چه تجهیزاتی در زمان قطع برق در خانه نیاز دارید؟
15
تیر

چه تجهیزاتی در زمان قطع برق در خانه نیاز دارید؟

چه تجهیزاتی در زمان قطع برق در خانه نیاز دارید؟

قطعی برق یکی از موارد می باشد که شما این روزها و در روزهای تابستانی با آن مواجه هستید می توان گفت باید وسایلی را برای خانه خود فراهم کنید تا در زمان قطع برق بتوانید از آن ها استفاده کنید اما این تجهیزات آیا می توانند به شما کمک کنند یا خیر.

بسیاری از افراد در خانه های خود بیماری را نگهداری می کنند و باید به این توجه داشته باشند که برای بیمار خود وسیله ای را فراهم کنند که بتوان با آن برق مورد نیاز را فراهم نمود.

قطعی برق یکی از مواردی می باشد که شما زمانی که در آسانسور می باشید ممکن است برای شما استرس آور باشد و برای افرادی که از فضاهای کوچک هراس دارند باید فکر چاره ای شود تا بتوان در زمان قطع برق حداکثر تا دو دقیقه بعد از قطع برق برق اضطراری وصل شود و افرادی که در ساختمان می باشند می توانند به زندگی خود ادامه دهند.

 

چه تجهیزاتی در زمان قطع برق در خانه نیاز دارید؟

مکان های ضروری مانند بیمارستان ها

در مکان های اضطراری مانند بیمارستان ها و شما باید این را دیده باشید که زمانی که برق می رود بعد از دو دقیقه برق اضطراری وصل می شود و دوباره دستگاه ها به کار می‌ افتند.
در این مکان ها به دلیل این که بیماران زیادی با دستگاه های مختلفی در ارتباط می باشند و برای اکسیژن و یا تنفس خود به دستگاه های متصل هستند باید بدانید که برق اضطراری بسیار می‌ تواند در این مکان ها مهم باشد و از ضرورت این ساختمان ها به حساب می آید.

 

ساختمان هایی با برق اضطراری

ساختمان هایی که از برق اضطراری استفاده می‌کنند باید گفت یکی از بهترین ساختمان ها به حساب می آیند و شما می توانید به راحتی در این ساختمان ها زندگی کنید بدون اینکه مشکل قطعی برق برای شما به وجود بیاید اما این را در نظر داشته باشید زمانی که ساختمان ساخته می شود طراح و معمار برای شما در قسمت پایینی ساختمان می توان گفت در پایین‌ ترین نقطه از ساختمان دستگاه برق اضطراری را برای شما قرار می دهند تا در زمان قطعی برق بتوان از آن ها استفاده کرد.

برای خانه هایی که از برق اضطراری استفاده نمی کنند تنها موردی که می توان گفت آن ها می توانند استفاده کنند پاوربانک ها می باشند.

 

برق اضطراری چگونه کار می کند

یکی از سوالاتی که این روز ها مطرح می شود این است که برق اضطراری چونه کار می کند و چگونه می توان در نبود برق از این دستگاه ها استفاده نمود.

ژنراتور هایی که درون آن ها از موتور استفاده شده است بهترین راه برای این روز های بدون برق می باشد و جالب است بدانید که قیمت نسبتا پایینی دارند و شما می توانید آن ها را خریداری کنید و این دستگاه ها با سوخت هایی مانند پروپان یا دیزل کار می‌ کنند.

این دستگاه ها را شما می توانید با استفاده از یک کابل فاز و نول به برق کشی خانه و منزل خود متصل کنید و از برق آن ها استفاده کنید و تا زمانی که سوخت در ژنراتور وجود داشته باشد می توانید برق داشته باشید.

ایرادی که این دستگاه ها می توانند داشته باشند و برای شما می تواند آزار دهنده باشد صدای بسیار بلند آن ها در زمان کار کردن می باشد.

از دیگر دستگاه هایی که می توان از آن ها استفاده کرد اینورتر برای برق اضطراری می باشد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید و در زمان نبود برق این دستگاه ها بسیار کاربرد دارند.

 

دستگاه اینورتر

دستگاه اینورتر یکی از دستگاه های می باشد که شما می توانید با آن برقی که ولتاژ پایین دارد را به برقی با ولتاژ بالا تبدیل کنید و این کار باعث می شود شما می توانید برق ۱۲ ولت را به برق ۲۳۰ ولت تغییر دهید و شما می توانید این دستگاه ها را صدای کمتری دارند استفاده کنید.

اما باید این را در نظر داشته باشید که دستگاه ژنراتور می تواند برق را از ۱۲۰ ولت به ۲۴۰ ولت تبدیل کند و ژنراتور ها بسیار رایج در تولید برق می‌ باشند.

این دستگاه ها با استفاده از باتری ماشین کار می‌ کنند و باید این را در نظر داشته باشید زمانی که آن ها در حال ذخیره باتری می باشند به درجه آن ها برای ظرفیت ذخیره باتری حتماً توجه داشته باشید.

با این حرف شما به این نتیجه می رسید که برای دستگاه های اینورتر زمانی که با استفاده از اتومبیل شما شارژ می شوند در حالت معمولی ۸۰ دقیقه می توانند کار کنند و برای شما می‌ تواند ۸۰ دقیقه برق تولید کنند پس به این نتیجه می رسید که این دستگاه ها می توانند فقط مدت کوتاهی برای شما برق تولید کنند و برای مصارف طولانی و بلند مدت کاربرد خوبی ندارند.
این دستگاه ها اگر صدای کمی تولید می کنند باید بدانید که برای مدت زمان طولانی نمی توانید از آن ها استفاده کنید و برق را برای همیشه داشته باشید.

 

مناسب ترین سیستم برق اضطراری برای ساختمان

اگر به دنبال این باشید که بدانید چه دستگاهی را برای سیستم برق اضطراری خانه خود استفاده کنید باید بدانید که وسایل برقی خانگی شما به چه میزان برق مصرف می کنند و شما باید دستگاه هایی که می خواهید همیشه به آن ها برق وصل باشد را از نظر ولتاژ اندازه گیری کنید و بدانید به چه میزان برق نیاز دارید تا بتوانید دستگاه مناسبی را مانند دستگاه های اینورتر و یا ژنراتور که برای شما مناسب می باشد را انتخاب کنید.

باید این را در نظر داشته باشید که اگر وسیله برقی شما مصرف زیادی برای برق دارد از منبع تغذیه قوی استفاده کنید در این زمینه می‌ توان گفت ژنراتور خیلی بهتر از اینورتر کار می کند و شما می توانید ژنراتور را برای وسایلی که مصرف زیادی دارند انتخاب کنید.

 

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]