کابینت
28
تیر

تاثیر فاصله‌ گذاری اجتماعی بر چیدمان داخلی

تاثیر فاصله‌ گذاری اجتماعی بر چیدمان داخلی

در جهت مبارزه با گسترش ویروس کشنده کرونا دولت ها از ابتدای شیوع این ویروس همه کیر تدابیری را در نظر گرفتن در برخی از کشور ها این تدابیر تا حدی دیر و در برخی از کشور ها خصوصاً در کشورهایی که این ویروس در آنجا دیرتر شیوع پیدا کرد و به واسطه تجربه سریعاً انجام دادند.

در ابتدا شهرهایی که شیوع این ویروس به سرعت در حال افزایش بود، کل شهر را قرنطینه‌ کردند و بعد شروع به ضد عفونی اماکن و خیابان ها کردند ولی این تدابیر به واسطه ورشکست شدن بسیاری از مشاغل و به جهت زرر و زیان بسیاری از شرکت های خصوصی و دولتی به خصوص کشورهای جهان سوم و ایران که به لحاظ شرایط اقتصادی و تحریم در وضعیت بحرانی قرار دارد، عملاً امکان پذیر نمی باشد.

 

نمای خانه و نمای ساختمان

 

پیشنهاد نویسنده : قبل از مطالعه ی این مقاله در ارتباط دکوراسیون داخلی خانه در زمان کرونا بخوانید…

پیشنهاد نویسنده: آشپزخانه مینیمال

تاثیر فاصله‌ گذاری اجتماعی بر چیدمان داخلی

به همین جهت بعد از انمام سیر سعودی و شناسایی افراد مبتلا به این ویروس اکثر کشورها و حتی ایران مسئله قرنطینه در شهرهایی که سیر مبتلا شدن افراد به ایتثن ویروس سیر نزولی پیدا کرد را برداشتند و به جای آن استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را اجباری کردند.

این فاصله گذاری اجتماعی نه تنها در خیابانها، محل کار، مراکز عمومی، باید رعایت شود بلکه مردم و خانواده ها به عنوان بخش کوچکی از جامعه باید این مسأله را در نظر داشته باشند و به آن توجه کنند که این فاصله گذاری باید در درون خانه و چیدمان خانه و در طراحی و تزئین فضای مسکونی و محل کار رعایت شود تا بتوانیم با کمک هم با این مشکل بزرگ و خطرناک مبارزه کنیم.

در چیدمان و تزئین خانه که‌ کوچکترین فضا در جامعه است.

باید طوری طراحی شود که این فاصله گذاری تا جایی که فضا به ما این اجازه را می دهد رعایت شود.

باید علاوه بر جدا کردن فضای ورودی و اختصاص دادن محلی که افراد خانواده به محض ورود در آن قسمت وسائل خود را گذاشته و بتوانند لباس خود را عوض کنند قرار دادن قسمتی مانند جا کفشی بیرون از درب ورودی یا قسمت ورودی خانه بتوانیم آن قسمت را از بقیه قسمت ها جدا کنیم.

باید در قسمت های نشیمن خانه یا محل کار به خصوص قسمت مهمان و یا جایی در فضای کار که با افراد ناشناس یا مهمان در ارتباط فاصله بین مبلمان را زیاد کنیم تا افراد به طور مستقیم و نزدیک با هم در ارتباط نباشند.

پس یک طراح هنگام طراحی خود در این شرایط باید این مسائل را در نظر داشته باشد و هنگام طراحی یک دکوراسیون داخلی و چیدمان و تزئین منزل مسکونی یا محل کار باید فضای ورودی را از فضای داخلی خانه جدا کند و در مورد چیدمان باید نکاتی را که ذکر شد را با توجه به مساحت فضا مد نظر قرار دهد.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی “طراحی و ایجاد اتاق تک رنگ” برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۴.۵]