معماری های برتر کشور ترکیه
13
بهمن

معماری های برتر کشور ترکیه

ترکیه به یک مرکز فرهنگی جهانی تبدیل شده است. ترکیبی از تاریخ متنوع و غنی با پیشرفت های جدید ، این کشور به سبک های التقاطی و تاریخی در کنار هم قرار گرفته است. خانه یکی از سریع ترین رشد اقتصاد کلانشهر های جهان در استانبول ، معماری مدرن جدیدی در سراسر کشور در حال ساخت است.
فراتر از طراحی های متعامد و عملی ، این پروژه ها با پاکت های جدید ساختمان ، فضاهای عمومی باز و روابط متنوع با منظره، دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان منحصر به فرد ساخته می شوند.
هر هشت پروژه زیر از سراسر استانبول و ترکیه طراحی شده اند و از زمینه های بزرگ تر خود الهام می گیرند. آن ها با به نمایش گذاشتن معماری معاصر کشور ، نشان دهنده روش های جدید ساخت و ساز و اکتشافات رسمی هستند.
این آثار با برنامه های متنوع در طیف وسیعی از مقیاس ها طراحی شده اند و شامل پروژه های خصوصی و عمومی هستند. با ساخت این پروژه ها ، آن ها ارتباطات جدیدی را با پارچه های شهری اطراف و تاریخچه هر سایت برقرار می کنند.

 

پیشنهاد نویسنده: معماری های برتر در کشور ژاپن، معماری ترکیه

معماری های برتر کشور ترکیه

۱. Garanti Bank Technology Campus

این معماری زمین قدیمی کارخانه تولید مواد شیمیایی صنعتی را به پردیس شرکت فناوری برای یکی از پویاترین بانک های ترکیه تبدیل می کند. این پروژه با الهام از توپوگرافی طبیعی در اطراف سایت و تمایل به ایجاد تضاد واضح با بافت شهری اطراف ، به صورت حجم بلوری در چندین تپه مصنوعی که عملکرد های مختلفی را در پناه خود دارند ، شکل می گیرد.
این اتاق ها شامل دو سالن اجتماعات ۶۰۰ و ۲۰۰ صندلی ، فضا های جلسات آموزشی ، سفره خانه ها ، سالن های روی پل ، مرکز داده و بسیاری دیگر از توابع است. با حدود ۱۴۲،۰۰۰ مترمربع مساحت کل ساخته شده و ۵۱،۰۰۰ متر مربع مساحت سایت ، برنامه دانشگاه به سه بخش عمده پیکربندی شده است: ۵۳،۵۰۰ متر مربع دفاتر باز ، سالن شنای ۱۶،۰۰۰ متر مربع ، فضا های آموزشی و سفره خانه ها ، ۷۲،۵۰۰ متر مربع برای پارکینگ ، مرکز داده ردیف ۴ ، یک مرکز ورزشی ، فضاهای مشترک ، بایگانی و مناطق خدماتی.

۲. Yesilvadi Mosque

این معماری که به عنوان مرکزی برای آموزش ، اطلاع رسانی و محلی برای اختلاف در شهرک ها ساخته شده است ، محلی را برای گرد هم آوردن مسلمانان برای نماز فراهم می کند. از برگ طلا به عنوان نماد استقامت ، وجود انتزاعی و خوشنویسی کوفی استفاده شده است.
مسجد Yesil Vadi از عملکرد تأکید شده و اجزای شناسایی طراحی شده است. با در نظر داشتن ، تمام معیار های معنایی سنتی ، فضایی و معنایی ، این معماری مفهوم حافظه مشترک را در دل خود جای داده است.
این مسجد شامل یک منطقه نماز ۳۵۰ نفره ، سالن اجتماعات ۲۵۰ نفره ، کتابخانه ، واحد های فعالیت اجتماعی ، حیاط و میدان است. همه این مولفه ها با هم ترکیب شده و یک مجموعه اجتماعی را تشکیل می دهند.

۳. Raif Dinçkök Cultural Center

بنای معماری یالووا در شمال غربی ترکیه و در نزدیکی دریای مرمره واقع شده است. شهری با حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر سکنه ، این شهر به خاطر صنعت خود بلکه همچنین درختان درختکاری و انواع غنی گیاهان بومی شناخته شده است. این پروژه از ویژگی های فولادی سوراخ دار مقاوم در برابر آب و هوا با یک سطح زنگ زده است که برای سطوح خارجی انتخاب شده است.
نوعی ادای احترام به صنعت و نیروهای مقاوم طبیعت است. یک اتاق چند منظوره با ظرفیت ۶۰۰ نفر ، یک کارگاه برای ۱۵۰ نفر ، اتاق های عروسی و نمایشگاه ها و یک دفتر و کافه تریا بخشی از این طرح در حجم های خاص است که از نمای ساختمان جدا شده است.
این حجم های کاربردی توسط یک سطح شیب دار به یکدیگر متصل می شوند که یک خیابان داخلی پناه داده شده را تشکیل می دهد. مناطق تفریحی و خدماتی بین حجم عملکردی واقع شده اند.

