسب با مبلمانتان تهیه کنید.

برای ست کردن آن با سایر مبلمان می توانید از میز عسلی های استیل نیز استفاده کنید.

 

کتابخانه فلزی

یکی از عناصری که در هر خانه ای وجود آن ضروری است کتابخانه می باشد. کتابخانه های چوبی جای زیادی را اشغال می کنند و سالیان سال است که از آن در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. اما امروزه می توانیم کتابخانه های فلزی را جایگزین کتابخانه های چوبی کنیم زیرا هم جای کم تری را اشغال می کند و هم در به خاطر خاصیتی که دارند به راحتی می توان فرم دل خواهتان را به آن بدهید. یکی دیگر از کاربرد های این کتابخانه ها بین ستون و دیوار است.

اگر شما هم در منزلتان یک ستون اضافه دارید که هیچ ایده ای برای کاور کردن آن ندارید ساختن یک کتابخانه ی فلزی ایده ای بسیار مناسب برای شماست.

 

از یک طراح بخواهید تا متناسب با ستون شما، کتابخانه ای را طراحی کند.

فلز در دکوراسیون داخلی: پارتیشن های فلزی

برای جدا کردن فضا های داخل منزل می توانید از پارتیشن های فلزی بخصوص فلز فرفورژه استفاده کنید. این فلز با خاصیت شکل پذیری بالا در دکوراسیون داخلی بسیار کاربرد دارد.

 

فلز در دکوراسیون داخلی: تخت خواب فلزی

با بالا رفتن قیمت چوب در بازار، خرید سرویس خواب چوبی برای همه ی افراد جامعه ممکن نیست.شما می توانید با هزینه ای کم تر تخت های فلزی را انتخاب کنید که متناسب با سبک چیدمان منزل شما باشد بخصوص تخت های فرفورژه که با ظاهر ظریف خود به اتاق خواب شما زیبایی بیشتری می بخشد.

 

فلز در دکوراسیون داخلی: میز و صندلی های فلزی

اگر قصد مبلمان فضا های باز منزل مثل حیاط و تراس را دارید حتما از میز و صندلی های فلزی به جای چوبی استفاده کنید. زیرا متریال چوب در برابر رطوبت مقاومتی ندارد و وقتی زیر باد و باران برای طولانی مدت قرار میگیرد شکل ظاهری خود را از دست میدهد. ولی میز و صندلی های فلزی در مقابل رطوبت مقاوم هستند.

اگر نگران این هستید که فلز نیز زنگ میزند، ضد زنگ این مشکل را حل کرده است. و همچنین یکی از ویژگی فلز این است که اگر پس از مدت طولانی زنگ زد و یا خراب شد با یک رنگ آمیزی ساده می توان آن را به شکل روز اولش در آورد.

 

فلز در دکوراسیون داخلی: لوستر ها و اکسسوار های فلزی

برای ایجاد یک تنوع بزرگ در دکوراسیون داخلی منزلتان می توانید از لوستر های فلزی به خصوص لوسترهای فرفورژه استفاده کنید.

فلز فرفورژه به دلیل خاصیت چکش خواری بالایی که دارد در دکوراسیون داخلی بسیار پر کاربرد است البته از این فلز در قسمت های دیگر ساختمان از جمله در ورودی حیاط، نرده های دوره باغچه و حفاظ پنجره استفاده می شود.

 

گلدان های فلزی

در دکوراسیون داخلی از گل و گیاه برای جلوه دادن به فضا استفاده می شود.

برای اینکه این جلوه را چندین برابر کنید استفاده از گلدان هایی با پایه های استیل متناسب با دکوراسیون فضا بهترین گزینه است.

 

سخن نهایی

استفاده از متریال فلز در دکوراسیون سبب جلوه بخشیدن به فضا می شود و از آنجایی که دوام وسایل فلزی بالا است اگر باب این وسایل هزینه کردید تا سالیان سال با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]