نورهای نقطه‌ای در دکوراسیون
19
آبان

نورهای نقطه‌ای در دکوراسیون

نورهای نقطه‌ای در دکوراسیون

در هر خانه ای که شما وارد آن شوید می توانید نورپردازی هایی را مشاهده کنید که بعضی از آن ها به صورت های مختلف و متنوع مانند نقطه ای به سطحی تابیده می شود.

اگر شما می خواهید حواس افراد را به نقطه ای جذب کنید و آن قسمت از دکوراسیون را در چشم داشته باشید می توانید از نورپردازی های مختلف استفاده کنید.

نورپردازی های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از آن ها حتی به عنوان دکوراسیون داخلی استفاده کنید، بدون این که وسیله ای را به دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی اضافه کنید و یا هزینه زیادی برای آن انجام دهید.

 

نورهای نقطه‌ای در دکوراسیون

انواع مختلف نورپردازی ها

  • نورپردازی تاکیدی
  • نورپردازی دیواری
  • نورپردازی نقطه ای و نورپردازی سقفی
  • نورپردازی منظره

 

نورپردازی تاکیدی

این نورپردازی همان طور که از اسم آن مشخص می باشد بر این تلاش می کند تا قسمتی را تاکید کند و روی آن تمرکز داشته باشد.

زمانی که شما از این نورپردازی در خانه و یا فضای خود استفاده می کنید شما به این فضا شخصیت می دهید و برای فضای خود داستانی را تعریف می کنید.

با این کار شما فضاهایی که دوست دارید مورد توجه قرار گیرد را درون نور قرار می دهید و قسمت هایی که جذابیت کمتری را برای شما دارند را در سایه قرار می دهید.

زمانی که شما می خواهید به دیوار، اثر هنری، تابلو، کتاب و یا کتابخانه ای اشاره کنید که افراد آن را مشاهده کنند می توانید از نورپردازی تاکیدی استفاده کنید تا آن قسمت جذابیت بیشتری را از خود نشان دهد.

و یا این که اگر می خواهید از این نورپردازی برای نمای بیرونی استفاده کنید می توانید قسمت هایی از معماری ساختمان یا خانه و یا حیاط نیز از این نور استفاده کنید.

برای مثال در بعضی از ایام مانند کریسمس و یا هالووین شما می توانید این مدل از نورپردازی را در بیرون خانه ها و ساختمان ها مشاهده کنید.

 

نورپردازی دیواری

این سبک از نورپردازی در نورپردازی تاکیدی نوعی تکنیک به حساب می آید، زیرا زمانی که شما می خواهید بر روی اثر هنری یا جسمی تاکید داشته باشید بهترین گزینه این می باشد که آن ها را بر روی دیوار قرار دهید و یا نورپردازی را از سمت دیوار بر روی جسم بتابانید تا جلوه بهتری داشته باشد.

زمانی که شما دیوار را نورپردازی می کنید و یا به نوعی نورپردازی دیواری را انجام می دهید بهترین حالت این می باشد که از تجهیزاتی با کیفیت خوب استفاده کنید.

زمانی که شما از تجهیزات خوب استفاده می کنید، به دلیل کیفیت و زیبایی که این اجسام در خود جای داده اند می توانید از این ابزار و تجهیزات در طراحی داخلی همراه وسایل تزئینی استفاده کنید.

 

نورپردازی نقطه ای و نورپردازی سقفی

این نور ها همان طور که از نام آن ها مشخص می باشد می توان آن ها را بر روی سقف خانه و یا محل کار به کار بگیرید، که این نور ها می توانند نور بسیار زیادی را از خود انتشار دهند که می توان فضا را غرق در نور سازد.

اگر می خواهید بافت دیوار خود را که از جنس های آجری، سنگی و یا … می باشد را به نمایش دربیاورید بهترین کار این می باشد که از چندین نور سقفی استفاده کنید، که می توانید دیوار را هایلایت کنید.

بهترین نمای داخلی دکوراسیون این می باشد که شما بتوانید در این منبع نور ها که از سقف تابیده می شوند یک تابلو را در مرکز این نور قرار دهید و زیبایی فضا را چند برابر سازید.

و یا اگر اتاق شما و یا سالن شما در ارتفاع می باشد می توانید از این نورپردازی استفاده کنید، و با فضای بیرون تطبیق زیبایی را فراهم سازید که نور مصنوعی همرا با نور طبیعی جلوه را چند برابر می سازد.

 

نورپردازی منظره

در بسیار از خانه های بزرگ ویلایی شما می توانید نمایی از باغچه ها فضای سرسبز زیبا را به چشم ببینید، که با نورپردازی های زیبا جذابیت فوق العاده ای را کسب کرده اند.

اگر در بیرون از خانه شما می خواهید دکوراسیون و طراحی را رعایت کنید بهترین کار این می باشد که نمای بیرونی را نیز با نورپردازی طراحی کنید.

به دلیل فضای بازی که در باغ ها و باغچه ها وجود دارد شما باید از وسایلی با کیفیت و جنس عالی استفاده کنید تا در برابر تغییر جوی آب و هوا مانند باد و باران خرابی اتفاق نیوفتد.

اگر در باغ خود از مجسمه و یا راهرو های مختلف که با سنگ فرش طراحی شده است، دارید می توانید از نورپردازی استفاده کنید تا این قسمت ها از باغ به چشم بیاید.

شما می توانید از نورپردازی هایی به نام دیمر استفاده کنید که در زمان های مختلف شما می توانید با استفاده از کنترل از راه دور نورپردازی را در اختیار داشته باشید.

 

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی نورهای نقطه‌ای در دکوراسیون برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]