۴. Antalya Aquarium

بنای معماری آکواریوم آنتالیا در ترکیه متناسب با چشم انداز اطراف ساخته شده است. این ترکیب با ترکیب یک منطقه عمومی با برنامه داخلی ، شامل پوسته ای مواج و منحنی است که به محافظت در برابر باد کمک می کند.
پروسه طراحی آکواریوم آنتالیا با ایجاد یک شبح ناپدید و هماهنگی با توپوگرافی اطراف متمرکز بود. در پشت طبقه همکف ، یک مکان عمومی سایه دار ایجاد شده است تا بازدید کنندگان را از باد محافظت کند و به آن ها اجازه دهد از خورشید لذت ببرند. این منطقه یک نقطه رویکرد ، جمع آوری و انتشار برای پروژه است.

۵. Selcuk Ecza HQ

بنای معماری Selcuk Ecza HQ با توجه به خواسته مشتری برای سازماندهی فضایی ، زیبایی شناسی و مقیاس ها طراحی شده است تا ماهیتی صمیمی و قابل تعامل داشته باشد. دفتر مرکزی با الهام از عمارت های کنار آب استانبول ، چندین جلد را در زیر فرم های سقف لگن ترکیب می کند. مانند یک شهرک کوچک شهری ، کنار هم قرار گرفتن هفت جلد مشابه خانه ، محوطه دانشگاه را تشکیل می دهد.
این “خانه های” منفرد یا از طریق باغ ها ، باغ های پشت بام ، پاسیو های بالا یا پایین و مسیر ها و دهلیز ها با یک دیگر ادغام می شوند. به نوبه خود ، رنگ قهوه ای نمای بیرونی جلوه ای نرم از چوب ایجاد کرده و ساختار را یکپارچه می کند.

۶. The Farm Of 38° ۳۰°

مزرعه ۳۸ ° ۳۰ ° مزرعه نمادین بوتیک است که نام خود را از مختصات محلی که در آن واقع شده است ، “دره هنر” در روستای Tazlar دهکده در ترکی مرکزی گرفته است. این کارخانه لبنیات که در ورودی دره واقع شده است ، بازدید کنندگان را در معرض تخریب قرار می دهد ، در حالی که روند تولید محصولات لبنی مزرعه را به نمایش می گذارد.
کارخانه بوتیک ضمن اطمینان از حداکثر کارایی برای خط تولید همانند یک ساختمان کارخانه “کلاسیک” پنیر ، از طریق شکل یادبود خود نگرش مدرن تری را اتخاذ می کند. نوع کارخانه از وضعیت فضای تولید ساده به نمایشگاه پنیر ارتقا می یابد. این ساختمان در اطراف یک حیاط داخلی قرار دارد و از طریق سایه بان بزرگ استقبال خود را به سمت خارج باز می کند.

۷. Sur Yapi Offices

دفاتر Sur Yapi که به عنوان دفتری برای ارتقا complex یک مجتمع مسکونی بلندمرتبه در نزدیکی آن فعالیت می کنند ، فضایی را برای اداره ، فروش و نمایشگاه ترکیب می کنند. این پروژه ها به عنوان یک توده منشوری و منحصر به فرد طراحی شده اند ، شامل پانل های چوبی هندسی هستند که همان طور که از خیابان دیده می شود ، بیان قابل توجهی ایجاد می کند.
رابطه جامد و خلا نیز به کنترل نور خورشید در فضای داخلی ساختمان کمک می کند. در درجه اول این دفتر فروش مجتمع مسکونی مرتفع است که در کنار آن واقع شده است. بعداً ، ساختمان دفتر مرکزی شرکت ساختمانی خواهد بود.

۸. Vakko Fashion Center

با بازسازی یک هتل نا تمام و متروکه ، بنای معماری Vakko به عنوان یک دفتر مرکزی و پروژه نوسازی پویا طراحی شد. با یک برنامه ساختمانی طاقت فرسا ، ساختمان با سرعت به عنوان مهم ترین پارامتر طراحی ایجاد شد.
یک فضای داخلی چشمگیر معروف به “ویترین” ادارات را با یک پاکت شیشه ای آینه ای ترکیب می کند و نمای بیرونی سراب مانند یک تجربه فضایی منحصر به فرد را تشکیل می دهد. مجاورت برنامه و الزامات موجود ، آخرین انباشت جعبه ها را حکم می کند.
دامنه های سالن نمایش ، نمایشگاه ها و اتاق جلسات یک مسیر گردش ایجاد می کند که از پایین به بالا ویترین می پیچد. ویترین با شیشه آینه پوشیده شده است ، جعبه های فولادی را می پوشاند و فضای داخلی ساختمان را به اثر کالیدوسکوپی احیا می کند.

جمع بندی

قرن ها سبک میراث تاریخی غنی با میزبانی از فرهنگ های مختلف ، سبک معماری ترکیه ترکیبی از سبک های بسیاری از تمدن ها از معماری غربی تا شرقی است. برای مثال ، قبل از سلطنت عثمانی ، تأثیرات تمدن های رومی ، یونانی و بسیاری از تمدن های باستان به وضوح قابل مشاهده بود.
اما پس از ظهور امپراتوری ، سبک معماری عثمانی با هماهنگی سلجوقی ، عربی ، ترکی و سبک های معماری بیزانس دچار تغییر شد. در قرن های اخیر ، تأثیرات آلمان و آمریکا در معماری مدرن بنا های ترکیه مورد توجه زیادی قرار گرفت.

 

پیشنهاد نویسنده: طراحی برتر دکوراسیون داخلی

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

پروژه تهرانسر – مرحله طراحی

پروژه سعادت آباد – مرحله طراحی

پروژه جنت آباد مرحله طراحی

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۵]