اجرای دکوراسیون داخلی تجاری
01
مرداد

دکوراسیون داخلی تجاری

دکوراسیون داخلی تجاری

فضای تجاری به محیطی اطلاق می شود که به منظور کسب و کار و فروش اجناس و کالاهای مرتبط بازمینه مختلف کاری از آن استفاده می شود، برای دکوراسیون داخلی تجاری این مکان بسته به شغل و کاری که در آنجا انجام می شود طراحی می شود و طراح قبل از طراحی باید از شغل و کسب و کاری که در آن محیط در نظر گرفته شده است یا چه نوع کالایی در آنجه عرضه می شود اطلاعات کافی به دست آورد و آن را آنالیز کرده و نیازهای آن مجموعه را در نظر بگیرد.

 

طراحی داخلی تجاری و طراحی داخلی اداری

 

دکوراسیون داخلی تجاری

به عنوان مثال دکوراسیون یک واحد تجاری لوازم خانگی با دکوراسیون داخلی یک فروشگاه لوازم یدکی یا لوازم تحریر فرق می کند و دکوراسیون داخلی این مجموعه ها به دلیل تفاوت نوع کالایی که عرضه می کنند، طراحی می شوند که این اختلاف ها در پارامترهایی مانند کف سازی و نوع چیدمان، نور پردازی، دیوارها، نوع دکوراسیون و … می باشد.

گام نخست در طراحی فضای تجاری این است که طراح قبل از طراحی دکوراسیون داخلی تجاری، محیط را مشاهده کند و در آن طراح با صاحب مرکز تجاری یا مدیر مجموعه در مورد برنامه های احتمالی و نیازهای آن مجموعه به بحث و تبادل نظر بپردازد تا بتواند نیازهای آن مجموعه را در طرح های خود در نظر بگیرد.

طراح داخلی باید در ابتدای کار فضای موجود را مشاهده کند تا با نیازهای کارمندان آشنا شود اما اگر فضای جدیدی است باید یک نمونه محیط مشابه را مشاهده کند تا بتواند بر اساس آن و با توجه به نیازهای کارمندان و پرسنل طرح خود را پیاده کند.

طراح باید با برنامه و عملکرد مناسبی به مطالعه رفت و آمد کارمندان و محل حضور مشتریان در مجموعه اشراف کامل به دست آورد.

در مرحله بعد باید میزان بودجه و هزینه هایی که کارفرما متحمل می شود برآورد شود و بر طبق هزینه اعلام شده با کارفرما عقد قرارداد شود و کارفرمایان همین توقع را دارند با بودجه ای که اعلام میشود و قرارداد بسته می شود کار پایان یابد که این امر در دکوراسیون داخلی تجاری بسیار مهم می باشد.

طرحی دکوراسیون داخلی منزل با طراحی مرکز تجاری متفاوت است، در طراحی دکوراسیون داخلی منزل طراح بر روی منزل متمرکز است در حالی که در طراحی فضای تجاری علاوه بر طراحی داخلی طراح باید به دنبال طراحی محیط هایی جهت کسب و کار باشد و این تنها یک قسمت از مواردی است که طراح باید در نظر داشته باشد.

پیشنهاد نویسنده: بهترین زمان خرید مبلمان

در دکوراسیون داخلی فضای تجاری آسایش و آرامش مراجعه کنندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است به همین منظور طراح بای در طراحی های خود در قسمت هایی از فضای طراحی خود مبلمان هایی متناسب با فضا طراحی کند تا مراجعه کنندگان و مشتریان در صورت خستگی بتوانند اندکی بر روی انها استراحت کنند این طراحی باید به گونه ای باشد که ضمن داشتن این ویژگی مزاحمتی برای دیگر مشتریان نداشته باشد.

مهمترین عاملی که در طراحی فضای تجاری بسیار مهم است نور پردازی آن می باشد، وجود نورهای متناسب با فضای تجاری و استفاده از طیف های رنگی جذاب می تواند تاثیر بسیار زیادی در فضا داشته باشد، هر چه قدر بتوانیم در طراحی فضای تجاری از نورهای مخفی و غیر مستقیم استفاده کنیم فضای تجاری و بخصوص ویترین آن زیباتر و شیک تر به نظر می رسد، همچنین باید در نظر داشته باشیم با نور پردازی مناسب این امکان را به وجود می آوریم که اجناس و کالاها بهتر در معرض دید عموم قرارخواهد گرفت.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۴.۵]