انواع مختلف تخت خواب برای منزل
16
بهمن

انواع مختلف تخت خواب برای منزل

هنگام خرید تختخواب جدید ، بسیاری از مردم از انواع گزینه های موجود بی اطلاع هستند. ما با استفاده از این مجموعه ، طیف کاملی از گزینه های تخت را سازماندهی و بررسی می کنیم ، انتخاب ها را بر اساس اندازه ، طرح ، سبک ، مواد و ویژگی ها تقسیم می کنیم.

اندازه ها از کوچکترین ، دو قلو ها ، تا تخت های کینگ در انتهای بزرگ متغیر است. هر سایز با استفاده خاص از کودکان ، بزرگسالان مجرد ، تا زوج های قد بلند طراحی شده است.

طراحی همان چیزی است که خود قاب تخت را شکل می دهد. این امر تغییرات چشمگیر را از فریم های مینیمالیست و استاندارد به مدل های دقیق سایبان اطلاع می دهد. سبک ، شکل کلی و تم تخت را مشخص می کند.

صرف نظر از اندازه و طرح ، این امر بر بافت ، رنگ و احساس مبلمان تأثیر می گذارد. مواد قاب برای تخت خواب ها تنوع کمی دارند: فلز ، چوب ، یا چوب خیزران. تقریباً هر یک از آن ها را می توان به هر سبک یا طرحی از تخت خواب ساخت. در این مقاله قصد داریم انواع مختلف تخت واب ها را بررسی کنیم و درباره ی تاثیر هر یک بر طراحی داخلی خانه و طراحی داخلی اتاق ببینیم.

 

پیشنهاد نویسنده: طراحی داخلی آسایشگاه سالمندان، ساخت تختخواب راخت تهران

 

انواع مختلف تختخواب

 

۱. مجرد یا Single

مدل منفرد یا مجرد کوچک ترین مدل است و ابعاد آن ۳۶ * ۷۵ اینچ است. این نوع تخت مخصوص اتاق برای کودکان نو پا و کودکان کوچک تر است. احتمالاً تا زمانی که فرزندتان به دبیرستان نرسد از آن استفاده می کنید.

 

۲. دو قلو یا Twin

تخت دو قلو کمی بزرگ تر از یک تخت مجرد یا منفرد است و تنها تفاوت آن در عرض پنهان است. عرض این تخت  ۳ اینچ بیشتر است ، و اندازه آن ۳۹ * ۷۵ اینچ است. تقریباً برای اهداف مشابه تخت یک نفره استفاده می شود.

 

۳. دو قلوی بزرگ یا Twin XL

XL دوقلو کمی بلند تر از مدل دو قلو است. طول آن ۸۰ اینچ است. این تخت برای اتاق کودکان استفاده می شود و به دلیل بلند بودن ، معمولاً برای یک کودک تا بعد از دبیرستان به اندازه کافی خوب است. همچنین یکی از رایج ترین تخت خواب ها در خوابگاه ها است.

 

۴.  دو برابر یا Double

ابعاد مدل دو برابر ۵۴ * ۷۴ اینچ است. اگر فقط یک فرزند دارید و می خواهید اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب او کمی بیشتر است و می توانید به او اعتماد کنید ، برای اتاق های بچه های کمی بزرگ تر نیز انتخاب خوبی است. آن ها یک انتخاب بسیار محبوب هستند.

 

۵. کامل یا Full

این یکی از آن اندازه هایی است که به دلیل تفاوت در استاندارد های انگلیس و ایالات متحده در عامیانه عمومی تکرار می شود. تخت دونفره و تخت کامل به طور کلی یکسان هستند. تنها تفاوت در نام واقعی است.

 

۶. کویین یا Queen

این احتمالاً یکی از متداول ترین اندازه هایی است که اکثر مشتریان از آن استفاده می کنند. ابعاد آن ۶۰ * ۸۴ اینچ است و به طور معمول دو نفر را می خواباند. اکنون ، شما ترجیح می دهید به شریک زندگی خود نزدیک باشید ، و تشک باید پر زرق و برق باشد.

