دکوراسیون خانه در شب یلدا
17
آذر

دکوراسیون خانه در شب یلدا

دکوراسیون خانه در شب یلدا

برای چیدمان و دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی در شب یلدا لزومی ندارد حتما هزینه های زیادو هنگفتی  را در شرایط بد اقتصادی امروز متقبل بشوید شما می توانید با کمی خلاقیت و ایده و ذوق چیدمان و دکوراسیون منزل مسکونی خود را زیبا و خاص کنید و در این شب از همه چیز لذت ببرید و شبی به یاد ماندنی در کنار اعضای خانواده و فامیل داشته باشید به عنوان مثال می توانید از شمع هایی که نماد پاییزی مثل هندوانه وانار دارند استفاده کنید یا دسرهایی که درونشان انار به کار برده شده است استفاده کنید   سعی بر این داشته باشید تمام میوه ها را زیبا بچینید و در چیدمان آنها ذوق و خلاقیت را محور کار خود قرار دهید  در این مطلب از دکوطرح  نکاتی برای چیدمان شب یلدا برای شما آماده کرده ایم که خالی از لطف نیست و می تواند تا حدودی در چیدمان کمک شما باشد پس با ما همراه باشید.

 

تزئینات داخلی برای یلدای ۱۴۰۰

 

دکوراسیون خانه در شب یلدا

چیدمان و دکوراسیون شب یلدا

  • از گذشته‌های دور مردم ایران رسم براین داشتند که شب یلدا یا شب چله را دور کرسی و در کنار خانواده جشن بگیرند ولی امروزه‌ این مراسم  به سبک مدرن و روی میزها با تجملات و تزیینات خاص انجام می شود. اگربنا به سنت دیرینه دوست دارید که این مراسم مانند گذشته و با همان حال و هوای قدیم برگزار شود بهتر است کرسی کوچکی را در فضای خانه خود آماده کنید  اما اگر فضا و یا وقت کافی برای گذاشتن  کرسی در فضای مسکونی خود ندارید می‌توانید روی میز کوچکی سفره دلخواه ‏تان را بچینید و آن را تزیین کنید  و پارچه‌ ترمه و یا هر نوع پارچه‌ گل ‌دوزی شده که به سبک و سیاق قدیم می باشد را روی آن بگذارید تا آن حال و هوا برای شما تدایی شود. برای تزیین میز خود می توانید از آجیل مشگل‌ گشا ، ازگیل، خرمالو، انار دانه‌شده، هندوانه و خربزه و دیگر خوراکی‌های مختص این شب که در ظرف‌های سفالین رنگی، چینی‌های گل‌سرخی قدیمی و یا حتی ظرف‌های نقره‌ای قرار داده و روی میز مورد نظر استفاده کنید.
  • اگر در چیدمان منزل مسکونی خود شمعدان‌های لاله‌ای قدیمی دارید که در گذشته به آنها جارو لاله می گفتند حتما به دکور شب یلدا  خانه خود اضافه کنید، این شمع‌دان‌ها به طور معمول پایه‌ای بلند از جنس سنگ ‌مرمر دارند و همچنین این شمعدان ها به جاشمعی‌های بلورین  که به رنگ‌های صورتی، یاسی و یا ارغوانی می باشند مزین هستند. در کنار قرآن و کتاب‌های حافظ و شاهنامه  فردوسی که به طور یقین بر سر میز دکور شده جایگاه خاصی دارند که بهتر است گل‌های یاس و نرگس را در چند گلدان و در اطراف این کتاب‌ها قرار دهید تا زیبایی خاصی به دکور شما ببخشند.
  • اگر قصد دارید شب یلدا را به صورت مدرن و در فضایی که به چیدمان منزل مسکونی شما هماهنگ است از انواع ترمه‌ها و رومیزی‌های حریر و ابریشمی به سلیقه‌ خودتان و با چیدمان منزل شما هماهنگ است استفاده کنید. رومیزی‌ها را در وسط میز ناهارخوری و یا میزهای کوچک‌تر قرار دهید و به آرامی با دست قسمت‌هایی از رومیزی را چروک و برآمده کنید و ابزار وسایل مورد نیاز و تزیین شده را در ظرف‌های سیلور یا کریستال قرار دهید و در فاصله‌های برآمدگی‌های سفره بچینید تا دکو چیدمان شما را خاص جلوه دهد. این امکان را دارید که ما بین چروک‌های رومیزی، گل‌های تازه و یا گل‌های خشک معطر پخش کنید تا فضای شما را پر جلوه دهد . در قسمت بعد بهتر این است که دو سر میز در فضای خانه را به شمعدان‌های سیلور چند شاخه ای مزین کنید زیرا که با این روش نور و روشنایی قابل توجهی را در فضای چیدمان خود ایجاد خواهید کرد.

 

در ارتباط با تزئینات خانه در شب یلدا بخوانید.

 

تزئین خوراکی های یلدا

یک طرف میز را با هندوانه، انار و سیب قرمز مزین کنید زیرا که زیبایی این میوه‌های قرمز در کنار شاخه‌های کوچک دو چندان خواهد شد و در سمت دیگر میز یک آناناس را قراردهید و اطراف آناناس را با پرتقال، لیمو، گریپ فروت، موز، کیوی و ازگیل مزین کنید تا جلوه میز را نمایان کنید.

برای زیبایی بیشتر می‌توانید چند شاخه گل همگون با چیدمان درلابه‌لای میوه‌ها جای دهید برای روی هم نگه داشتن میوه‌ها از خلال دندان استفاده کنید.

می توانید آجیل را با میوه‌های خشک مخلوط کنید و در یک ظرف شیشه‌ای قرار دهید . برای این کارمی‌توانید کف ظرف شییه ای خود را با انجیر خشک پر کنید و روی آن را با یک ردیف برگه هلو و زردآلو تزیین کنید و در ردیف بعدی بادام و گردو را بریزید ودر آخر روی آن را با یک ردیف سیب و آناناس خشک شده بپوشانید و فندق و پسته بریزید.

درست است که این شب بسیار مهم و جزئی از اداب و رسوم ما ایرانیان است اما به دلیل اوضاع وخیم بازار و شرایط بد اقتصادی مردم  و از طرفی وجود کرونا در دنیا امسال شب یلدای متفاوتی با سالهای قبل خواهیم داشت و با در نظر گرفتن نکات بهداشتی و فواصل اجتماعی این شب زیبا و بیاد ماندنی  را خواهیم ساخت و برای پشت سر گذاشتن این مصیبت دعا خواهیم کرد.

 

پیشنهاد نویسنده: کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]