بازسازی نمای سنگ
19
آذر

بازسازی نمای سنگ

بازسازی نمای سنگ

بازسازی نمای سنگی از جمله مواردی است که نقش به سزایی در جلوه و زیبایی ساختمان دارد و می توان گفت سنگ یکی از مهمترین متریال ها در صنعت ساختمانی می باشد که در ساخت بنا  و ساختمان و همچنین نماکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ یکی از قدیمی ترین متریال هایی است که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و به همین جهت از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و باید در انتخاب این متریال دقت بسیار بالایی صورت بگیرد و با توجه به این تنوع بسیارزیادی که در سنگ و رقابت در آن به وجود آمده است  شاهد تنوع  بسیار بالا درساخت بناهای مختلف سنگی بوده ایم.

یکی از مهمترین دلایلی که سنگ را جز پرکاربردترین متریال در صنعت ساختمان می کند  این است که از این عنصر درساخت بنا ، نما کاری ، نمای خارجی و دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی که گستره فراوانی دارد استفاده می کنند  و نمی توان این را انکار کرد که در ساخت یک ساختمان از سنگ استفاده نشود.

 

در ارتباط با تاج نمای رومی بخوانید.

 

بازسازی نمای سنگ

به کار بردن سنگ در صنعت ساختمان سازی به این معناست که شما طبیعت را وارد ساختمان خود کرده اید و به همین دلیل حس زندگی و نشاط با به کار بردن  سنگ در نما کاری بیشتر حس می‌ شود. البته در سال های اخیر شاهد این هستیم که  استفاده از سنگ مصنوعی نیز به جای سنگ طبیعی رونق  بسیارزیادی یافته است که می تواند خوب یا بد باشد و این بستگی به سلیقه و نظر سازنده و یا کارفرما دارد که با توجه به بودجه در نظر گرفته شده در این مورد تصمیم گیری می گیرند.

از معروف ترین نماهای سنگی در ساختمان می توان به نمای رومی اشاره کرد این نوع از نما بسیار زیبا و چشم نواز می باشد و سابقه طولانی در تاریخ و صنعت ساختمان دارد. نمای رومی که در ایران به کار برده می شود با ویژگی‌های معماری ایرانی تلفیق شده و نمای رومی بومی را شکل داده است  و این تلفیق خود باعث شده که زیبایی نمای رومی دو چندان شود به طوری که  نمای رومی به عنوان یک نمای پرطرفدار در صنعت ساختمان  توانسته درصد بالایی از نماکاری را به خود اختصاص دهد.

در ایران ساختمانهایی که ساخته می شوند و یا مورد بازسازی قرار می گیرند اگر نمای رومی در آنها استفاده شود ارزش بالاتری به خود گرفته و زیبایی آن نیز بیشتر می شود و بسیار راحت تر مورد معامله قرار می گیرد و فروش آن آسان تر است به همین جهت بسیاری از سازندگان علاقه ویژه ای به نمای رومی دارند .

علاوه بر نمای رومی نماهای دیگری نیز وجود دارد که برای نماکاری ساختمان با سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. شما با گشت زنی در سطح شهر خود به راحتی می توانید انواع نما را با متریال های مختلف سنگ مشاهده کنید که استفاده از سنگ مرمریت یکی از انواع  این نوع نمای مرسوم نماکاری با سنگ می باشد.

همچنین استفاده از سنگ می تواند به صورت ترکیبی با دیگر نماها صورت پذیرد به عنوان مثال نمای ساختمان هایی که در آن هم از سنگ ، آجر یا متریال های دیگر مربوط به نما استفاده می شوند بسیار زیبا و چشم نوازتر هستند که با این کار شما می توانید هزینه نماکاری با سنگ را نیز در بازسازی یا ساخت ساختمان  به طور قابل مشاهده ای کاهش دهید.

در طراحی نمای سنگی باید توجه داشت که ازمتریال های موجود در بازار سنگ بهترین استفاده را کرد و تا بتوان یک نمای حرفه ای و زیبا طراحی کرد و درواقع  یک طراح باید اطلاعات کافی از سنگ های موجود در بازار را داشته باشدتا بتواند آبجکت آن را در طراحی خود لحاظ کند تا کار فرما بتواند نمای سنگ را در طرح اولیه خود داشته باشد.

 

نکات پایانی

نصب سنگ در هنگام بازسازی نمای ساختمان بسیار مورد اهمیت می باشد و بسیار حساس است  و نصاب نما باید بتواند نمای سنگی که از سخت ترین نوع نماها می باشد را به خوبی نصب کند. که تجربه در این امرحرف اول رامیزند و یک معمار باید از نصابی استفاده کند که بتواند این نوع نما را به خوبی اجرا نماید.

باید به این موضوع توجه داشت که تنوع در سنگ های موجود در بازار باعث شده تا معمار و سازنده با گستره ای از متریال های مختلف سنگی مواجه باشد که با در نظر گرفتن رنگ، طرح و همچنین کیفیت آن را انتخاب می کند. که با توجه به این موارد و بودجه در نظر گرفته شده برای پروژه و هزینه های حمل ونقل و مصالح و نصاب میتوان سنگ مود نظر را انتخاب کرد .

البته  این نکته ناگفته نماند که نمای سنگ یکی از گرانترین نماها در ساختمان می باشد که عموما در بازسازی ساختمان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد  ولی اگر قصد دارید یک ساختمان معمولی را به ساختمانی خاص و با جلوه تبدیل کنید این امکان را دارید که با استفاده از نمای سنگی این کار را به خوبی انجام دهید.

همان طور که گفته شد از سنگ علاوه بر نمای ساختمان در دکوراسیون داخلی نیز استفاده می‌شود. استفاده از این متریال در دکوراسیون داخلی نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و شما در بازسازی ساختمان می توانید برای بهبود دکوراسیون داخلی از سنگ در قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمایید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]