بازسازی خانه های قدیمی کوچک
15
دی

بازسازی خانه های قدیمی کوچک

بازسازی خانه های قدیمی کوچک

همیشه آثار قدیمی حس خیلی خوبی به انسان می دهد و خاطرات گذشته را برای ما زنده می کند  که با این خاطرات حی خوبس به ما دست می دهد و یا شاید خاطراتی که گاهی برایمان ناخوشایند می باشد. اما امروزه سعی بر مدرن بودن برخی از افراد بر همه چیز غلبه می کند و به راحتی بر روی این خاطرات می نشیند.

زندگی در خانه ی مسکونی دلخواه همیشه جز آرزوها و اهداف انسان است و برای رسیدن به آن همواره تلاش می کند. اما با توجه به افزایش جمعیت و مهاجرت مردم به کلان شهرها و بالا رفتن هزینه ساخت و ساز با توجه به تورم بازسازی خانه های موجود و قدیمی راه حل ایده آل تری برای دستیابی به این هدف باشد و با توجه به آنکه انجام عملیات بازسازی از مرحله طراحی تا اتمام عملیات اجرا بسیار حساس و شامل نکات بسیار زیادی می باشد بهتر این است که طی گامهایی برنامه ریزی شده و با ترتیب خاص پیش برود.

 

بازسازی خانه های قدیمی کوچک

در ابتدای امر باید نیازها و خواسته های کارفرما بررسی شود و با موقعیت موجود پروژه تطبیق داد شوند وبعد از آن با برداشت نقشه فعلی فضا  نقشه های کلی مطابق با خواسته های کارفرما و وضع موجود آماده شوند  و در مرحله بعد باید برآورد هزینه با توجه به  نقشه ها و میزان عملیات بازسازی و دکوراسیون داخلی و چیدمان ، هزینه های لازم جهت انجام پروژه محاسبه و پیش بینی شود.

پس از دریافت خواسته ها و نیازهای کارفرما و تک تک اعضای خانواده ، تهیه پلان چیدمان و فاز دوم و برآورد هزینه های تقریبی پروژه ، باید لیست عملیات لازم قبل از بازسازی و تغییر دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان با ترتیب موردنیاز تهیه شود و پیمانکاران مورد نیاز را جهت تسریع در انجام عملیات بازسازی و دکوراسیون داخلی آماده کرد و طبق برنامه عملیات بازسازی را شروع کرد.

 

تعیین لیست خواسته های کارفرما

درمرحله اول باید این را در نظر بگیریم که کارفرما خواهان بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی به سبک سنتی و قدیمی می باشد و یا سبک مدرن را ترجیح می دهد. و در مرحله بعد باید دید که کارفرما تا چه مقدار برای بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی خانه های قدیمی کوچک در نظر گرفته است که این مراحل بسیار مهم می باشد و در اقدامات بعدی به شدت تاثیر گذار است.

انجام عملیاتی همچون نوع پلان، رنگ بندی در فضا ، انتخاب المان و متریال های مورد استفاده  در دکوراسیون داخلی ، نوع مبلمان و پرده های به کار رفته در طرح ، برداشتن دیوارها یا باقی گذاشتن آنها و … تاثیر پذیر از نوع سبکی می باشد که طراح مطابق با نیازهای کار فرما و با توجه به فضای مورد نظر طراحی کرده است.

 

تعیین راهکارها برای تامین نیازها

پیش از برآورد هزینه باید مشخص شود که چه اقدامات و تغییراتی قرار است در بازسازی منزل مسکونی انجام شود. برای دستیابی به برآورد دقیق باید به نیازها اشراف کامل داشته باشیم که در طراحی با توجه به فضای موجود این نیازها را تامین کنیم و با توجه به مواد مصالح ، نوع متریال ، دستمزد پیمانکار و هزینه های پنهان هزینه بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی را برآورد کنیم .