 

۷. کینگ یا King

اگر به دنبال تختخواب یک زن و شوهر هستید ، این اندازه ای است که باید برای آن انتخاب کنید. با ابعاد ۷۶ * ۸۰ اینچ ، این بهترین راه حل برای خوابیدن با شریک زندگی تان است. این فاصله لازم را به ارمغان می آورد و شما برای راحتی نباید به تشک بی حرکت اعتماد کنید.

 

۸. کالیفرنیا کینگ یا  California King

تختخواب کالیفرنیا کینگ بزرگ ترین اندازه در بازار است مگر این که تصمیم بگیرید که به دنبال یک راه حل سفارشی بروید. ابعاد آن ۷۲ * ۸۴ اینچ است و برای اتاق خواب های واقعاً بزرگ طراحی شده است. این معمولاً توسط زوجینی که برای یک فضای اضافی انتظار کودک دارند استفاده می شود.

 

انواع غیر معمول تختخواب ها

همه موارد فوق گزینه های معمول شناخته شده در بازار از نظر اندازه بودند. اکنون ، بیایید نگاهی به برخی از جالب ترین گزینه هایی که در واقع می توانید خریداری کنید ، بیاندازیم.

 

پیشنهاد نویسنده: 

 

۹. Book Bed

این تختخواب مخصوصاً برای رفع مسائل مربوط به فضا توسط خانواده های ژاپنی در نظر گرفته شده است. هنگامی که باز می شود ، این محلول به یک لحاف با بالش تبدیل می شود و می توان از آن به عنوان یک تختخواب معمولی استفاده کرد. وقتی آن را می بندید ، بچه هایتان می توانند از آن به عنوان تشک بازی استفاده کنند.

 

۱۰. Roching Bed

اگر شما از طرفداران واقعی احساس تکان خوردن و حرکت هستید ، این تختخواب تختخوابی است که احتمالاً مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. این بنا بر پایه یک ساختار چوبی گرد است که شبیه صندلی گهواره ای است. همان طور که آن را جلو به عقب فشار می دهید ، تخت شروع به تکان خوردن می کند.

 

۱۱. Vertical Bed

برای خوابیدن دیگر لازم نیست که دراز بکشید. این واحد خاص شما را در یک مارشمالو بسیار محکم ساخته شده از کف راحت محصور می کند. این به اندازه کافی پشتیبانی می کند تا بدن شما در حالت ایستاده پایدار باشد.

 

۱۲. Letto Zip

این تخت خواب خاص به شما امکان می دهد تا به سرعت آشفتگی و نام مرتبی تخت را که پس از بیدار شدن ایجاد می شود ، صاف کنید. می توانید با فعالیت خسته کننده صبحگاهی تخت خواب خود را خداحافظی کنید.

 

۱۳. Enignum Bed

ایده اصلی در ساخت یک تخت خواب خوب، در آغوش گرفتن و محافظت از خواب و داشتن خواب راحت است. این شباهت به ایجاد یک محیط شخصی بسیار فرا تر از قابلیت ها دارد. این تخت از نظر جذابیت بسیار جذاب است و برای اتاق های بزرگتر نیز مناسب است.

 

۱۴. Magnetic Floating Bed

این بستری است که از قدرت مغناطیسی مخالف دائمی با مقاومت صنعتی بهره می برد. این همان چیزی است که آن را قادر می سازد شناور شود. این تخت می تواند تا ۹۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند که بسیار قابل توجه است و فوق العاده پیشرفته به نظر می رسد.

 

۱۵. Concealed

این چیزی است که یک تخت خواب و یک طاق را ترکیب می کند. در قسمت زیرین ، یک تشک مناسب دارید ، در زیر آن ، یک جعبه استیل که مجهز به درهای لولایی با ضخامت ۱/۴ اینچ است که هر کدام ۱۴۰ پوند است.

 

۱۶. Sonic Bed

تخت صوتی به عنوان یک واحد قابل حمل ساخته شده است که برای پخش موسیقی تعیین شده است تا شما را در حالت عمیق تری از خواب آرام کند. این گزینه عالی برای شما که ترجیح می دهید به خواب بروید در حالی که موسیقی در پس زمینه پخش می شود ، عالی است.

