پروژه طراحی ویلای شمال | شرکت معماری دکوطرح 09122460089
02
آذر

پروژه طراحی ویلای شمال

پروژه طراحی ویلای شمال

طراحی پروژه ویلای نور به کارفرمایی جناب مهندس خاکشیری که به سبک مدرن در شمال کشور توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح طراحی شده است. متراژ زمین این پروژه ۵۰۶ متر مربع می باشد که با توجه به شرایط ساخت ویلا در شهرک مسکونی تنها اجازه ساخت ۹۴ متر مربع به شکل دوبکلس در این زمین داده شده است.

اجرای این پروژه را جناب مهندس شخصا انجام داده اند. با این حال شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح در طول اجرای این پروژه نیز در خدمت ایشان بودند و هر سوال و یا ادیتی در طول پروژه نیاز بوده است را طراحان شرکت به صورت رایگان انجام داده اند.

کارفرمای محترم از یکی از طرح های ویلا در یکی از سایت های منتخب معماری بسیار خوششان آماده بود ولی از آن جایی که با توجه به تفاوت در پلان ها، هیچ طرحی قابل اجرا در پروژه ای دیگر نیست از شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح خواستند تا مشابه ویلای مورد نظر پروژه ایشان طراحی شود.

 

پروژه طراحی ویلای شمال

تصاویر پروژه طراحی ویلا شمال

تصاویر این پروژه به شرح زیر می باشد:

پروژه طراحی ویلای شمال | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه طراحی ویلای شمال | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

پروژه طراحی ویلای شمال | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

پروژه طراحی ویلای شمال | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 پروژه طراحی ویلای شمال | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

 

 

 

طراحی ویلا به سبک مدرن

در طراحی ویلا به سبک مدرن باید نکاتی را مد نظر گرفت تا پروژه به نحو احسنت طراحی شود و در اجرای پروژه مشکلی پیش نیاید.

 

طراحی پلان در پروژه شمال

همان طور که می دانید در تمام پروژه ها در وهله اول باید پلان دو بعدی بنا طراحی شود برای این کار در ابتدای کار باید نیازهای کارفرما مد نظر قرار گیرد.

برای مثال در پروژه ی مذکور اولین خواسته ی کارفرما این بود که پلان به شکلی طراحی شود که فضای حیاط پشتی ویلا دسترسی خوبی داشته باشد تا به عنوان فضایی که حریم خصوصی در آن حفظ شود فضایی مناسب برای استراحت و استفاده از فضای باز باشد در نتیجه پلان باید به صورتی طراحی شود که یک درب برای دسترسی به حیاط جلوی ویلا و یک درب مخصوص ورود و خروج به حیاط پشتی ویلا باشد.

خواسته ی بعدی کارفرما ۴ اتاق خواب مستر در طبقه ی دوم ویلا بود.

مهم ترین نکته در هنگام طراحی پلان توجه به سیرکولاسیون داخلی و رعایت استاندارد ها می باشد.

تمام استاندارت های داخلی و خارجی که در معماری باید رعایت شود در کتاب مرجع نیوفرت ذکر شده است.

با توجه به مطلب بالا در طراحی پلان، نباید هیچ فضایی فدای بزرگ کردن فضایی دیگر شود. برای مثال شما نمی توانید سرویس های اتاق مستر را کوچک تر کنید تا اتاق خواب بزرگ تری داشته باشید. بدین منظور حداقل فضای سرویس بهداشتی را در کتاب نیوفرت پیدا کرده و با توجه به آن طراحی را انجام می دهید.

 

طراحی نمای ویلا به سبک مدرن در شمال

برخلاف تصور عموم که سبک مدرن هیچ قانون و قاعده ای ندارد، در این سبک نیز باید تناسبات رعایت شود تا در انتهای پروژه، نمای ساخته شده در نگاه اول باعث جلب نظر بیننده شود و بیننده را به وجد آورد.

 

استفاده از المان های خاص در طراحی نما در شمال

یکی دیگر از مواردی که می تواند ساختمان شما را از سایر ساختمان ها متمایز کند استفاده از المانی خاص بر روی نمای ساختمان می باشد. در نمای کلاسیک سر ستون ها و مجسمه های متفاوت، نمای ساختمان را متمایز می کند اما در سبک مدرن باید از المانی مدرن که با نمای ساختمان هم خوانی داشته باشد استفاده کرد.

 

انتخاب ترکیب رنگ مناسب در شمال

همان طور که می دانید انتخاب مناسب ترین رنگ در هر فضایی جذابیت آن را دو چندان می کند.

انتخاب رنگ امری کاملا سلیقه ای است ممکن است فردی به رنگ آبی علاقه مند باشد فرد دیگر به رنگ سبز، با این حال اگر قرار باشد هر رنگی که به آن علاقه داریم را بدون هیچ قاعده و اصولی در دکوراسیون منزل و یا نمای ساختمان استفاده کنیم فضایی زیبا نخواهیم داشت.

قبل از انتخاب رنگ باید دانشی جزئی در مورد روانشناسی رنگ ها داشته باشیم تا رنگ مناسب هر فضا را تشخیص دهیم به همین منظور است که ما تاکید بر این داریم که دکوراسیون ویلا، آپارتمان و یا محل کار خود را به یک متخصص بسپارید تا با دانشی که دارد شما را راهنمایی کند.

 

محوطه سازی در شمال

در طراحی ویلا خصوصا در شمال کشور که از شرایط آب و هوایی مطلوبی برخوردار است طراحی محوطه ورودی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

انتخاب مسیر مناسب از درب ورودی تا ورودی ساختمان از نکاتی می باشد که در ابتدا باید به آن توجه نمود.

نکته ی بعد انتخاب گیاهان و درختان زیبا و مناسب برای فضای سبز می باشد.

حتما به این نکته نیز توجه کنید که قصد پارک کردن چه تعداد ماشین را در محوطه دارید.

 

نورپردازی محوطه در شمال

یکی از بهترین روش ها برای این که زیبایی ویلا را دوچندان کنیم استفاده از نورپردازی خاص در محوطه ی ویلا می باشد.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این پروژه برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]