آینه های سنتی در دکوراسیون
28
آبان

آینه های سنتی در دکوراسیون

آینه های سنتی در دکوراسیون

اگر یکی بخواهید یکی از هنر های زیبای ایرانی را تماشا کنید می توانید به دنبال آینه های سنتی باشید زیرا یکی از هنر های بی نظیر ایرانی آینه ها می باشند.

زمانی که شما به مکان های دیدنی ایرانی پا می گذارید با همه جای دنیا تفاوت آن احساس می شود و این تفاوت بسیار دیدنی می باشد، زیرا در این هنر شما می توانید خلاقیت و نبوغ هنرمندان را احساس کنید.

زمانی که سخن از آینه کاری به میان می آید باید این را تصور کرده باشید که تمام سقف و دیوار های کاخ ها و مکان های دیدنی با آینه هایی با اشکال هندسی به شکل های گل و بته نیز تزئین شده است.

زمانی که هنرمند شروع به کار می کند در اصل قطعات آینه را به صورتی قرار می دهد که بتوان با آن نور گرفته و بازتاب نور را به صورت مناسب در تعداد بی شمار دیگری آینه نیز بازتاب می کند و این نور می تواند تمام اتاق یا سالن را روشن کند.

این گونه از طراحی ها توسط هنرمندانی که شروع می شود برای زیبا سازی و پوشش مناسب و همچنین برای تزئین بنا نیز و همچنین می توان از نظر استحکام و دوام نیز برای این بنا ها نام برد.

به همین دلیل یکی از هنر های ایران نیز آینه کاری می باشد، و همان طور که می دانید در دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی بنا های داخلی از آینه استفاده می شود.

 

آینه های سنتی در دکوراسیون

تفاوت آینه سنتی و آینه مدرن

همان طور که می دانید آینه سنتی را شما می توانستید وارد هر خانه که شوید ببینید ولی بعد از مرور زمان آینه های مدرن جای آن ها را نیز گرفتند.

یکی از تفاوت های بارز این آینه ها این می باشد که آینه های سنتی را به شکل قطعات کوچک و همچنین قطعات هندسی نیز برش می دهند و این برش کاری همه با دست انجام می شود و از دستگاه ها نیز استفاده نمی شود.

به دلیل این که این هنر با دست انجام می شود و به نوعی هنر دست به حساب می آید باید بدانید که این آینه ها گران قیمت می باشند و هزینه آن ها از آینه های مدرن بالا تر می باشد.

زمانی که شما آینه های مدرن را انتخاب می کنید باید بدانید که آینه های مدرن در اندازه های بزرگ تولید و طراحی می شوند و شما می تواند از اشکال مختلف که دوست دارید استفاده کنید.

یکی از مواردی باعث تفاوت آینه مدرن و سنتی می باشد این است که آینه های مدرن به وسیله دستگاه برش داده می شود و همچنین هرچه قطعات آینه های مدرن بزرگ تر و کم تر باشد طرح نهایی شما نیز زیبا تر می شود.

 

آینه سنتی قدی

همان طور که می دانید آینه های قدی سنتی از چوب ساخته شده اند و یک فرم ثابت را برای آن ها طراحی می کنند، که می توان اکثریت آینه های سنتی قدی را در این شکل ببینید.

آینه های سنتی را شما می توانید با کمترین هزینه درست کنید، به این صورت که شما نیز به هزینه های گزاف نیاز ندارید و نیازی نیست که برای آن ها هزینه ای پرداخت کنید بلکه شما می توانید با استفاده از چوب و یا درب های قدیمی و یا می توانید با استفاده از یک تنه درخت آن آینه را برای خود بسازید.

شما می توانید در فضا هایی که نام برده می شود به راحتی استفاده کنید و این را می توانید جزئی از تزئینات منزل و دکوراسیون داخلی نیز در نظر بگیرید.

برای مثال شما می توانید آینه های سنتی را در فضا هایی مانند سالن ناهار خوری و سالن پذیرایی استفاده کنید.

زمانی که شما از آینه های قدی به شکل سنتی استفاده می کنید باید بدانید که دکوراسیون داخلی خانه و یا محل کار شما شیک و جذاب می شود و همچنین باعث می شود که فضای داخلی شما روشن تر و زیبا تر نیز نشان داده شود.

 

رنگ آینه های سنتی

اگر زمانی که شما آینه خود را سفارش می دهید از آینه تیره رنگ استفاده کنید باید این را در نظر داشته باشید که این آینه ها باعث می شوند که فضای داخلی شما دچار کم نوری شود.

اگر می خواهید از آینه های تیره برای آینه سنتی خود استفاده کنید باید این را مورد توجه قرار دهید که فضایی که می خواهید از این آینه ها در آن قسمت استفاده کنید باید نور فوق العاده ای را داشته باشند.

برای مثال شما می توانید برای ساختمان ها و همچنین برای لابی ها که نور بسیار زیادی را دارند می توانی از این نوع آینه ها استفاده کنید.

 

شرکت معماری دکوطرح خواندن مقاله های زیر را به شما توصیه می کند:

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]