پکیج های دیواری
30
مهر

پکیج های دیواری

پکیج های دیواری

یکی از الزاماتی که برای هر خانه ای واجب می باشد وجود آب گرم در هر خانه ای است، که هر خانه ای را به بهشت تبدیل می کند از شستشو گرفته تا استحمام و خیلی از کار های دیگر نیاز به آب گرم دارد.

زمانی که می خواهید خانه خود یا فضای داخلی خود را گرم کنید و از گرمای آن استفاده کنید باید به فکر این باشید که باید این کار را توسط دستگاهی انجام دهید.

اگر به دهه های گذشته نگاه کنید و سیستم گرمایشی آن ها را مطالعه کنید متوجه می شوید که در گذشته لوله کشی گاز بسیار مرسوم نبوده و همه از این امکانات استفاده نمی کردند.

برای همین در هر خانه ای که نیاز به گرمایش داشت با تکنولوژی به نام موتورخانه یا شوفاژخانه آشنا بودند که این محل را برای دستگاهی با اندازه بزرگ می شناختند.

بعد از پیشرفت تکنولوژی این سیستم های گرمایشی کنار گذاشته شد و پکیج های گرمایشی وارد بازار شدند و توانستند جای خود را در خانه ها باز کنند.

این پکیج ها مزیت های زیادی را در بر داشتند از بازدهی بالا گرفته تا این که فضای کمی را اشغال می کنند و همچنین برای ساختمان ها خطری ندارند و ایمنی آن ها بسیار بالا می باشند.

 

پیشنهاد نویسنده : دیوار کوب های زینتی

 

پکیج های دیواری

پکیج چیست ؟

می توان از معنی لغوی این دستگاه شروع کرد و گفت که این کلمه انگلیسی به معنی بسته بندی می باشد و به نام پکیج یا Package نیز نوشته می شود.

این دستگاه به شکل یک موتورخانه کار می کند ولی اندازه آن کوچک می باشد و این گونه کار می کند که می توان با این دستگاه آب گرم را هم برای مصرف مورد نیاز خانه و هم می توان آب مورد نیاز رادیاتور را تامین کند و اصلا خبری از آن موتورخانه بزرگ و قدیمی نمی باشد.

مزیت و ویژگی پکیج ها در برابر شوفاژخانه ها و موتورخانه ها زیاد می باشد و می توان این گونه بیان کرد که پکیج ها بسیار امنیت بالایی را دارند و می توان آن ها را به صورت مستقل استفاده نمود و این دستگاه های کوچک بسیار بازدهی بالایی را دارند.

زمانی که شما از شوفاژخانه ها استفاده می کردید در زمان تعمیرات باید هزینه های بالایی را پرداخت می کردید و مشکلات بالایی داشته و حتی چندین روز برای تعمیرات طول می کشید ولی پکیج های امروزی بسیار آسان تعمیر می شوند و بسیار هزینه کمتری برای تعمیرات شما پرداخت می کنید.

 

اجزا اصلی پکیج ها

هر پکیجی می تواند در خود قطعاتی را جای دهد و می توان این گونه بیان کرد که این قطعاتی که نام برده می شود در تمام پکیج ها وجود دارند.

قطعات اصلی پکیج ها شامل مشعل، واحد کنترل الکتریکی، ترموستات، مجموعه پمپ، مبدل حرارتی، سنسور، فن، منبع انبساط، هیدرولیک و از این قبیل موارد در همه پکیج ها وجود دارد.

 

انواع پکیج ها

شما می توانید پکیج ها را بر اساس بسیاری موارد مورد تقسیم بندی قرار دهید ولی یکی از مواردی که با آن پکیج ها را مورد تقسیم قرار می دهند جای قرار گرفتن پکیج ها می باشد که به دو قسمت پکیج دیواری و پکیج زمینی تقسیم می شوند.

 

پکیج دیواری

یکی از دستگاه هایی که روز به روز در حال پیشرفته تر شدن می باشد و شما می توانید یکی از این دسگاه ها را مشاهده کنید پکیج های دیواری می باشد.

این پکیج ها همان طور که از نامشان مشخص است بر روی دیوار نصب می شوند و اغلب پکیج ها را در آشپزخانه و یا تراس ها نصب می کنند.

می توان این گونه بایان کرد که پکیج های دیواری دو نوع مختلف می باشند که این دو نوع به نام پکیج دیواری مخزن دار و پکیج دیواری ترکیبی می باشد.

این دستگاه ها فقط با داشتن یک مخزن متفاوت می باشند زیرا پکیج مخزن دار در خود مخزنی را جای داده است که آب در آن جمع می شود و بعد از آن توزیع می شود ولی در پکیج ترکیبی آب به صورت مستقیم از لوله آب به سمت شعله می رود و آب را گرم می کنند در لوله ها به جریان می افتد.

 

پکیج زمینی

این پکیج ها اغلب در خانه هایی که متراژ بالایی دارند استفاده می شود زیرا به دلیل سرو صدایی که این پکیج ها دارا می باشند برای آپارتمان ها مورد استفاده قرار نمی گیرند و این پکیج ها در جایی که قرار می گیرند باعث می شود فضای زیادی را اشغال کنند.

این پکیج ها را شما می توانید بسته به توان و اندازه حرارتی خود انتخاب کنید زیرا شما می توانید از این طریق آن ها را انتخاب کنید.

پکیج های زمینی به این دلیل که از منبع استفاده می کنند اگر برق آن ها قطع شود می توانند آب را در خود به مدت کمی گرم نگه دارند و می توان از آن استفاده کرد.

 

نحوه عملکرد پکیج

  • پکیج فن دار

این پکیج ها به دلیل وجود فنی که در خود جای داده اند می توان این گونه بیان کرد که باعث می شود فن دودی که از پکیج برای احتراق می باشد را خارج کند و با این کار باعث می شود که دود به سمت هواکش منتقل شود و می توان گفت باعث می شود این دود از فضای داخلی پکیج خارج شود.

پکیج هایی که از محفظه احتراق بسته استفاده می کنند می توان گفت که آن ها را می توان در خارج از ساختمان و منزل و در فضای باز نصب شوند و این ها مشکلی به وجود نمی آورند.

 

  • پکیج بدون فن

پکیج هایی که بدون فن می باشند را حتما باید داخل ساختمان نصب کرد تا برای آن مشکلی پیش نیاید و این پکیج ها را نمی توان به هیچ وجه بیرون ساختمان نصب کرد.

خانه هایی که متراژ آن ها زیر ۷۰ متر می باشند نمی توان از پکیج استفاده کرد زیرا این موارد جزو مقررات نصب این دستگاه می باشد.

این دستگاه ها با دودکشی که در آن ها تعبیه شده است دیگر نیازی به فن ندارند و این دودکش ها به صورت طبیعی مکش را انجام می دهند.

 

پیشنهاد نویسنده: طراحی خانه در اقلیم گرم، مبلمان سفید، تعمیرات ساختمان مسکونی و تعمیرات خانه

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]