لوکس گرایی در دکوراسیون
26
مهر

لوکس گرایی در دکوراسیون

لوکس گرایی در دکوراسیون

لاکچری زندگی کردن یک سبک زندگی باشد که در آن افراد اصرار دارند که از گرانقیمت ترین و با کیفیت ترین وسایل برای طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل خود استفاده کند و گمان می کنند که با این کار می تواند حس برتر و بالاتر بودن را در زندگی خود نسبت به جامعه پیرامون ایجاد نمایند.

آنچه که در قالب تجمل گرایی و تشریفات وجود دارد را افراد به عنوان لوکس گرایی نام می‌برند.

اما برخی از افراد به وسایل لوکس علاقمند هستند و این ربطی با تجمل‌گرایی ندارد، برخی افراد تمایل دارند، وسایلی را که اصالت خاصی دارند در طراحی منزل و تزئینات ساختمان به کار ببرند

در فضاهای داخلی مختلفی مانند محل کار، محل های تفریحی و محل سکونت قابلیت زیبا بودن، یکی از امکاناتی است که در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

همه حس تنوع طلبی و زیبایی را در منزل نسبت به سادگی ترجیح می‌دهند برای این کار می‌توانید از متریال های گوناگون در طراحی داخلی منزل استفاده کنیم.

در معماری گذشته ما ریزه کاری و ظرافت از مهمترین اصولی بوده که معماران در طراحی داخلی منزل ها و محیط های مختلف از آن استفاده می کردند تزئیناتی مانند کاشی‌کاری و هنرهای اصیل ایرانی مانند منبت کاری و معرق کاری را در نمونه های قدیمی می توان مشاهده کرد.

 

مطالعه مقالات زیر به شما توصیه می شود:

 

لوکس گرایی در دکوراسیون

استفاده از وسایل لوکس و جذاب

چراغ هایی که می توان از آنها در اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن استفاده کرد حالت تجمل‌گرایی دارند و زیبایی منحصر به فردی را به محیط می بخشند.

برای مثال انتخاب نوع طرح و رنگ مناسب برای آنها می تواند زیبایی یک محیط را چندین برابر کند.

رنگ ها بر اساس حسی که افراد در فضا دارند تعیین می‌شوند و رنگ‌هایی مانند بنفش، آبی درباری، نقره ای، مشکی، قرمز مایل به قهوه ای حس تجملات و اصالت را در محیط خانه به وجود می‌آورند.

همچنین استفاده از پارچه های با طرح های زیبا و رنگ پوست حیواناتی مانند مار، ببر و پلنگ از جانب طراحان در دکور های داخلی استفاده می شود.

برای جزئیات در طراحی داخلی درب ها، قرنیزها و دیوارکوب های چوبی می توانند خیلی هنرمندانه و خلاقانه طراحی شوند. همچنین تزیینات روی شومینه و حتی دستگیره کمد ها هم می توانند زیبایی منحصر به فردی داشته باشند.

 

لوکس گرایی در هر سبکی به صورت متفاوتی دیده می شود

برای مثال در سبک کلاسیک استفاده از رنگ های طلایی و المان هایی که از این رنگ انتخاب می شوند می تواند جلوه ای بی نظیر و لوکسی را در فضای داخلی به وجود بیاورند.

انتخاب فرش های دستباف از مواردی است که در خانه های کلاسیک می‌توان آنها را مشاهده کرد که فضای جذابی را به وجود می آورند.

استفاده از چوب در سبک کلاسیک یک جایگاه ویژه ای دارد که معمولاً افراد متریال زیبا و سازگار با محیط را برای تزئینات ساختمان خود استفاده می‌کند.

هنرهای اصیل ایرانی با این متریال زیبا ترکیب می‌شوند و چهره متفاوت را در دکوراسیون داخلی به وجود می‌آورند.

هنرهای مانند منبت و معرق کاری که به دست استاد کاران حرفه ای انجام می شود در پایه مبلمان ها و برای درب کابینت های آشپزخانه می توان استفاده شود.

مجسمه ها در خانه های کلاسیک یکی دیگر از المان هایی هستند که زیبایی محیط را چندین برابر می کنند این مجسمه ها را می توان در قسمت ورودی، در پایان پله‌ها و راهروها استفاده کرد.

اما در سبک مدرن لوکس گرایی به نوعی دیگر تعبیر می‌شود و می‌توان به وسیله متریال های ساده زیبایی را در یک محیط به وجود آورد.

برای مثال در سرویس بهداشتی خانه های مدرن معمولا از کابینت های هایگلاس استفاده می شود و استفاده از آینه های بدون قاب را ترجیح می دهند.

رنگ طلایی در خانه های مدرن جایگاهی ندارد و جایگزین آن رنگ نقره ای می باشد استیل و شیشه در ترکیب با یکدیگر زیبایی منحصر به فردی را به وجود می‌آورند که آن را در خانه های مدرن می توانید مشاهده کنید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۴.۷]