همه چیز در مورد موکت اداری و کاربرد و انواع آن ها
30
مهر

همه چیز در مورد موکت اداری و کاربرد و انواع آن ها

همه چیز در مورد موکت اداری و کاربرد و انواع آن ها

هیچ دفتر و اداره ایبدون کفپوش کامل نیست. اما، نیازی نیست که موکت اداری کل فضا را در بر بگیرد، در واقع موکت اداری می تواند یک عنصر مرکزی باشد که بقیه فضا را در اطراف آن طراحی می کنید. در واقع، موکت می تواند آنقدر جذاب باشد که به میزان قابل توجهی چیزهای کمی برای جاز زدن به دفتر شما نیاز باشد. نکته اصلی انتخاب موکت مناسب برای نیازها است.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

همه چیز در مورد موکت اداری و کاربرد و انواع آن ها

کدام برای شرکت شما بهتر است، کاشی و سرامیک یا موکت اداری؟

چه کاشی های تخت یا موکت را انتخاب کنید، رنگ، بافت و الگوی زیادی در دسترس است. مزایای قوی برای هر یک از گزینه ها وجود دارد. تفاوت اصلی در انعطاف پذیری مورد نیاز شما در فضای خود است.

موکت اداری که به طور گسترده به عنوان موکت دیوار به دیوار شناخته می شود، پهن پهن به ایجاد یکنواختی در یک فضا کمک می کند. از آنجا که هیچ فرقی روی موکت وجود ندارد، الگویی که انتخاب می کنید همان الگویی است که دریافت می کنید، اما این می تواند احساس انسجام تیمی را ایجاد کند. این یک گزینه عالی برای مناطق خاصی از دفتر شما است، به ویژه اگر کف زیادی برای پوشش دارید.

اینها به راحتی در هر فضایی جا می گیرند، اما تعدادی ویژگی متفاوت را ارائه می دهند. یکی از مزایای اصلی این است که از کاشی های موکت می توان برای ایجاد فضاهای منحصر به فرد استفاده کرد و مناطق را به تیم های مختلف تقسیم کرد. این ها برای بسیاری از دفاتر کوچکتر مطابقت کامل دارند. همچنین جایگزینی ناحیه ای که نازک شده یا لکه دار شده است بسیار ساده تر است. از آنجا که هر دو گزینه مزایایی را ارائه می دهند، معمولاً سودمند است که قبل از محدود کردن انتخاب های خود، بین کاشی های موکت یا موکت شروع به انتخاب کنید.

 

قدرت و دوام همه چیز است

استفاده از دفتر خود را هر سال، هر هفته و هر روز در نظر بگیرید. موکت شما باید با تمام این فرسودگی ها مقابله کند و تا زمانی که تصمیم به تعویض آن نگرفته اید، باید ظاهر خوبی داشته باشد. این بدان معناست که ممکن است لازم باشد موکت های مختلف را برای مناطق مختلف در نظر بگیرید. به عنوان مثال، انبارها معمولاً همان رفت و آمد پیاده رو را مشاهده نمی کنند که پذیرش شما انجام می دهد. برای خرید کمی بودجه بیشتر در مناطق پرتردد، اتاق های کمتر استفاده شده را در نظر بگیرید. در حالت ایده آل، شما قوی ترین موکتی را که می توانید در مناطق عمومی و زیر میز کار تهیه کنید، می خواهید.

اگر از الزامات استحکام موکت خود مطمئن نیستید، همیشه بهتر است با نماینده فروش خود صحبت کنید تا خرید نامناسب. به یاد داشته باشید که مشاوران دکوطرح بیش از آنچه از عنوان آن ها مشخص است، هستند. آنها حل کننده مشکلات فنی هستند و حل چالش های شما لذتی برای آن ها است.

