معماری پنت هاوس
06
مرداد

معماری پنت هاوس

معماری پنت هاوس

به بالاترین طبقه ی برج های مرتفع پنت هاوس گفته می شود، معماری پنت هاوس بسیار خاص تر از سایر انواع منازل است. که به خاطر امکانات خاص و لاکچری که دارد از سایر طبقات متمایز می شود و به همین دلیل از لحاظ قیمتی نیز از سایر طبقات ارزش ریالی بیشتری دارد.

پنت هاوس ها دارای معمولا دارای ویو خاص و مناسب و تراس های بزرگ و مجلل می باشند. معماران در طراحی این طبقه از ساختمان تمام هنر خود را به نمایش می گذارند تا این طبقه را متفاوت از سایر طبقات ساختمان طراحی کنند.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

معماری پنت هاوس

بررسی ویژگی های پنت هاوس ساختمان

امروزه به آپارتمان هایی که در طبقه ی بالا قرار نگرفته اند ولی ویژگی مجلل بودن را دارند پنت هاوس گفته می شود.

 

قیمت بالا

قیمت آپارتمان های پنت هاوس در سراسر دنیا بسیار گران تر از سایر آپارتمان هاست در تهران نیز به همین صورت است به خصوص در قسمت شمالی شهر.

 

تفاوت ظاهری با دیگر طبقات برج

یکی دیگر از ویژگی های این واحد آپارتمانی که آن را از سایر طبقات متمایز می کند تفاوت های ظاهری و دکوراسیون آن است. که باید به صورت مجلل و خاص طراحی و ساخته شود.

 

دارای امکانات لاکچری و خاص است

امکانات آپارتمان های پنت هاوس، بسیار لوکس است و به صورت خاص و منحصر به فرد می باشد، به شکلی که هر کسی وارد آن شود تعجب خواهد کرد.

برخی از این امکانات عبارتند از:

آسانسور شیشه ای اختصاصی، استخر روی بام و سونا وجکوزی، و روف گاردن و آسانسور های مخصوص حمل ماشین به داخل پنت هاوس و شیرآلات، دستگیره های آب طلا شده، سیستم سرمایشی و گرمایشی از کف، سیستم های ضد حریق، سیستم های صوتی و تصویری خاص و سایر امکانات.

 

مساحت بالا

مساحت واحد های پنت هاوس معمولا از ۴۵۰ متر شروع میشود و این متراژ تا ۱۷۰۰ متر نیز می رسد.

 

مزایای واحد های پنت هاوس

شما با زندگی در پنت هاوس می توانند از امکانات رفاهی فوق العاده ای بهره ببرید.

افرادی که به آرامش روحی نیاز دارند، پنت هاوس انتخابی ایده آل برای آن ها محسوب می شود زیرا با این که پنت هاوس ها در شهر های بزرگ قرار دارند و هرگونه امکاناتی در دسترسشان هست با این حال به خاطر ارتفاع ساختمان صداهای اضافه مزاحمتی ایجاد نمی کند و سکوت در این واحد ها حکم فرماست.

معماری پنت هاوس ها به صورتی است که دارای مساحت داخلی و خارجی زیادی می باشند و همین امر موجب می شود حریم خصوصی افراد به خوبی حفظ شود.

این واحد های آپارتمانی بزرگ و لوکس، دسترسی آسانی به مراکز خرید ،رستوران ها و خیابان های اصلی و مدارس و … دارند.

چشم اندازی فوق العاده از مناظر شهر و اطراف یکی از ویژگی های چنین آپارتمان هایی می باشد.

 

معایب واحد های پنت هاوس

با وجود تمام امکاناتی که چنین خانه هایی دارند در طولانی مدت برای ساکنین این امکانات و زندگی در این مکان عادی میشود و به خاطر ارتباط نداشتن با دیگر واحد های ساختمان پس از مدتی زندگی در این گونه آپارتمان ها کسل کننده می شود.

برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند زندگی در پنت هاوس غیر ممکن است.

اگر پنت هاوس شما آسانسور اختصاصی نداشته باشد در زمان های پیک رفت و آمد شما برای سوار شدن آسانسور به مشکل بر خواهید خورد و زمان زیادی را باید معطل شوید.

اگر می خواهید یک پنت هاوس ایده آل داشته باشید حتما طراحی آن را به یک تیم مجرب بسپارید تا با رعایت اصول و قواعد معماری آن را برای شما طراحی کنند و در هنگام اجرا نیز نظارت کامل بر روی پروژه داشته باشند.

