استفاده از رنگ زرد در خانه
13
اسفند

استفاده از رنگ زرد در خانه

یکی از با ارزش ترین رنگ ها رنگ زرد ، رنگ شاد است که باید در دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی استفاده شود. آیا می خواهید یکی از دیوارها را به رنگ زرد رنگ کنید یا جزئیات زرد اضافه می کنید ، از اهمیت کمتری برخوردار است. تصور عمومی این است که رنگ زرد از همه مثبت تر است ، بنابراین چرا آن را در خانه ، تراس یا شاید حتی در جلوی خانه وارد نکنید. یک درب زرد زیبا را تصور کنید – آیا هنگام بازگشت به خانه هر روز لبخند می زنید.

این رنگ خورشید و انرژی است که باعث ایجاد خلاقیت و مثبت شدن می شود ، بر سیستم عصبی تأثیر مثبت می گذارد ، حافظه و ارتباطات را بهبود می بخشد. هنگام استفاده کم و خرد ، رنگ زرد برای طراحی داخلی مناسب است. بسته به سایه های زردی که انتخاب کرده اید ، برخی از سایه ها آفتاب به خانه شما وارد می کنند ، برخی از آنها باعث ایجاد عکس می شوند ، بنابراین شما باید سایه هایی را که بیشتر از همه دوست دارید انتخاب کنید.

زرد در جهان اطراف ما

رنگ زرد را می توان به راحتی در اطراف ما در طبیعت یافت – گل نرگس ، گل همیشه بهار ، گل آفتابگردان ، دانه های طلا ، لیمو ، موز و زنبورها ، فقط چند مورد را نام ببرید. این بیماری اغلب با شادی ، خوش بینی ، خلاقیت و خودانگیختگی همراه است ، اما به نامردی ، خیانت و جنون و همچنین بیماری های جسمی مانند زردی یا مالاریا نیز مربوط است.

اعتقاد بر این است که رنگ زرد یکی از اولین رنگهایی است که در هنر غارهای ماقبل تاریخ استفاده شده است. غار لاسکو در فرانسه تصویری از یک اسب زرد تخمین زده شده است که قدمت آن ۱۷۳۰۰ سال است.

 

 

زرد به عنوان یک ابزار طراحی

طیف گسترده ای از سایه های زرد و زیر رنگ های مختلف ، انعطاف پذیری را فراهم می کند تا با تعدادی از طرح های رنگی و سبک های طراحی به خوبی کار کند. اگر هدف گرم کردن و روح بخشیدن به یک فضا است ، سایه زرد را با زیر رنگ قرمز انتخاب کنید. برای پس زمینه آرامش بخش تر ، یک رنگ زرد با ته رنگ آبی را انتخاب کنید تا به عنوان یک رنگ سرد عمل کند.

رنگ زرد مکمل مناسبی برای سفید ، آبی ، سیاه و خاکستری است. با وجود رنگ خاکستری در طراحی معاصر ، از رنگ خنثی بسیار محبوب برخوردار است ، رنگ زرد گزینه ای عالی برای ایجاد علاقه بصری به روش های بازیگوشانه یا پیچیده است.

مبلمان ، دیوارها یا لوازم جانبی زرد ، نور و روشنایی را حتی به فضای کوچک اضافه می کنند. دیوارهای زرد در ترکیب با سایر لهجه های قوی مانند عناصر چوب تیره یا خاکستری های قوی به خوبی کار می کنند. برعکس ، به عنوان یک مکمل مناسب برای ویژگی های سبک تر مانند تر و تمیز سفید برای یک ظاهر آرام به سبک کلبه عمل می کند.

با این حال ، به دلیل ارزش انعکاس نور زیاد ، رنگ زرد اگر به درستی کنترل نشود ، می تواند غالب شود. بیش از حد روشنایی (مانند یک دیوار زرد نئونی) می تواند به سرعت تحریک کننده تر از استقبال باشد.