 

تعمیر و نگهداری کلید یک محیط عالی اداری است

موکت ها می توانند نشان دهند که کسب و کار شما چقدر موفق است. آنها می توانند به کارکنان شما نشان دهند که متعهد به رفع نیازهای آنها هستید. موکت می تواند چیزهای زیادی بگوید – آنچه آنها می گویند به شما بستگی دارد. کفپوش هایی که به نظر می رسد فرسوده یا آسیب دیده باشند ، همه را از کار می اندازد. در حالی که موکت هایی که به خوبی نصب شده و به خوبی نگهداری می شوند می توانند روحیه مثبتی ایجاد کنند. ترفند این است که بدانید چقدر مایل هستید از موکت خود مراقبت کنید و کفپوش متناسب با این خواسته ها را انتخاب کنید. اگر یک دفتر کوچک دارید ، فقط چند کارمند و یک نظافتچی هفتگی دارید ، موکت هایی که انتخاب می کنید باید تا روز تمیز کردن هرگونه لکه و کثیفی را پنهان کنند. از سوی دیگر ، دفاتر بزرگتر با تیمی از تمیز کننده های اختصاصی ممکن است بتوانند رنگ های روشن تر و موکت های خوش رنگ را در اتاق تخته خود انتخاب کنند.

 

استفاده از رنگ برای زیبا و حرفه ای کردن فضای شما

هنگامی که نیازهای واقعی کفپوش خود را برآورده کردید، زمان کمی تفریح ​​رنگی فرا رسیده است. رنگهایی که برای کفپوش جدید خود انتخاب می کنید می تواند فضای شما را تحت تاثیر قرار دهد یا دفتر شما را آنطور که می خواهید معقول به نظر برسد. رنگ های روشن و جسورانه در کف شما می تواند فضا را به میزان قابل توجهی بیشتر از آنچه تصور می کنید زنده کند. در این محدوده، رنگ های خارج از منزل به طور طبیعی مردم را شاد و بدون محدودیت می کند. این ها گزینه های درخشانی برای شرکت های خلاق، آژانس های مسافرتی و مشاغل آنلاین نوآورانه است.

رنگ های سردتر لزوماً به همان اندازه که برای آرامش مردم طراحی شده اند، تأثیر عکس ندارند. اکثر کارکنان متوجه می شوند که رنگ های سردتر به آنها اجازه می دهد در هنگام کار احساس آرامش کنند، این به شرکت هایی که کارکنان اصلی آنها در رایانه خود کار مستقل انجام می دهند، کمک می کند. تمرکز و انجام وظیفه با تن های روشن تر همراه است.

رنگ های تیره و قوی نشان دهنده ثروت و قدرت است. موکت تیره با دیوارهای سفید نیز حسی از سبک را منتقل می کند که بازسازی آن در جاهای دیگر بدون استفاده از دکور گران قیمت دشوار است. رنگ های موکت تیره گزینه های عالی برای موسسات مالی و شیوه های مشاوره هستند. هر دفتر به ترکیبی از همه این احساسات نیاز دارد. دفاتر کوچکتر می توانند به راحتی آنچه را که مشاغل بزرگ سال هاست انجام می دهند تکرار کنند – ایجاد زمینه های مختلف و حالات مختلف با نمایش رنگ ها. یک رنگ را برای اظهارنظر جسورانه در پذیرایی انتخاب کنید، دیگری را برای فضاهای کاری اصلی خود و حتی دیگری را برای بخش حساب های خود انتخاب کنید.

یکی از مزایای استفاده از رنگ های مختلف در فضاهای مختلف این است که به راحتی می توانید نقاط قوت مختلف موکت را در مناطق مختلف انتخاب کنید. با مشورت با متخصص موکت خود، می توانید تعیین کنید که کدام موکت در مناطق خاصی از دفتر شما مناسب است – و سپس با استفاده از رنگ آن را تطبیق دهید. برای مخلوط کردن آن نیز هیچ ایده ای کم نیست. ما ایده های زیادی در این وبلاگ برای ترکیب و تطبیق کاشی ها و موکت اداری داریم. همچنین ممکن است بخواهید برخی از دفاتر الهام بخش از سراسر جهان را مرور کرده و عناصری را که می خواهید به فضای خود بیاورید، در نظر بگیرید.