 

۱۷. Wave Bed

اگر یک چیز وجود دارد که در این تخت خواب را خاص جلوه دهد ، طراحی آن است. طرفین به امواج شباهت دارند و یک نردبان چوبی مناسب در وسط قرار گرفته است که امکان دسترسی به تخت را فراهم می کند. همچنین بسیار راحت است زیرا منطقه زیر آن هنوز قابل استفاده است.

 

سایر تخت خواب ها

۱۸. دو طبقه

از این موارد معمولاً به عنوان تخت های دو طبقه نیز یاد می شود. آن ها برای اتاق خواب هایی که در واقع چند کودک مشترک دارند مناسب هستند. معمولاً یک تخت خواب وجود دارد که روی تخت دیگر قرار دارد ، اما با گذشت زمان ، سایر تغییرات نیز موجود است.

 

۱۹. Bunk bed With Trundle

این بدون شک بهترین گزینه در مورد تخت های دو طبقه است. این دارای سبک سنتی دو طبقه است ، اما همچنین دارای یک قلاب است. این می تواند به طور بالقوه سه نفر را بخوابد بدون اینکه آن ها را مجبور به یک فضای مشترک کند. این تخت کاملا راحت است.

 

۲۰. سایبان

این نوع تخت خواب ها به ویژه شبیه تختخواب هایی هستند که به عنوان تخت های پوستری توصیف می شوند. با این حال ، پست ها در واقع با یک سایبان متصل می شوند. می توانید آن را برش بزنید یا بر اساس تنظیمات خود آن را باز بگذارید.

 

۲۱. دو ظرفیتی یا Divan

این موارد معمولاً توسط افرادی ترجیح داده می شوند که از نظر فضا نسبتاً محدود باشند. اکثر مدل ها دارای کشو هایی هستند که درون آن ها تعبیه شده اند تا فضای ذخیره سازی بیشتری فراهم کنند. ان تختخواب ها دارای سربند های نرم هستند و برای نشستن نیز مناسب هستند.

 

۲۲. تخت مورفی یا Murphy

مشخصه ترین ویژگی این تخت قابلیت تا شدن آن به داخل دیوار است. این ها تخت خواب هایی هستند که به روشی ساخته می شوند که درون دیوار شما قرار می گیرند و به همین ترتیب به عنوان اصلی ترین صرفه جویی در فضا محسوب می شوند.

 

۲۳. L-Shaped Bunk

این دسته ها تقریباً شبیه تخت های سنتی است. با این حال که با یکدیگر هم تراز هستند ، و یک L شکل مناسب را فرموله می کنندو با عث ایجاد یک جذابیت صرفه جویی در فضا می شوند و در عین حال بسیار مناسب اند.

 

۲۴. تخت خواب عثمانی یا Ottoman Bed

این مسئله به خصوص در هنگام طراحی جالب و نسبتاً منحصر به فرد است. در طول روز ، می توان از آن به عنوان پایه ثابت پا استفاده کرد. با این وجود ، آن را به صورت یک تخت یا یک تخت دو نفره در می آورید که برای خواب کامل مناسب است.

 

۲۵. سایبان معاصر

این تخت خواب سایبان مدرن است که از نظر طراحی قاب بسیار نازک است و هیچ تزئین جدی مانند تزئینات سنتی ندارند. این تخت باعث می شود که بتوانید تخت را در هر اتاق با هر دکوراسیونی قرار دهید.

 

جمع بندی

تصور اینکه گزینه های زیادی هنگام خرید تختخواب یا قاب جدید وجود دارد ، بسیار دشوار است. با وجود مواد متنوعی که در آن وجود دارد ، می توانید مطابق خواسته های خود، تخت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: چگونه برای اتاق خواب دکوراسیون مناسب انتخاب کنم؟

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

پروژه مسکونی رباط کریم

طراحی پروژه آزادی

مرحله طراحی پروژه فشم

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۴]