طراحی داخلی منزل
28
تیر

اصول چیدمان و تزئینات در دکوراسیون

اصول چیدمان و تزئینات در دکوراسیون داخلی

چیدمان و تزئینات دکوراسیون داخلی می تواند کاری نا امید کننده و دشواری باشد از این رو در طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل آن فضا باید به صورت علمی و هنری باشد و هم با رعایت اصول هنری و معماری همسو باشد که‌ کاری بسیار مایوس کننده و دشوار است.

ولی در سال های اخیر طراحان داخلی با بکار‌گیری چند اصل ساده این مساله را بسیار آسان کرده اند که با به کار گیری این قوانین به این نتیجه خواهید رسید که چیدمان و تزئین فضای داخلی منزل یا محل کار خیلی دشوار نیست.

 

اصول چیدمان و تزئینات در دکوراسیون داخلی

عملکرد بر شکل در دکوراسیون

یکی از عوامل مهم هنگام چیدمان و تزئین در دکوراسیون داخلی داشتن درک و بازتاب آن چیدمانی که انجام می دهیم در استفاده از آن فضا می باشد به عنوان مثال :

وقتی دو عدد کاناپه مثل هم را روبروی هم قرار می دهیم از لحاظ تقارن بازتاب بسیار خوبی دارد و به شرط اینکه هنگام نشستن روی کاناپه هدف ما تماشای تلویزیون نباشد.

 

پیشنهاد نویسنده : در ارتباط با دکوراسیون داخلی مناسب برای طرفداران فوتبال بیشتر بخوانید…

 

یک نقطه مرکزی را در دکوراسیون خود انتخاب کنید

به هیچ وجه قدرت نقطه مرکزی در یک فضا را دست کم نگیرید این نقطه مرکزی می تواند شومینه یا پنجره و یا چیز دیگری باشد، نقطه مرکزی خود را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید و بعد از مطمئن شدن چیدمان و تزئین دکوراسیون داخلی خود را هول آن انجام دهید و کار خود را ادامه دهید و اثاثیه‌ و چیدمان خود را طبق آن نقطه مرکزی قرار‌ دهید.

 

مبلمان خود را جلوی دیوارها هل ندهید

اندازه فضا است که تائین میکند که چه قدر مبلمان رادور از دیوارها قرار‌ دهیم اما باید این نکته را در نظر داشت که حتی در فضاهای کوچک نیز باید به اندازه چند سانت مبلمان از دیوار فاصله داشته باشد.

اما اگر فضای بزرگی دارید دستتان برای چیدمان و تزئین فضای داخلی باز است در این فضا حتی گذاستن فاصله بیست سانت بین دیوار و کاناپه می تواند فضای بازتر و دلپذیر تر ایجاد کند.

 

محلی را برای گفت گو در نظر بگیرید

افراد ساکن در یک خانه یا محل کار باید این امکان را داشته باشند بدون اینکه گردن خود را دراز کنند و یا فریاد بزنند با یکدیگر معاشرت و گفتگو کنند و به این شکل باید فضایی را در نظر بگیریم که این امکان را برای حاظرین در یک فضا مهیا کنیم حتی اگر فضا بزرگ است با چیدمان صحیح چند قسمت این امکان را برایشان مهیا کنیم.

 

افق دید را خالی نگه داریم

وقتی می خواهیم یک فضا را طراحی کنیم و آن را چیدمان و تزئین کنیم باید حس آن فضا را افزایش دهیم، خالی نگه داشتن مسیر نگاه در سرتاسر فضا بسیار مهم است و به این معنی نمی باشد که از وسائل کمتری در چیدمان و تزئین فضا استفاده کنیم اما به وسائلی که در مقابل پنجره و ورودی فضاها قرار می گیرد توجه ویژه ای داشته باشید.

 

هنگام چیدمان و تزئین تعادل را در نظر بگیرید

تعادل در چیدمان و تزئین کلید مساله می باشد و به طور کلی تعادل در دکوراسیون داخلی و چیدمان و تزئین فضا بسیار مهم است.

در این مرحله از چیدمان و تزئین اندازه و محل قرار گیری وسایل را باید در نظر داشته باشیم و باید توجه داشته باشیم تمام وسایل بزرگ و کوچک را در یک قسمت یا در یک گوشه از اتاق و فضا قرار ندهیم، همچنین توجه داشته باشیم اشکالی مختلف را در یک قسمت قرار دهیم به عنوان مثال صندلی های مستطیل شکل را با یک میز دایره ای شکل در قسمتی از اتاق قرار دهیم و از طرفی طرح و رنگ را با تعادل وارد بازی کنیم.

 

مسیر رفت و آمد را در نظر بگیریم

یکی از مهمترین قسمت ها در چیدمان و تزئین فضا در نظر گرفتن فضای رفت و آمد است.

باید در نظر داشته باشیم که هنگام چیدمان و تزئین فضای داخلی مسیرهای رفت و آمد را سد نکنیم و افراد با وسایل برخورد نداشته باشند.

باید دقت داشته باشیم بین میز، صندلی، میز کافه و … فاصله داشته باشد و مسیر رفت و آمد بین این ها بسته نشود.

 

از فرش ‌با ابعاد درست استفاده کنیم.

وسایل را باید در قسمتی در نظر گرفت که فرش زیر آن ها قرار می گیرد.

بیرون ‌گذاشتن قسمتی از کف خانه مثلا زیر پنجره‌ها و یا دور فضا زیبا است ولی در نظر داشته باشید که اندازه فرش را طوری انتخاب کنید که تمام وسایل روی آن قرار بگیرد.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی “طراحی و ایجاد اتاق تک رنگ” برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]