بازسازی نمای ترکیبی
22
آذر

بازسازی نمای ترکیبی

بازسازی نمای ترکیبی

به طور معمول ساختمان ها عمر زیادی دارند اما نمای ساختمانها  به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهند که دلیل اول آن می تواند کم کیفیت بودن مصالح به کار رفته در نمای ساختمان و دلیل دوم آن می تواند از مد افتادن متریال های به کار رفته در نمای خانه و نمای ساختمان باشد.

مالکان ساختمانهای قدیمی به مرور زمان با فرسایش تدریجی نمای ساختمان مجبور به بازسازی آن می شوند که با این کار کل ساختمان نو و به روز دیده می شود و از طرفی می توان گفت نمای ساختمان فقط متعلق به مالک نیست بلکه نمای ساختمان نقش بسیار مهمی در زیبا سازی شهر دارد که در زیبا سازی منظره شهری نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

 

بازسازی نمای ترکیبی

در بازسازی نمای ساختمان باید به  مواردی همچون معماری آن منطقه و شهر، نوع کاربری ساختمان مورد نظر، نمای قدیمی ساختمان، مقدار بودجه مالک یا مالکین که برای بازسازی نمای ساختمان در نظر گرفته اند ، نوع سازه و اسلکت ساختمان توجه کرد چون هر کدام از موارد ذکر شده می تواند برای انتخاب و اجرای نمای جدید نقش بسیارمهمی داشته باشد.

در ادامه مطلب چند نوع متریال برای بازسازی نمای ساختمان را بررسی می کنیم

 

بازسازی نمای ساختمان با سنگ تراورتن

سنگ تراورتن به دلیل ارزانی که در بازار ایران دارد طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است ، در بازسازی نمای ساختمان با سنگ تراورتن باید نمای قبلی به طور کامل جمع شود و باید توجه داشت اگر نمای قبلی سنگ با آجر بوده باید کامل تراشیده و جمع شود تا ملات ماسه و سیمان جسبندگی کافی را داشته باشد  تا خطر سقوط سنگ از دیوار ها از بین برود

در بازسازی نمای ساختمان قدیمی سنگ تراورتن به دلیل اجرای کند آن توصیه نمی شود زیرا در بازسازی نمای قدیمی سرعت عمل بسیار موثرمی باشد

 

بازسازی نمای ساختمان قدیمی با نمای آجر

نمای آجرهم نسبتا ارزان می باشد و می توان گفت جز نما های خوب برای بازسازی نمای ساختمان می باشد و مشکل آن نیز مانند سنگ تراورتن کند بودن سرعت اجرای آن است

 

بازسازی نمای ساختمان با نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت با توجه به سرعت بالا در اجرا، قیمت نسبتا پایین نسبت به دیگر متریال ها، تنوع در رنگ این المان، امکان اجرای طرح های متنوع در آن و سبک بودن این متریال گزینه بسیار مناسبی  برای بازسازی نماهای قدیمی می باشد. در ساختمان هایی که نمای قدیمی آن آجر یا سنگ باشد به راحتی بدون جداکردن نمای قبلی می توان ساختمان را با نمای کامپوزیت بازسازی کرد و به دلیل اینکه نمای کامپوزیت سبک می باشد  نیازی به تقویت سازه نیست.

نمای کامپوزیت به دلیل سرعت در اجرا ، تنوع در آن و قابلیت شکل پذیری مطابق طرح یکی از بهترین متریال ها در اجرای نمای ساختمان قدیمی می باشد.

 

دیوارکوب های لوکس و طلایی

 

بازسازی نمای قدیمی با نمای جی اف آرسی

یکی از جدیدترین نماهای ساختمان نمای جی اف آرسی  یا جی آر سی  می باشد که مزایای زیادی نسبت به سایر نماهای ساختمان دارد. نمای جی اف ار سی با این که قیمت نسبتا بالایی دارد اما زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد و ارزش ساختمان هایی که در مناطق خوب می باشند را بالا می برد.

اجرای نمای  جی ار سی نیز مانند نمای کامپوزیت بدون ملات بوده و به راحتی می توان روی نماهای قدیمی (نمای سنگ، نمای آجر) اجرا کرد و نمای قدیمی را دست نزد که این خود به طور چشمگیری هزینه های تخریب و جمع آوری نمای قدیمی را کاهش می دهد  و نمای ساختمان را به نمایی جدید و چشمگیر تبدیل می کند.

 

بازسازی نمای قدیمی به صورت ترکیبی

برخی از ساختمان ها به دلیل عمر بالایی که دارند باز سازی نمای آنها برای مالک توجیه اقتصادی ندارد و از طرف دیگر سازه ساختمان نیز تحمل بار زیادی را ندارد که در این نوع ساختمانها نماهای ترکیبی برای بازسازی توصیه می شود. در قسمت هایی از ساختمان که امکان اجرا وجود دارد از سنگ تراورتن یا آجر و در قسمت هایی که نیاز به ایجاد طرح های خاص یا اجرای باکس ها را دارد از نمای کامپوزیت می توان بهره برد.

ترکیب این متریال ها با طراحی خلاقانه این امکان را می دهد که هم هزینه های بازسازی نما را کاهش دهد و هم نمایی زیبا برای ساختمان ایجاد نماید و آن را متمایز کند.

 

پیشنهاد نویسنده: مصالح ساختمان

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]