 

اصول طراحی و معماری پنت هاوس

خاص بودن یکی از ویژگی های بارز معماری پنت هاوس هاست ولی با این ها مانند تمامی مباحث دیگر یک سری اصول اولیه در معماری و دکوراسیون داخلی پنت هاوس وجود دارد که طراح باید به این نکات توجه کند تا در نهایت فضایی ایده آل را در اختیار کارفرما قرار دهند.

 

پنجره های قدی و سرتاسری در معماری پنت هاوس

از آنجایی که شما در معماری پنت هاوس ها میتوانید از نور طبیعی برای نورپردازی داخلی بهره ببرید از این رو استفاده از پنجره های قدی و سرتاسری به شما این کمک را می کند که علاوه بر ویو خوب نور طبیعی کافی را به داخل تزریق کنید ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که نور شمال و جنوب نور های مناسب هستند و نور شرق و غرب که در اصطلاح معماری به آن، نور مزاحم گفته می شود نباید به صورت مستقیم وارد خانه شود پس به این نکته توجه کنید که پنجره های قدی در شمال و جنوب واحد قرار داده شود.

 

قرار دادن استخر در تراس

یکی از جلوه های خاص در طراحی خانه های پنت هاوس قرار دادن استخر در تراس است. اما اگر قصد انجام چنین کاری دارید باید بدانید کوچک ترین اشتباه در محاسبات سازه ای این تراس ها فاجعه ای غیر قابل جبران به بار می آورد.

طبق قوانینی که در آیین نامه نیز ذکر شده است بار های سنگین باید در طبقات پایین تر قرار بگیرد و وقتی شما در تراس پنت هاوس سونا و استخر و جکوزی قرار میدهید تا حد زیادی بار بر روی تراس قرار میدهیم که این امر به خصوص در هنگام وقوع زلزله بسیار خطرناک است و ممکن است موجب خرابی های غیر قابل جبران شود. در نتیجه هنگام احداث چنین مواردی در تراس باید تمهیداتی به عمل بیاورید که تا حد زیادی این افزایش بار ساختمان را جبران کند.

 

ایزوگام کف تراس

اگر در طراحی تراس پنت هاوس، از باغچه برای دیزاین آن استفاده کردید از ایزوگام و کف سازی آن مطمئن شوید که به درستی انجام شده باشد زیرا ریشه ی درختان رطوبت را در خود نگه می دارند و در طولانی مدت سبب آسیب به کف سازی میشوند که به خاطر بار زیاد تراس که به آن اشاره شد موجب تخریب کل سازه تراس نشود.

 

در طراحی معماری پنت هاوس از سبک کلاسیک استفاده نکنید

پنت هاوس بودن خود یک ویژگی مدرن است و هیچ هم خوانی با سیک کلاسیک ندارد.

امروزه مردم بر این باور اند که طراحی کلاسیک و استفاده از گچبری نشانه ی لاکچری بودن پروژه است و از آنجایی که پنت هاوس نیز یک واحد لاکچری است می توانند از سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی آن استفاده کنند ولی این یک باور کاملا اشتباه است و بهترین سبک برای دکوراسیون داخلی خانه های پنت هاوس سبک مدرن است.

 

در کوراسیون داخلی تناسبات را رعایت کنید

همون جوری که دکوراسیون منازلی با متراژ پایین محدودیت هایی را برای طراح ایجاد می کند منازل با متراژ خیلی بالا نیز محدودیت هایی در چیدمان دارد.

مهم ترین نکته در چیدمان یک حانه با متراژ بالا این است که چون فضا بزرگ است آن را پر از وسایل ریز و درشت نکنیم تا جایی از خانه خالی نماند و یا برعکس فضا ها نباید بیش از حد خالی باشد.

بهترین روش برای چیدمان این است که فضا ها را به چندین بخش تقسیم کنید و متناسب با کاربری آن را چیدمان کنیم برای مثال فضای نشیمن را از فضای تماشای تلوزیون جدا کنید و هر قسمت را متناسب با آن چیدمان کنید.

اگر ما بین فضا ها قسمت خالی خیلی زیاد شد از وسایل دکوری برای پر کردن فضا ها می توانید استفاده کنید.

 

از گل و گیاه برای جلوه دادن به فضاها و معماری پنت هاوس استفاده کنید.

گیاهان هم سبب ایجاد انرژی مثبت در فضا میشوند و هم در دکوراسیون داخلی به عنوان یک عنصر جلوه بخش معرفی می شوند.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]