بازسازی سقف و دیوارها
19
آذر

بازسازی سقف و دیوارها

بازسازی سقف و دیوارها

در زمان بازسازی منزل مسکونی یکی از مهم ترین تصمیم گیری ها مربوط به نحوه جابه جایی و تغییر دیوار و سقف خانه می باشد . دیوارها و سقف ها معمولا در طی گذشت زمان از جرم ها و آلودگی های محیطی پوشیده می شوند و یا حتی در برخی از سازه ها دچار ترک خوردگی شده وآسیب در پوشش را از خود نشان می دهند و به همین جهت علت ایجاد تغییرات در دیوارها در زمان بازسازی منزل مسکونی و تغییرات در دکوراسیون داخلی هر خانه امری ضروری و واجب است.

در گذشته در ساخت منازل مسکونی به دلیل نبودن تنوع در متریال و سازه های جدید عموماً از سقف های ساده و بدون هیچ گونه جلوه بصری استفاده می شد  اما این موضوع در چند سال اخیر دستخوش تغییرات بسیار زیادی  شده ومعماران و طراحان دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی نسبت به اهمیت سقف و زیبایی آن در دکوراسیون داخلی پی برده اند.

با در نظر گرفتن به بودجه ای که در زمان بازسازی منزل مسکونی و یا ساختمان اداری در نظر گرفته اید می توانید تغییرات بسیار بزرگ و یا تغییرات جزیی را دکوراسیون داخلی خانه ایجاد کنید و تغییرات لازم را متناسب با بودجه خود انجام دهید.

 

بازسازی سقف و دیوارها

برداشتن دیوار

در بازسازی خانه اگر تصمیم دارید تغییرات اساسی ایجاد کنید می توانید به برداشتن دیوارو تیغه های غیر ضروری فکر کنید. با توجه پیشرفت علم معماری و پیشرفتی که در صنعت ساختمان به وجودآمده است می توان با برداشتن برخی از دیوارها در داخل خانه های قدیمی و فرسوده باعث تغییرات بزرگ و ایجاد فضای بیشتر متناسب با طراحی در دکوراسیون داخلی خانه شد . گر چه این تغییرات و جابه جایی تیغه ها می تواند در مدت زمان بازسازی منزل مسکونی و همینطورهزینه بازسازی خانه بسیار موثر باشد، اما در بسیاری از ساختمان های قدیمی این تغییرات می تواند نتیجه باورنکردنی را به وجود بیاورد.

باید به این نکته توجه داشت که با درنظر گرفتن نکات ایمنی در این امر مسائل مهم و اساسی در بازسازی ساختمان و منزل مسکونی می باشد و از طرفی اگر در زمان بازسازی ساختمان و منزل مسکونی تصمیم بر برداشتن یک دیوار گرفته شود باید با استفاده و مشاوره از نظر کارشناسان و همینطور نیروی کار ماهر این اقدام صورت پذیرد تا با مشکلات اساسی روبرو نشویم.

 

رنگ دیوار

ساده ترین ، مهمترین و راحت ترین اقدامی که در زمان بازسازی ساختمان و منزل مسکونی می توان انجام داد نقاشی دیوارها می باشد . به کار بردن رنگ های جدید برای پوشش دیوارها و متناسب با رنگ دکوراسیون داخلی خانه می تواند جلوه و تزیینات داخلی خانه را بیشتر کند . قبل از شروع به عملیات نقاشی باید سطح دیوارها کاملاً صاف و یکدست شود.

پیشنهاد می کنیم در زمان انتخاب رنگ برای دیوارها و سقف با استفاده از نظر کارشناسان و طراحان بهترین رنگ بندی متناسب با معماری منزل خود را انتخاب نمایید تا فضایی متناسب باچیدمان و سبک دکوراسیون داخلی خود را داشته باشید .

گر چه این موضوع می تواند وابسته به سلیقه و علاقه ساکنین هر خانه متفاوت باشد اما توجه به جلوه ، چیدمان وهماهنگی دکوراسیون خانه از نکات بسیارمهمی است که باید در زمان نقاشی دیوارهای ساختمان و خانه به آن توجه شود.

 

کاغذ دیواری

یکی از گزینه های معروف و مطرح در بین معماران و طراحان دربازسازی خانه ودکوراسیون داخلی استفاده از کاغذ دیواری برای پوشش دیوارها در بازسازی خانه و دکوراسیون داخلی می باشد . کاغذ دیواری با توجه به تنوع رنگ ، ضخامت ، جنس و طرح می تواند در بخش های مختلف خانه مورد استفاده قرار گیرد .

تفاوت کیفیت در بین برندهای مختلف ارائه دهنده کاغذ دیواری از موارد مهمی است که باعث می شود تا شما این امکان را داشته باشید با توجه به بودجه مدنظر خود کاغذ دیواری موردپسند خود را انتخاب کرده و در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید.

هرچند برخی از افراد نسبت به وجود کاغذ دیواری در خانه حس خوبی ندارند اما اگر انتخاب و نصب توسط نیروی ماهر و زبردست انجام شود می تواند نتیجه ای مطلوب و بی عیبی را به همراه داشته باشد.

 

طراحی و اجرای المان های سقف

 

سقف

در سال های گذشته در خانه های ایرانی استفاده از گچ بری در سقف بسیار محبوب و مورد توجه بود و بسیار به آن اهمیت داده می شد اما در دو دهه اخیر کمتر از نقاشی و گچ بری در بازسازی و تغییرات دکوراسیون داخلی به کار برده می شد اما اکنون موج جدیدی از تغییر درسقف ها در حال به وجود آمدن می باشد .

به کار بردن سقف های دکوراتیو همراه با نورپردازی دقیق و متمرکز سقف یکی از گزینه های  پرطرفدار سالیان اخیر در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی می باشد و همچنین استفاده از کناف یکی از مرسوم ترین و رایج ترین انتخاب ها در زمان تغییر دردکوراسیون داخلی و سقف منازل مسکونی می باشد . استفاده از قاب بندی های  فایبرگلاس و یا پلی پروپیلن نیز  همراه با نورپردازی ملایم  یکی دیگر ازراه های ممکن برای زیباتر شدن سقف در زمان بازسازی خانه و دکوراسیون داخلی  می باشد.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]