 

پتانسیل طراحی بسته به سایه انتخاب شده متفاوت است:

  • یک دیوار زرد کمرنگ می تواند باعث بزرگتر شدن فضای اتاق جمع و جور شود.
  • سایه های زرد و شدید اشباع شده باعث ایجاد توهم نور در راهروها یا اتاق های بدون پنجره می شود.
  • وانیل فرانسوی ، ترکیبی از زرد ، بژ و سفید ، زمینه ای زنده تر از سفید را فراهم می کند ، بدون اینکه خیلی پررنگ باشد.
  • دیوارهای کره ای یا زرد کاه ، برای داشتن احساس دنج ، درخششی گرم به شما می بخشند.
  • زردهای خاموش می توانند در اتاق احساس آرامش کنند.
  • اوکر کمرنگ و طلای خاموش زیبایی زیبایی بی انتها را تداعی می کند.
  • زرد عمیق همراه با خاکستری می تواند فضا را پیچیده تر کند.

 

 

زرد به عنوان رنگ برجسته فرش ، پرتاب بالش ، پتو ، لامپ و لوازم جانبی به خوبی کار می کند. سایه های روشن زرد نیز به طور معمول غلبه نخواهند کرد ، و در صورت استفاده زیاد نمایی جذاب ایجاد می کنند. برعکس ، لمس رنگ زرد روشن علاقه بصری را برای برجسته سازی رنگ رنگ شما حتی در صورت استفاده کم استفاده می کند.

 

روانشناسی رنگ

ما در مورد اصول رنگ بحث کرده ایم ، اما روانشناسی رنگ چیست و چرا در طراحی داخلی مهم است؟ ویکی پدیا روانشناسی رنگ را به عنوان “مطالعه رنگها به عنوان تعیین کننده رفتار انسان” توصیف می کند. تردیدی وجود ندارد که رنگهایی که برای یک پروژه انتخاب می شوند می توانند بر روحیه ، وضعیت روحی و روانی فرد تأثیر بگذارند. نحوه تأثیر رنگ بر ساختار ذهنی و عاطفی ما مربوط به مصریان باستان است که تأثیرات رنگ را بر خلق و خو بررسی کرده و به عنوان مثال ، تصور می شد که رنگ قرمز باعث افزایش گردش خون ، نارنجی برای افزایش انرژی و آبی برای تسکین درد می شود.

توسعه روانشناسی مدرن همچنین مطالعه رنگ را گسترش داد ، که برای دهه ها در طراحی و بازاریابی ، طراحی معماری و بله ، طراحی داخلی با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است. حتی روان شناس سوئیسی ، کارل یونگ ، چهار مزاج را از نظر رنگ تعریف کرد: زرد آفتابی ، سبز خاکی ، آبی سرد و قرمز آتشین.

 

روانشناسی رنگ زرد

زرد رنگ آفتاب است و با شادی ، خوشبختی ، عقل و انرژی همراه است. این یک انتخاب عالی برای آشپزخانه ، اتاق ناهار خوری و حمام است. در راهروها رنگ زرد احساس استقبال می کند. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که افراد بیشتر در فضای داخلی کاملاً زرد رنگ خود را از دست می دهند ، بنابراین باید از آن استفاده کم کرد. زرد مات یا مات نشان دهنده احتیاط ، پوسیدگی ، بیماری و حسادت است و بندرت در اتاق های داخلی استفاده می شود. زرد روشن با عقل ، طراوت و شادی همراه است و یک رنگ عالی در فضای باز است. زرد روشن احساسات خوش بینانه را برمی انگیزد. طراح داخلی ، جنیفر آگوس ، از شرکت Agus Interiors می گوید: “زرد رنگی است که نشاط آور است ، اما شما واقعاً باید سایه مناسب را انتخاب کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که خیلی روشن یا خاموش نباشد … “اما برای ظاهری پیچیده ، از زرد و خاکستری تیره استفاده کنید. زرد با نارنجی گزینه های بسیار خوبی برای فضاهای صبحانه است و رنگ زرد به عنوان رنگ لهجه در مقادیر کم بسیار مناسب است.

 

پیشنهاد نویسنده: رنگ زرد برای خانه، انتخاب رنگ در خانه و وسایل مناسب، طراحی داخلی منزل

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]