لوستر شیشه ای
05
مرداد

نقش دکوراسیون در هماهنگی و تعادل فنگشویی در فضا

نقش دکوراسیون در هماهنگی و تعادل فنگشویی در فضا

خانه فضایی است که در انجا جمع می شویم، محیطی است که در انجا زندگی می کنیم و در آن محیط از عزیزان و فرزندانمان مراقبت می کنیم.

این فضا جایی است که بیشترین وقت زندگی خود را چه در بهترین لحظات و چه در بدترین لحظات در آن سپری می کنیم پس خانه مهمترین فضا در طول حیات ماست که باید این فضا به گونه های طراحی و چیدمان شود که به ما حس آرامش و امنیت بدهد و طراحی درست و استفاده صحیح از متریال ها و عناصر در دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی می تواند در واکنش های مثبت و منفی افراد تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

نقش دکوراسیون در تعادل فنگشویی

آیا تا به حال واژه روانشناسی طراحی را شنیده اید ؟

روان شناسی طراحی علمی است که به وسیله این علم طراح، فضایی را برای ایجاد آرامش و امنیت و دور از استرس برای افراد ساکن در آن محیط را طراحی می کند که به این علم فنگشویی می گویند و قدمتی چهار هزار ساله دارد.

فنگ شویی به معنای باد و آب است و مفهوم آن بسیار عمیق می باشد و از چین باستان نشات می گیرد و تلاش این علم بر این است که انسان و محیط حیات و زندگی اش را به تعادل و هماهنگی برساند.

در دکوراسیون داخلی این هماهنگی و تعادل با استفاده از وسایل زندگی به وجود می آید و توجه به روان شناسی محیط در معماری و دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شاید در زندگی روزمره به مرحله ای برسیم که خیلی از اتفاقات بر عله ما باشد و ما را نا خواسته در شرایطی قرار دهد که ذهن ما را نا خواسته درگیر آن کند و شرایط را تا حدی برای ما دشوار کند که ما دوست نداریم در آ شرایط باشیم.

خانه پناهگاه و تسلی بخش روح و روان انسان است و در این دنیای خطرناک و آشفته تنها جایی که می تواند موجبات آرامش ما را فراهم کند و ما را از استرس های روزانه تا حدی دور کند خانه و محیط زندگی ما می باشد.

ترکیب درست رنگ ها، نوع چیدمان، استفاده صحیح از المانها و عناصر و چیدمان صحیح وسایل و این المان ها باعث به وجود آمدن فضایی می شوند که موجبات آرامش و آسایش ما را فراهم می سازند به عبارتی می توان گفت هر فضا با چیدمانی که دارد انرژی از خود ساطع می کند پس باید این چیدمان از وسایل و المان هایی باشد که آنها را دوست داریم و عناصری که به روح ما نشاط و لذت ببخشد.

 

نقش دکوراسیون در هماهنگی فنگشویی

اگر قسمتی از فضای خانه و یامحل کار خود را دوست دارید همانگونه آن را حفظ کنید و اگر آن را دوست ندارید و باعث کسالت در شما می شود و مطابق سلیقه شما نیست خود را از آن رها کنید و به طراحی دکوراسیون داخلی خود معنا ببخشید که این معنا می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

اجرای قوانین فنگشویی کار ساده ای نیست و دارای قوانین پیچیده ای می باشد برای اثبات این موضوع کافیست نقشه باگوا در فنگشویی را مطالعه کنید، می توان گفت فنگشویی علمی است جهت راهنمایی در رسیدن و خلق فضایی که دوست دارید.

اگر از فنگشویی رنگ ها به درستی و در جهت مناسب استفاده کنید می توانید انرژی مورد نیاز را وارد فضای دکوراسیون داخلی خود کنید که در مقاله های قبلی در مورد انرژی رنگ ها صحبت کرده ایم.

به طور یقین می توان گفت ورودی هر فضا و محیط منبع قدرتمند گردش انرژی در آن فضا می باشد برای حفظ این انرژی سعی کنید که در ورودی خانه خود دسته گل بر روی یک میز گرد و پهن کردن یک قالیچه با رنگ شاد فضای دلنشین و سرشار از انرژی در ورودی خانه خود ایجاد کنید.

اگر ورودی شما دارای منبع نور طبیعی است از آن بهره ببرید و اگر نیست با یک روشنایی زیبا، نورپردازی محل ورودی فضای خود را تامیین کنید، چیدمان ورودی فضای خود را طوری طراحی کنید که مانعی برای ورود به داخل فضا نباشد.

به فضای اطراف دکوراسیون داخلی خود توجه کنید و ببینید چه تاثیری بر روی شما می گذارد و اگر این نتیجه مثبت نبود شاید بهتر باشد به مفاهیم ابتدایی دکوراسیون فنگشویی بیشتر توجه کنید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]