گلدان های طبیعی در آشپزخانه
30
مهر

گلدان های طبیعی در آشپزخانه

گلدان های طبیعی در آشپزخانه

در این مقاله ما برای شما گلدان هایی را معرفی می کنیم که بتوانید از آن ها درون آشپزخانه استفاده کنید و این گل ها دست و پای شما را برای کار در آشپزخانه نگیرند.

در خانه های آپارتمانی امروزی شما فضایی غدا برای گل کاری و یا کاشتن گل و گیاه را ندارید برای همین شما از هر فرصتی استفاده می کنید تا بتوانید گل ها و گیاهان را در فضای داخلی خانه خود رشد دهید و از آن ها لذت ببرید.

این که شما بخواهید گیاهان و یا سبزیجات مختلف را در خانه خود پرورش دهید کار ساده و آسانی نمی باشد برای همین شما نیاز به آشپزخانه ای با نور گیر هر چند کم نیاز دارید چون گیاهان به نور طبیعی نیاز دارند.

یکی از ویژگی های پرورش سبزیجات در آشپزخانه این می باشد که شما دیگر نیاز به خرید سبزیجات از بیرون را ندارید و می توانید این هزینه را کاهش دهید.

از ویژگی های مثبت این کار می توان این گونه گفت که این گیاهان آشپزخانه شما را زیبا می سازند و در کنار زیبایی با خود عطر و طراوت گیاهان هوش از سر هر کسی میبرد، پس شما با یک کار می توانید چند هدف را در نظر بگیرید و از آن لذت ببرید.

البته یکی از مشکلاتی که این گلدان ها با خود به همراه دارند این است که شما باید برای آن ها در آشپزخانه خود فضایی را باز کنید تا بتوانید آن ها را در دسترس خود داشته باشید.

اغلب افراد فکر می کنند که می توان گلدان ها را روی پیشخوان آشپزخانه قرار داد ولی این فکر کاملا اشتباه است و این قسمت اصلا مناسب گذاشتن گلدان ها نمی باشد.

 

گلدان های طبیعی در آشپزخانه

چیدن عمودی گلدان ها

این کار برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب می باشد و شما می توانید از آن ها در آشپزخانه خود استفاده کنید، زیرا این گلدان ها وقتی به صورت عمودی قرار می گیرند در آشپزخانه بسیار جذاب و فوق العاده به نظر می رسند.

برای نگه داشتن این مدل از گلدان ها می توان از میله ها استفاده کرد تا بتوانید گلدان ها، بذر ها و کود را در جای خود به صورت عمودی نگه دارید و این کار می تواند از نظر شما خلاقانه باشد.

زمانی که می خواهید از این روش استفاده کنید باید شما از قبل بدانید که می خواهید بکارید و شما نیز در این گلدان ها به چه چیزی نیاز دارید تا همان ها را استفاده کنید.

 

آویز کردن گلدان ها

در این روش شما گلدان ها را با استفاده از طناب های بلند و گلدان های یک دست به یک میله متصل می کنید و این کار را شما می توانید جلو پنجره آشپزخانه نصب می کنید.

با این کاری که شما انجام می دهید می توانید شما می توانید جای کمتری و یا فضای کمتری از آشپزخانه خود را اشغال کنید که این مورد برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب می باشد.

زمانی که شما از این روش استفاده می کنید می توان گفت همان طور که فضای کمتری را اشغال می کنید با این کار نور خورشید بعد از یک پرده نازک به گیاهان برخورد می کند و رشد آن ها نیز خوب می شود.

 

گلدان کشویی

این گلدان ها را باید بر روی سطحی قرار داد و مانند نمونه های قبلی نمی توان آن ها را آویزان کنید، پس می توان این گونه برداشت کرد که گلدان های کشویی قسمتی از کابینت و یا پیشخوان شما را در بر می گیرند.

با این که این گلدان ها فضایی را اشغال می کنند، ولی می توان گفت که این گلدان ها فضای کاشت گیاهان را بهینه می کنند و فضای زیادی را در بر نمی گیرند.

یکی از ویژگی های مثبتی که این گلدان ها دارند این می باشد با این که این گلدان ها فضایی را اشغال می کنند ولی زیبایی زیادی را از خود نشان می دهند و این نیز می ارزد.

این گلدان ها به این صورت می باشد اگر شما بذری در اختیار دارید را می توانید استفاده کنید و کشو را بیرون بکشید و بذر خود را بکارید ولی اگر شما بذری در اختیار ندارید می توانید کشو را ببندید و این به شما کمک می کند تا فضا برای شما بهینه باشد.

 

گلدان طاقچه ای آویز عمودی

این گلدان ها همان طور که از نام آن ها مشخص می باشد شما می توانید آن ها را روی یک تکه چوب قرار دهید، و بعد از این که چند تکه چوب را با گلدان ها تزئین کردید می توانید آن ها را با طناب به یک دیگر متصل کنید.

شما با این کار می توانید سبزیجات و گیاهان دارویی را در این طبقات جای دهید، و این کار باعث می شود تعداد زیادی گلدان را به خوبی در آشپزخانه جای دهید بدون این که فضایی را در برگیرد.

این طرز از چیدمان گلدان ها بسیار جذاب می باشد و شما می توانید زیبایی آشپزخانه خود را چند برابر کنید و دیگر نگران جای گیری آن ها نباشید.

این مدل از چیدمان گلدان ها برای شما هزینه ای ندارد و شما فقط می توانید با استفاده از چند تکه الوار و مقداری طناب و همچنین تعدادی گلدان این مدل را اجرایی کنید.

 

میز های سیار در آشپزخانه

این میز ها را شما می توانید در هر جایی از آشپزخانه و یا خانه خود قرار دهید و این میز ها را می توانید جا به جا کنید و به شما این اجازه را می دهد که بتوانید زیر این میز ها را تمیز کنید.

این میز ها به دلیل چرخ دار بودنشان باعث شده اند که شما بتوانید آن ها را جا به جا کنید برای همین این مدل ها را باغچه سیار نیز می نامند.

شما می توانید این میز ها را جا به جا کنید و گلدان های خود را زمانی که نور کافی در قسمتی وجود دارد ببرید و گلدان ها را در جای پر نور قرار دهید تا رشد کافی داشته باشند.

شما می توانید در طبقات زیرین گلدان ها وسایلی را قرار دهید که برای گیاهان مناسب می باشد و شما برای رسیدگی به گلدان ها به آن ها نیاز دارید.

این میز ها با چرخ هایی که دارند باعث می شود شما بتوانید آن ها را به راحتی حمل کنید و اگر زمانی جلوی دست و پای شما باشند می توانید آن ها را هل دهید و جا به جا کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: گل های آپارتمانی، تزئینات اتاق، طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی گلدان های طبیعی در آشپزخانه برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]