طراحی آپارتمان دوبلکس کوچک
24
شهریور

طراحی آپارتمان دوبلکس کوچک

طراحی آپارتمان دوبلکس کوچک

برخلاف تصور عموم که تنها یک خانه با متراژ بالا قابلیت دوبلکس شدن دارد اما این باور کاملا غلط است شما می توانید با حداقل فضا یک واحد دوبلکس نقلی در عین حال شیک و لاکچری داشته باشید.

تحت دو شرایط این امکان را خواهید داشت اول این کلا قصد ساخت یک آپارتمان را دارید و از ابتدا تصمیم به ساخت واحد های دوبلکس دارید و یا این که ساختمان را ساخته اید و هنگام بازسازی تصمیم به افزایش متراژ از طریق دوبلکس کردن واحد مسکونی خود می گیرید.

آ‌پارتمان های دوبلکس جزء واحد های یک طبقه تقسیم بندی می شوند با این تفاوت که داخل آن از دوطبقه تشکیل شده است معمولا طبقه ی پایین به فضای نشیمن، آشپزخانه و سرویس ها اختصاص داده می شود و طبقه ی دوم به اتاق خواب ها که در یک سوئیت کوچک یک اتاق خواب در نظر گرفته می شود که طبقه ی پایین از طریق یک راه پله ی کوچک به طبقه بالا متصل می شود.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

طراحی آپارتمان دوبلکس کوچک

ایده هایی برای دکوراسیون داخلی آپارتمان دوبلکس کوچک

در نظر بگیرید که شما ۴۰ یا ۵۰ متر فضا بیشتر ندارید ولی با دوبلکس کردن آپارتمانتان می توانید دو برابر فضا داشته باشید بنابراین دستتان در طراحی چنین فضایی باز تر از طراحی یک واحد ۴۰ متری است.

مهم ترین المان در طراحی یک آپارتمان دوبلکس راه پله است که به شکل پله ی گرد، یک طرفه و یا سه طرفه طراحی می شود. باید هنگام طراحی واحد دوبلکس توجه کنید که کدام پله مناسب تر است و فضای کم تری را اشغال می کند.

علاوه بر زیبایی پله باید به کاربری آن هم دقت کنید و در نظر داشته باشید که پله ی گرد با وجود زیبایی که دارد استفاده از آن ممکن است برای یک فرد مسن راحت نباشد و یا برای بالا بردن وسایل از آن با مشکل مواجه شوید پس قبل از انتخاب پله باید تمام جوانب بررسی شود و بهترین نوع پله را برای آپارتمان خود انتخاب کنید.

 

سبک چیدمان داخلی آپارتمان دوبلکس

همان طور که می دانید برای طراحی یک آپارتمان با متراژ پایین سبک هایی مثل سبک مدرن و یا مینیمال مناسب تر است حتی اگر به صورت دوبلکس باشد. اگر به سبک کلاسیک علاقه دارید از سبک نئوکلاسیک در طراحی خانه دوبلکس استفاده کنید به این شکل که از گچبری های سبک در حد یک قاب بر روی دیوار ها بهره بگیرید.

 

نورپردازی آپارتمان دوبلکس کوچک

در طراحی یک واحد کوچک نورپردازی بسیار مهم است. اگر این امکان را دارید فضا ها را به شکلی طراحی کنید که یک پنجره بزرگ قدی در قسمت نشیمن تعبیه کنید.

 

رنگ مناسب چیدمان

مناسب ترین رنگ برای یک واحد کوچک رنگ های روشن است تا فضا بزرگ تر دیده شود.

اما در واحد دوبلکس به خاطر این که ارتفاع کف تا سقف در قسمت نشیمن بلند است استفاده از رنگ های تیره نه تنها فضا را کوچک نمی کند که منزل شما را لوکس تر خواهد کرد. البته رنگ تیره مطابق تمام سلیقه ها نیست و افراد قبل از استفاده از رنگ تیره باید مطمئن شوید که با روحیه شما سازگاری دارد و بعد ها پشیمان نمی شوید.

 

طراحی آشپزخانه آپارتمان دوبلکس کوچک

برای طراحی آشپزخانه باید از روش هایی استفاده کنید که علاوه بر بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه امکانات خوبی هم داشته باشید و فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل داشته باشید.
برای این کار بهتر است از کابینت های کمدی و کابینت هایی که تا سقف امتداد دارد استفاده کنید.

 

محاسبه ارتفاع کف تا سقف در واحد های دوبلکس

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که باید در طراحی چنین واحد هایی به آن توجه کرد ارتفاع کف تا سقف است. برای چنین فضایی باید ۲ تا ارتفاع استاندارد در نظر گرفت بهترین ارتفاع ۲/۷۰ می باشد که ضربدر دو می شود پس شما حداقل ارتفاعی که نیاز دارید ۵ متر و ۴۰ سانتی متر می باشد.

یکی دیگر از ایده های طراحی برای آپارتمان دوبلکس کوچک مطابق تصاویر زیر می باشد که اگر به این شکل طراحی شود برای اتاق خواب ها ارتفاع ۲/۷۰ نیاز نیست و کم تر از آن و به اندازه ای که یک فرد با قد ۲ متر اگر بایستد سرش با سقف برخورد نکند کافی است.

 

دوبلکس کردن منزل هنگام بازسازی

یکی از سوالات رایج این است اگر دو تا واحد روی هم داشته باشیم این امکان وجود دارد که در هنگام بازسازی به طور کل پلان منزل را عوض کنیم و آن را به یک واحد دوبلکس تغییر دهیم؟
یکی از روش های خلاقانه برای بزرگ کردن واحد مسکونی شما تغییر آن به یک واحد دوبلکس است.

از یک معمار و یا طراح سازه بخواهید برای بازدید واحد شما بیاید و منزل شما را بررسی کند که آیا این امکان وجود دارد که قسمتی از سقف واحد پایین که می شود کف طبقه ی بالا را تخریب کنید و با قرار دادن یک پله ی دکوراتیو این دو طبقه را به هم اتصال دهید. با این کار فضای شما دو برابر می شود و از یک سوئیت کوچک به یک آپارتمان دوبلکس شیک و لاکچری تغییر پیدا می کند که در طبقه ی پایین آشپزخانه، نشیمن و سرویس را قرار دهید و در طبقه ی بالا اتاق خواب ها و در صورت امکان یک سرویس برای طبقه ی بالا هم تعبیه کنید.

 

استفاده از آیینه برای بزرگ نشان دادن فضا

آیینه المانی است که قرار دادن آن در هر فضا خصوصیات خاص خود را دارد و خالی از لطف نمی باشد.

مثلا قرار دادن آن در یک فضای کوچک فضا را بزرگ تر نشان می دهد و قرار دادن آن در یک آپارتمان بزرگ آن را لوکس تر و لاکچری تر می کند.

هزینه ی بازسازی چنین واحد هایی معمولا بیش تر از بازسازی یک واحد آپارتمان ساده می باشد زیرا شما به ناچار باید تمام فضا ها را تغییر دهید و دیوار ها را تخریب کنید و همچنین هزینه ی پله های دکوراتیو را باید در نظر بگیرید همچنین از نظر سازه ای باید تیر ها تقویت شوند تا کشش چنین تغییری را داشته باشند اما در نهایت با صرف هزینه ی بالا هم شما یک واحد بزرگ خواهید داشت که اگر بعد ها هم قصد فروش آن را داشتید، سود بیشتری خواهید کرد.

شما عزیزان می توانید برای مشاوره بهتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا ما بتوانیم بهترین خدمات را به شما ارائه بدهیم.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]