نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی
05
مرداد

نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی یک فضا از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر حس آن مکان است.

در هنگام انجام پروسه ی طراحی، انتخاب تجهیزات روشنایی در مراحل اولیه طراحی صورت می پذیرد.
نور پردازی خطی که چندی است در طراحی دکوراسیون داخلی رواج پیدا کرده است یکی از روش های نورپردازی در سبک مدرن است که در طرح های مینیمالیسم از آن استفاده می کنند. طراحانی که پیشرو سبک های ساده و مدرن هستند بیشتر در طرح های خود از این گونه نورپردازی استفاده می کنند.
مکانیزم نصب این چراغ ها به این صورت است که درون شکاف هایی که درون سقف و دیوار تعبیه شده جای می گیرد و سطح چراغ، با سطحی که چراغ در آن قرار داده شده هم تراز می شود.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی

احتمالا شما نیز با دیدن نمونه های کار شده ی چنین نورپردازی هایی، در ژورنال ها و شبکه های اجتماعی به فکر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی فضای خود افتاده باشید،

اما قبل از خرید چراغ های خطی باید به نکاتی توجه کنید تا در هنگام نصب این نورپردازی ها با مشکلاتی مواجه نشوید.

 

این نوع چراغ ها باید از تامین کننده های معتبر خریداری شوند.

این نوع چراغ ها در ابعاد و اندازه های متفاوتی در بازار عرضه میشوند با این حال شما باید قبل از تعبیه مکان نصب این چراغ ها، با فروشنده ی مد نظر خود مشورت کنید و با توجه به ابعاد موجود در بازار جای آن را درست کنید زیرا ممکن است در ابتدا شما محل نصب آن را تعبیه کنید و بعد متوجه شوید چنین ابعادی موجود نیست این امر سبب میشود تا شما هزینه ای را صرف دوباره کاری بکنید که در دکوراسیون داخلی این هزینه های اضافی باید تا حد ممکن کاهش پیدا کند و اگر شما از ابتدا ابعاد درست را بدانید نیاز به دوباره کاری ندارید.

 

از قبل میزان روشنایی این چراغ ها را مشخص کنید.

چراغ های خطی ماژول های متفاوتی دارند و شما قبل از خریداری آن باید مشخص کنید که از این چراغ ها برای روشنایی فضا می خواهید استفاده کنید و یا فقط جنبه ی دکوراتیو دارد. در ابتدا باید بدانید که کدام چراغ متناسب با فضای شماست و این امر بستگی به کاربری فضای شما نیز دارد و بهتر است در طراحی این چراغ ها را قرار دهید و شدت نور ها را در طرح سه بعدی در نظر بگیرید تا متوجه شوید چه چراغی با چه شدت نوری مناسب فضای شما است.

 

طول عمر این چراغ ها به چه عواملی بستگی دارد.

به طور کلی با افزایش دمای این چراغ ها طول عمر آن ها نیز کاهش پیدا می کند.

 

در هنگام خرید این چراغ ها باید به نوع پروفیل های آن توجه کنید.

در چراغ های مختلف از هیت سینک جهت خنک کردن و تبادل حرارت چراغ استفاده می کنند، ولی در این چراغ ها، پروفیل آلومینیوم اکسترود این وظیفه را بر عهده دارند.

 

رنگ این نورهای خطی باید متناسب با فضا انتخاب شود.

در طراحی می توانید رنگ های مختلف با دمای کلوین متفاوت را بر روی این چراغ ها تست کنید برای مثال هم رنگ آفتابی را تست کنید و هم مهتابی و رنگی که با فضای شما بیشتر تناسب دارد را انتخاب کنید و از فروشنده ی این محصول بخواهید تا رنگ مورد نظر شما را تامین کند.

از نورپردازی رنگی استفاده نکنید زیرا علاوه بر این که زیبایی ندارد، خیلی زود چشم ها را خسته می کند و حس کلافگی در کاربران آن فضا ایجاد می کند.

 

نورپردازی خطی در چه فضا هایی کاربرد دارد؟

طراحی نما

اگر سبک نمای خارجی ساختمان شما مدرن است از نورپردازی خطی غافل نشوید.

در قسمت هایی که به صورت خطی فرو رفتگی و بر آمدگی دارد از این چراغ ها میتوانید ما بین آن ها استفاده کنید که با استفاده از این نورپردازی آن قسمت از نما را بلد خواهید کرد که علاوه بر شیک بودن جلوه ی خاصی به نمای ساختمان شما می بخشد.

 

محوطه سازی

در محوطه سازی ما بین موزائیک های کف و بین چمن مصنوعی ها از نور پردازی خطی استفاده کنید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل شما مدرن است برای تنوع در نورپردازی میتوانید از چراغ های خطی استفاده کنید.

به شرط این که نور این چراغ ها فقط جنبه ی دکوراتیو داشته باشد در قسمت ورودی منزل و همچنین tv wall از این نورپردازی می توانید استفاده کنید.

 

پارکینگ ساختمان

علاوه بر لابی ساختمان که اولین قسمتی است که افراد وارد آن می شوند و مورد توجه قرار میگیرد پارکینگ ساختمان است که طراحی این قسمت نیز بر خلاف نظر عموم بسیار مهم است. برای متفاوت کردن دکوراسیون این فضا می توانید از نورپردازی خطی استفاده کنید ولی در این قسمت نیز باید توجه کنید که نور این چراغ ها نباید شدتی داشته باشد که دید راننده را تحت تاثیر قرار دهد و باید تنها جنبه ی دکوراتیو داشته باشد.

نورپردازی فضا های تجاری

از چراغ های خطی در مجتمع های تجاری و یا فروشگاه ها میتوان برای لاکچری نشان دادن فضا استفاده کرد.

 

طراحی داخلی اداری

برخلاف گذشته که دکوراسیون فضا های اداری خیلی مهم نبود و به شکلی ساده طراحی میشد امروزه با توجه به بالا رفتن علم و دانش مدیران متوجه تاثیر دکوراسیون داخلی اداری بر روند و کارایی کارمندان خود شدند و به همین جهت دکوراسیون اداری برای مدیران باهوش مورد اهمیت قرار گرفت. همچنین نورپردازی نیز بر این عملکرد بی تاثیر نیست و تحیقات نشان داده است نور فضا هنگام انجام کار باید مناسب باشد زیرا نور کم باعث فشار به چشم و نور زیاد باعث آسیب رساندن به چشم می شود. از نور پردازی خطی در سقف فضا های اداری میتوان استفاده کرد و اگر شدت نور مناسبی داشته باشد می تواند نورپردازی شیک و کاربردی برای فضای اداری باشد.

 

رسپشن های هتل ها و کلینیک های پزشکی

همانطور که میدانید شما در بدو ورود به یک هتل و یا کلینیک پزشکی با اولین قسمتی که کار دارین میز رسپشن آن مکان است و این قسمت باید به شکلی طراحی شود که در اولین نگاه شما متوجه آن شوید و لازم نباشد به دنبال آن بگردید.

نورپردازی خطی در طراحی این فضاها این کمک را به شما می کند که هرچه بهتر این فضا را بلد کنید تا مورد توجه قرار گیرد.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]