اما مهمتر از همه، باید به یاد داشته باشید که موکت های شما یک سرمایه گذاری هستند. شما نمی خواهید (یا نیاز ندارید) موکت خود را سال ها جایگزین کنید، به ویژه اگر ابتدا بر نیازهای موکت خود تمرکز کنید. اگرچه ممکن است ندانید که شرکت شما در یک دهه آینده در کجا قرار خواهد گرفت، اما مطمئناً برنامه ای برای رشد دارید و موکت شما باید در این حد کار کند.

 

چگونه می توانم بهترین طرح موکت اداری را انتخاب کنم؟

  • اندازه دفتر: اگر یک دفتر کوچک دارید، رنگ های تیره می توانند فضا را حتی کوچکتر نشان دهند. در علم رنگ، رنگ های سرد عقب نشینی می کنند، به این معنی که حس عمق ایجاد می کنند و بنابراین می توانند اتاق را بزرگتر نشان دهند. به نظر می رسد رنگ های گرم در حال پیشرفت هستند، به این معنی که آن ها بیشتر از آنچه که هستند به نظر می رسند و این می تواند به این معنی باشد که یک فضای اداری کوچک با یک موکت تیره ممکن است احساس محصور بودن کند. موکت دیوار به دیوار به صورت تک رنگ در یک دفتر کوچک می تواند اتاق را بزرگتر نشان دهد زیرا فضای کف با رنگ ها یا بافت های مختلف شکسته نشده است. موکتی با رنگ روشن تر یا موکتی با اندازه مناسب انتخاب کنید. یک الگوی بسیار شلوغ یا یک الگوی بزرگ می تواند فضا را کوچکتر نشان دهد.
  • کاربردی بودن: موکت های تیره رنگ هر گونه کرک یا خرده را نشان می دهند در حالی که موکت رنگ روشن بیشتر لکه ها را نشان می دهد. موکت طرح دار بهترین گزینه برای پوشاندن لکه ها و کثیفی است. موکت هایی با طرح های نامنظم به دلیل این که علائم ساییدگی و پارگی بیشتر پنهان شده است، طول عمر را تسهیل می کند. موکت های رنگی خنثی مانند خاکستری و تاپ با هر رنگی هماهنگ می شوند و زمینه ای خنثی برای بقیه دکوراسیون دفتر ایجاد می کنند. موکت های تیره همچنین می توانند در زیر نور مستقیم خورشید محو شوند.
  • نام تجاری: شما می توانید موکت هایی را انتخاب کنید که نام تجاری شرکت شما را با انتخاب رنگ از آرم یا طرح رنگ شرکت، برای کل موکت یا برای مناطق خاصی مانند فضاهای جلسات انتخاب کنید.

 

تعویض و نصب: موکت اداری چقدر باید دوام بیاورد؟

این بستگی به کیفیت موکت و میزان تردد پیاده روی آن دارد. سایر عوامل موثر بر ماندگاری موکت اداری عبارتند از:

  • رنگ – رنگ های روشن تر به راحتی لکه دار می شوند
  • نحوه نصب موکت – موکت با روکش بیشتر از موکتی که مستقیماً روی زمین چیده شده است ماندگاری دارد، به این ترتیب کاشی های موکت تجاری عمدتا چیده می شوند.
  • این که آیا موکت به طور مرتب تمیز شده است – این می تواند عمر آن را افزایش دهد.

 

هر چند وقت یکبار موکت اداری باید تعویض شود؟

اگرچه هیچ مدت زمان مشخصی برای دوام موکت اداری وجود ندارد، اما نشانه های قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد نیاز به تعویض دارد. اگر موکت به شدت رنگ آمیزی، پوشیده یا کچل است، بوی بدی دارد یا سبک آن قدیمی است، زمان تعویض آن فرا رسیده است. موکت های بد فرسوده می توانند مسائل مربوط به سلامتی و ایمنی را به همراه داشته باشند، به عنوان مثال می توانند خطرات لغزش را ایجاد کنند.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]