انواع میز غذاخوری - بخش دوم
03
آبان

انواع میز غذاخوری – بخش دوم

انواع میز غذاخوری – بخش دوم

در مقاله قبلی ما به شما سه نوع از میز های غذاخوری را معرفی کردیم که شما بدانید از چه سبک و مدلی استفاده کنید تا به دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی شما بیاید.

زمانی که شما می خواهید میز غذاخوری را خریداری کنید باید به این نکته ها توجه داشته باشید که فضای شما چه اندازه ای می باشد، تعداد افراد خانواده چند نفر می باشد و این که اگر مهمانی را دارید آیا میز غذاخوری برای آن ها نیز مناسب می باشد یا خیر.

اگر می خواهید میز غذاخوری خریداری کنید باید به مسائلی نیز درباره میز توجه داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

 

لطفا قبل از مطالعه ی این مقاله بخش اول آنرا بخوانید.

 

انواع میز غذاخوری – بخش دوم

جنس متریال میز غذاخوری

همان طور که می دانید باید میز های غذاخوری را از جنس های خوبی بسازند و طراحی آن ها بسیار مهم می باشد ولی نکته اصلی که بیام می شود هزینه آن ها می باشد.

زمانی که شما میز غذاخوری با جنس چوب های طبیعی را سفارش می دهید این باعث می شود که هزینه شما نیز بالا برود، بعضی از افراد نیز در مورد هزینه مشکلی ندارند ولی در اکثر اوقات شما به دنبال این می باشید که با هزینه کمتر جنس خوبی را دریافت کنید.

اگر می خواهید هزینه میز غذاخوری برای شما کمی ارزان تر باشد می توانید از چوب های مهندسی استفاده کنید که این چوب ها اساسا تخته های چند لایه و نئوپان و ام دی اف می باشند.

زمانی که شما از چوب های مهندسی به جای چوب های طبیعی استفاده می کنید با این کار میز غذاخوری را برای خود مقرون به صرفه می سازید.

هزینه های میز غذاخوری با چوب طبیعی کمی بالا می باشد ولی می توان گفت که این چوب ها بسیار با دوام و مقاومت بالا می باشند که شما می توانید از این میز ها سالیان سال استفاده کنید.

 

راحتی میز غذاخوری

  • جای پا در میز غذاخوری
  • جای آرنج و اعضای بدن در میز غذاخوری
  • صندلی در میز غذاخوری
  • پایه در میز غذاخوری

 

جای پا در میز غذاخوری

اگر دقت کرده باشید می توانید در اطراف خود این قسمت ها را در میز های غذاخوری مشاهده کنید که در بیشتر میز ها قسمت هایی وجود دارد مه شما می توانید پای خود را در آن جا بگذارید و این قسمت ها پایه های میز را به یکدیگر متصل می کند.

زمانی که شما میز غذاخوری را سفارش می دهید باید به این نکته دقت داشته باشید که آیا می توانید راحت پای خود را در جایی قرار دهید و آیا راحت هستید یا خیر.

حتما در زمانی که می خواهید میزی را خریداری کنید باید از زاویه های مختلف بر روی صندلی نیز بنشینید و از این که آن ها محکم و با دوام می باشند اطمینان داشته باشید.

 

جای آرنج و اعضای بدن در میز غذاخوری

یکی از نکات این که استاندارد بودن میز غذاخوری را مشخص می کند می توان این گونه بیان کرد که زمانی که پشن میز غذاخوری می نشینید باید به این دقت داشته باشید که میز باید پایین تر از سینه شما باشد، و فاصله آرنج شما تا بدن شما در پشت میز بیشتر از ۴۰ سانتی متر نیز نباشد.

اگر شما پشت میز غذاخوری نشستید و این ویژگی ها در آن رعایت شده بود شما می توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید زیرا این میز استاندارد می باشد و می توان از آن به راحتی استفاده کرد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای هر فردی باید حداقل ۷۰ سانتی متر فضا در نظر گرفته شود، یعنی بین دو صندلی باید حداقل ۷۴ سانتی متر باشد و این که ارتفاع میز غذاخوری باید ۷۵ سانتی متر باشد تا بتوان میز غذاخوری استانداردی را داشته باشید.

زمان خرید میز را انتخاب کنید که بتوانید در زمان غذا خوردن راحت باشید و مجبور نباشید برای غذا خوردن خم شوید.

 

صندلی در میز غذاخوری

زمانی که میز غذاخوری را خریداری می کنید باید به صندلی های آن ها نیز توجه داشته باشید که زمانی که روی آن ها می نشینید راحت باشید و آسان بتوان روی آن نشست و این که تکیه گاه آن نیز محکم باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که حتما صندلی ها زیر میز قرار بگیرند و بتوان آن ها را به خوبی جای داد، و این که بتوان صندلی ها را به خوبی و زیبایی کنار میز جای دهید.

شما در کنار میز های غذاخوری استاندارد باید از صندلی های استاندارد نیز استفاده کنید.

صندلی استاندارد به صندلی گفته می شود که پهنای صندلی قسمتی که روی آن می نشینید باید ۴۵ سانتی متر باشد و زاویه ای که بین تکیه گاه و تشک صندلی ایجاد می شود باید ۹۰ درجه باشد تا بتوان یک صندلی استاندارد را داشته باشید، زمانی که صندلی شما استاندارد می باشد می تواند به شما برای هضم غذا نیز کمک کند.

 

پایه در  میز غذاخوری

زمانی که شما برای خرید میز غذاخوری اقدام می گنید باید به پایه های میز نیز توجه داشته باشید.

در این زمان اگر شما میز هایی را می بینید که پایه های آن ها از جنس چوبی می باشد که میز ساخته شده اند و این پایه ها به میز متصل هستند نیز خودداری کنید.

به این دلیل گفته می شود که از میز هایی با پایه های متصل خودداری کنید چون بعد از مدتی که میز ها آسیب ببینند باعث می شود که استحکام میز ها به این دلیل کم شود.

اگر در زمان خرید دیدید که پایه های صندلی بیش از حد خود از هم فاصله داشته باشند می توان این گونه بیان کرد که این صندلی ها استاندارد نمی باشد.

اگر می خواهید بدانید که آیا صندلی شما استاندارد می باشد باید به این نکته توجه کنید زمانی که روی آن می نشینید باعث فشار زیاد نشود و این نیز باعث نشود که صندلی از هم بپاشد و یا بشکند.

 

لطفا بعد از مطالعه ی این مقاله بخش سوم آنرا بخوانید.

 

پیشنهاد نویسنده: هزینه نصب کابینت

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی انواع میز غذاخوری – بخش دوم برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]