این امکان وجود دارد که در طراحی ترجیح دهید پنجره های متعدد خانه های قدیمی را به هم وصل کنید وبازشو های بزرگ و مدرن در فضای مسکونی ایجاد کنید که با کمی خلاقیت و ایده می توان این بازشوها را تبدیل به یک عنصر دکوراتیو شود ، اما گاهی  مواقع حفظ چندین تیکه از سنت و قدیمی بودن یک متریال می تواند به عنوان یک برگ برنده در یک دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

 

رنگ بندی

اگر در یک خانه قدیمی مشغول به انجام عملیات بازسازی می باشید و قصد ندارید که هزینه یا زمان زیادی را برای حذف و تغییر دیتیل موجود در خانه قدیمی صرف کنید بهتر است برای پوشاندن و یک دست کردن جزییات زیاد و پرکار در بازسازی خانه های قدیمی از رنگ سفید به صورت وسیع روی تمام این جزییات بهره ببرید و حتی این امکان را دارید از از رنگ روشن استفاده کنید مخصوصا اگر بازسازی خانه قدیمی که انجام می دهید کوچک باشد.

 

طراحی داخلی آتلیه

 

تعویض وسایل

در بازسازی خانه قدیمی وسایلی که قصد دارید تعویض شوند را مشخص کنید به عنوان مثال قصد دارید خانه قدیمی و سنتی خود را به صورت مدرن بازسازی کنید در ابتدا باید مبلهای سلطنتی و استیل را با مبلهای مدرن راحتی و ساده تر به رنگهای خنثی و ملایم تغییر دهید واین نکته را در نظر داشته باشید که در مورد قفسه ها، چراغ های ایستاده، وسایل دکوری، پرده ها و سایر وسایل نیز به همین شکل کار خود را پیش ببرید اما در مورد فرشها  فرق می کند زیرا در همه جا در دکوراسیون مدرن نیز این امکان وجود دارد از طرح فرش سنتی و اصیل استفاده شود و این به دلیل ارزش و اهمیت مادی و هنری فرش و قالی است.

به همین دلیل  حتما نباید طرح فرش مدرن را جایگزین کنید و این باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها ی پروژه منزل مسکونی قدیمی می شود و باید به این نکته توجه داشت که در دکوراسیون داخلی به سبک  مدرن به تعداد کمتری فرش احتیاج می باشد و قرار نیست مثل خانه های قدیمی کل فضا را با قالی پوشانده شود. کفپوش ها را حتما عوض کنید. در اکثر منازل مسکونی  قدیمی از موکت و یا  سرامیکهای قدیمی برای کف به کاربرده شده است. بهتر است کفپوش جایگزین مناسبی از جنس چوب یا سرامیک انتخاب شود و در آن به کار رود.

 

برآورد بودجه

پس از تهیه نقشه های چیدمان و نوع مبلمان و وسایل دیگر بر اساس نیازها باید هزینه های تقریبی پروژه محاسبه شود. علاوه بر هزینه خرید ها و تعویض وسایل در منزل مسکونی قدیمی باید دستمزد کارگران و پیمانکاران نیز محاسبه و در هزینه های پروژه لحاظ شود. همیشه درصدی هم به عنوان هزینه ی پنهان در پروژه پیش بینی کنید و آن را در نظر بگیرید.

در صورتی طرح کلی باسازی خانه های قدیمی کوچک مطابق با خواسته کارفرما طراحی شود و یا اینکه کارفرما تمایل داشته باشد قسمتهایی از منزل مسکونی به سبک قدیم بماند  می توان در هزینه های پروژه صرفه جویی کرد و این موارد را از لیست هزینه های پروژه حذف کرد.

 

اقدامات پیش از بازسازی

قبل از اقدام به انجام عملیات بازسازی برای جلوگیری از موارد پیش بینی نشده و نیز مدیریت هزینه ها در پروژه باید یک سری از کارهای مقدماتی در نظر گرفته شود به عنوان مثال چک کردن لوله کشی ها برق و تاسیسات ، شیرآلات  و عایق های پشت بام اولین گام برای بررسی می باشد. اگر در هنگام بازسازی منزل مسکونی امکان تخلیه آن را ندارید  باید یکی از اتاقها یا یک مکان مناسب در منزل مسکونی قدیمی  را برای قرار دادن وسایل در نظر بگیرید و در آنجا دپو کنید.

 

بازسازی منزل با قیمت پایین و مناسب

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]