پروژه ایران زمین
15
آذر

پروژه ایران زمین

پروژه ایران زمین

خیلی خوش آمدید به یکی دیگر از پروژه های دکوطرح! در این نوشته یکی از پروژه های انجام شده توسط دکوطرح در محله ایران زمین واقع در شمال غرب تهران را با هم بررسی می کنیم که اتفاقا خودمان هم خیلی آن را دوست داشتیم و همکاری بسیار جذابی با کارفرمای گرامی داشتیم! بیش از این معطلتان نمی کنیم، برویم تصاویر این پروژه را با هم تماشا کنیم!

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح با کادری مجرب در امر پیمانکاری و ساخت و ساز پروژه های عمرانی و مهندسین ذیربط، از صفر تا صد پروژه شما را اجرا می نماید. این تیم با سابقه ای طولانی در امر ساخت و ساز و اجرا در خدمت شما هموطنان گرامی می باشد.

 

پروژه ایران زمین

نام پروژه : پروژه ایران زمین

تاریخ انجام پروژه : سال ۱۳۹۸

توضیحات : تصاویر زیر مربوط به پروژه ایران زمین می باشد.

تصاویر پروژه ایران زمین:

پروژه ایران زمین | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه ایران زمین | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه ایران زمین | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه ایران زمین | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه ایران زمین | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه ایران زمین | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه ایران زمین | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه ایران زمین | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه ایران زمین | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه ایران زمین | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه ایران زمین | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

 

 

مروری بر سنگ های مورد استفاده در بازسازی و ساخت ساختمان

سنگ جز پرکاربردترین و همچنین رایج ترین مصالح ساختمانی می باشد که از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته مردم از سنگ جهت احداث منزل از آن استفاده می نمودند و اهمیت این متریال نسبت به فلز بالاتر بود. در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی استخراج سنگ آسان تر گردیده و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی و سنگ کاری ساختمان افزایش یافته است. سنگ ها دارای قابلیت های فراوانی می باشند که قابل مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی نمی باشند. از جمله خصوصیات آن ها می توان به دوام، مقاومت بسیار بالا، جلا پذیری مطلوب، مقاومت سایشی و ضربه ای بالا، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، مقاومت در مقابل حرارت و رطوبت، مقاومت کششی و خمشی مناسب، غیر قابل نفوذ بودن، مقاومت در مقابل تغییرات آب و هوایی، سختی و مقاومت فشاری بالا، پایداری در برابر مواد اسیدی و … اشاره نمود.

از سنگ جهت پوشش دیوار داخلی ساختمان، نماکاری، زیرسازی جاده ها، دیوار و شالوده، کف خیابان و پیاده رو و همچنین تزئینات مختلف استفاده می شود. سنگ ها به علت مقاومت و پایداری بالایی که در مقابل عوامل مختلف دارد، در ساختمان سازی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه بهعلت آسان شدن عملیات استخراج سنگ، استفاده از آن در حال گسترش می باشد و در مکان های مختلف ساختمان از آن بهره می برند. در ادامه به معرفی انواع سنگ های ساختمانی خواهیم پرداخت.

 

سنگ گرانیت

گرانیت نوعی سنگ آذرین می باشد که به علت داشتن چگالی و همچنین سختی بالا جز مصالح با دوام به حساب می آیند. سنگ گرانیت قیمت بالایی دارد، زیرا که استخراج، برش و صیقل دادن آن هزینه بردار است. در بازسازی ساختمان از گرانیت جهت زیر بنای تاسیسات، کف سازی، نماکاری و همچنین تزئینات داخلی ساختمان استفاده می شود. این سنگ نفوذ ناپذیر بوده و در مقابل ضربه و نفوذ آب مقاومت بالایی دارد. سطح گرانیت را می توان صیقل داد و از جذابیت آن در ساختمان استفاده نمود.

