دستمزد پیمانکار برای مدیریت پروژه
16
دی

دستمزد پیمانکار برای مدیریت پروژه

دستمزد پیمانکار برای مدیریت پروژه

در قرارداد بازسازی منزل و بازسازی ساختمان با مدیریت پیمان ، همانطور که در مقالات قبل به اشاره شده است دستمزد پیمانکار برابر است با درصدی از کل مبلغی که در پروزه ساختمانی هزینه می شود  که این درصد باید بطور مشخص و واضح با توافق طرفین در متن قرارداد مشخص شود که در قرارداد زمان و نحوه پرداخت آن  متفاوت می باشد و کارفرما و شرکت معماری با یکدیگر به توافق می رسند.

 

دستمزد پیمانکار برای مدیریت پروژه

عملیات اضافی درهنگام بازسازی

در قرارداد بازسازی با مدیریت پیمان  برعکس سایر قراردادهای پیمانکاری حساسیت بر روی کارهای اضافه شده به موضوع قرارداد خیلی مرتبط نمی باشد و به این دلیل است  که با افزایش حجم کار در پروژه طبیعتا”هزینه های پروژه نیز افزایش می یابد و به همین صورت دستمزد پیمانکار و یا شرکت معماری که طبق قرارداد درصدی از هزینه های پروژه می باشد نیز به همان نسبت افزایش می یابد.

اما در هر صورت به منظور جلوگیری از بالا رفتن هزینه های بی رویه پروژه باید محدودیتی برای کارهای اضافه شده در پروژه تعیین شود به این ترتیب در قرارداد، درصدی را برای میزان افزایش هزینه های پروژه مشخص می کنند که آن را طراح و معمار با توجه به تورم در بازار ، بالا رفتن قیمت مواد و مصالح، بالا رفتن دستمزد کارگران روز مزد و پیمانکاران مشخص می کند و با توجه به این موارد هزینه های پروژه را یرآورد می کند و با کارفرما به توافق رسیده و عقد قرارداد می کند.

 

تعهدات پیمانکار و کارفرما

در عقد قرارداد مدیریت پیمان کارفرما موظف به تأمین مبلغ تنخواه در زمان هایی که در متن قرارداد ذکر شده است  که با توجه به مبلغ برآورد هزینه های پروژه و با توجه به روند کار در پروژه ساختمانی به طراح و یا معمار پرداخت می گردد.

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی  نیز موظف است تا مدیریت پروژه را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و منافع کارفرما را در آن لحاظ کند.

پیمانکار باید تمام هزینه ها و مبالغ پرداختی در پروژه را بصورت گزارشهای روزانه و دقیق در اختیار کارفرما قرار دهد.

 

روش مدیریت پروژه های ساختمانی به چه شکل است ؟

 

عقد قرارداد با قیمت مقطوع در پروژه ساختمانی

برای عقد این نوع قرارداد  پس از اتمام و ارائه طرح نهایی و توافق طراح و کارفرما در زمینه کلیه ابعاد طرح و پس از تایید نهایی توسط کار فرما مبلغ ثابتی به عنوان «قیمت کل پروژه» تعیین می شود و شرکت معماری متعهد است کلیه عملیات ساختمانی را مطابق طرح به توافق رسیده ، زمان مشخص شده در متن قرارداد و هزینه برآورد شده برای پروژه را به اتمام برساند که در این نوع قرارداد پرداخت مبلغ پروژه توسط کار فرما نیز در قالب چند قسط از ابتدای شروع عملیات ساخت و یا بازسازی تا اتمام آن صورت می پذیرد.

خوبس این نوع قرارداد این است که قیمت تمام شده پروژه برای کار فرما مشخص شده است و کار فرما در صورت داشتن اعتماد از روند کار به پیمانکار و یا شرکت معماری می تواند عقد قرارداد را انجام دهد و پروژه را در زمان مشخص شده تحویل بگیرد.

 

قرارداد مصالح پای کار

در این نوع قرارداد خرید  و تامین کلیه  مواد و مصالح و متریال لازم برای پروژه به عهده کارفرما میباشد و مجری پروژه تنها مسئولیت انجام عملیات ساخت و یا بازسازی و اعزام  تیم های فنی خود  و نظارت بر روند صحیح عملیات اجرایی  را بر عهده دارد و برای هر عملیاتی که در پروژه صورت می پذیرد حق الزحمه جداگانه ای  که با کارفرما مشخص کرده است را دریافت می کند.

درقرارداد مصالح پای کار نیاز باید کار فرما تخصص فنی بالایی داشته باشد و زمان زیادی را برای پروژه اختصاص دهد که در این زمان  مسئولیت تأمین مواد و مصالح  به عهده خود او خواهد بود.

 

قرارداد پیمان امانی

در این روش مسئولیت تمام پروژه بر عهده کارفرما می باشد و هیچ گونه قراردادی با پیمانکاران خارجی بسته نمیشود. در این روش علاوه بر این که مدیریت اجرا با کارفرما می باشد باید تمام مواد و مصالح را نیز تامین کند. در اینجا کارفرما و پیمانکار اشخاص حقوقی هستند که معمولا” این روش در پروژه های کوچک انجام می پذیرد و در این روش دستگاه اجرایی یا کارفرما فرد یا افراد مورد اعتمادی را انتخاب می نماید و مسئولیت و مدیریت اجرای پروژه را بر عهده انها می گذارد.

 

هزینه نصب کابینت چقدر است؟

 

قرارداد پیمان های دستمزدی

پیمان های دستمزدی پیمان هایی می باشند که تهیه مواد و مصالح مورد نیاز در پروژه ساختمانی به عهده کارفرما می باشد و اجرای عملیات پروژه بر عهده شرکت معماری و یا شخص پیمانکار صورت می پذیرد و شرکت معماری و یا شخص پیمانکار فقط دستمزد اجرا را دریافت می کند. در این نوع قرارداد پیمان تهیه ابزار الات و وسائل کارگاهی به عهده شرکت پیمانکار می باشد.  این نوع پیمان ها به نفع دو طرف یعنی کار فرما و شرکت معماری می باشد.

در این نوع قرارداد کارفاما کلیه مواد و مصالح را با توجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب و خریداری می کند و هر گاه به  مشکل مالی برخورد کرد می تواند  پروژه را تعطیل کند. زیرا شرکت معماری و یا شخص پیمانکار فقط دستمزد نیروی انسانی در پروژه ساختمانی  را پرداخت می کند در صورت تعطیل شدن کارگاه  به هر دلیل  زیاد مشکلی به وجود نخواهد آمد به عبارتی می توان گفت که این گونه پیمان ها در پروژه های مدیریت پیمان کاربرد بیشتری دارد.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۴.۸]