 

سنگ آهک

سنگ آهک جز سنگ های رسوبی می باشد و در تنوعی از طرح، رنگ، شکل و اندازه یافت می گردد. از این سنگ جهت تزئین کف، دیوار، داخل و خارج ساختمان، ستون سازی و نمای مجسمه استفاده می نمایند.

 

سنگ کوارتزیت

سنگ کوارتزیت از جمله سنگ هایی می باشد که در مقابل هوازدگی بسیار مقاوم است. از این رو جهت پوشش دیوارها، نماکاری ساختمان، سطح پله ها و همچنین کف زمین مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ شباهت فراوانی به سنگ گرانیت دارد، ولی از آن سخت تر می باشد. ظاهر سنگ کوارتزیت بلوری، زبر و رنگ آن قرمز، خاکستری و قهوه ای سوخته است. قیمت سنگ کوارتزیت نسبت به دیگر سنگ ها پایین تر می باشد. بنابراین برای استفاده در ساختمان مقرون به صرفه خواهد بود.

 

سنگ مرمر

یکی دیگر از سنگ های ساختمانی سنگ مرمر است. سنگ مرمر نوعی سنگ آهکی می باشد که تحت فشار و حرارت به واسطه تبلور دوباره در هنگام دگرگونی سنگ های آهکی ایجاد می گردد. این سنگ در مقایسه با گرانیت ضعیف تر و نسبت به تراورتن محکم تر است. سنگ مرمر از قابلیت صیقل پذیری بالایی برخوردار بوده و دارای سطح آینه ای می باشد. از این نوع سنگ به علت جلای بالا و همچنین رنگ های زیبای آن، برای دکوراسیون داخلی، کفپوش، ستون ها، پله ها و تزئینات داخل ساختمان استفاده می کنند.

 

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یک سنگ آهکی رسوبی می باشد که تا حدودی دگرگون گردیده است. این سنگ به ۳ دسته سنگ چینی، سنگ کریستال و سنگ ابری تقسیم بندی می شود. سنگ چینی بافتی ریزدانه و بلورین دارد که خود به سه نوع چینی سفید، چینی کریستال و همچنین چینی خاکستری تقسیم می گردد.

 

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن در اثر رسوب جریان های آب گرم در زیر زمین حاصل می شود و در رنگ های کرم، سفید و خاکستری جهت نماکاری ساختمان و دکواسیون داخلی استفاده می شود. از انواع سنگ تراورتن می توان به استالا کتیت و استالا گمیت اشاره نمود. این سنگ ها در مناطق گرمسیر جهت تزئینات خارجی ساختمان به کار می روند.

 

ماسه سنگ

ماسه سنگ یکی از سنگ های رسوبی می باشد که از اتصال دانه های سیلیسی ایجاد می گردد. تولید این سنگ به نوعی است که از ته نشین شدن ماسه در کف رودخانه ها تشکیل می شود. این سنگ دارای رنگ های سفید، خاکستری، قهوه ای مایل به قرمز، زرد، قرمز و قهوه ای می باشد. از جمله موارد استفاده از ماسه سنگ می توان به کاربرد آن در کفپوش، دیوارپوش، پوشش سقف، بالکن ها، استخرها و پاسیوها اشاره نمود.

 

سنگ گابرو

سنگ گابرو جز سنگ هایی است که در ساخت کانتر کابینت، کاشی کف، سنگ نما و همچنین سنگ تزئینی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ نوعی سنگ آذرین درونی می باشد که دارای رنگ تیره و بافتی درشت است.

 

سنگ دیوریت

یکی دیگر از سنگ هایی که جهت نماکاری ساختمان، کف و پله ها از آن استفاده می کنند، سنگ دیوریت می باشد. سنگ دیوریت نوعی سنگ آذرین دانه درشت است که بافت دانه های آن به صورت شکل دار، هم اندازه و یا بدون شکل می باشد.

 

 

برای اطلاعات بیشتر صفحات زیر را نیز بررسی کنید:

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این پروژه برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]