دکوراسیون و بازسازی
20
بهمن

دکوراسیون و بازسازی

دکوراسیون و بازسازی

بعد از مدت زمان طولانی که در یک خانه زندگی می کنید برخی از المان ها و متریال های به کار رفته در آن فرسوده و خراب می شود و از طرفی دیگر با بزرگ سدن فرزندان در فضای مسکونی به طبع که نیاز ها و خواسته های آنها نیز تغییر پیدا میکند و شرایط زندگی آنها عوض می شود.

از طرف دیگر با شرایط اقتصادی و نواسانات شدید بازار به دلایل مختلف سب شده است تا مواد و مصالح و نیروی کار نیز بسیار گران شود و در همین راستا ساخت خانه و یا خرید منزل مسکونی جدید برای بیشتر اقشار جامعه مقدور نباشد و از این رو در چنین شرایطی بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی منزل مسکونی بهترین و راحت ترین راه حل خواهد بود که مالک با توجه به بودجه و میزان توانایی خود این عملیات را انجام می دهد .  در این مطلب قصد داریم که برای بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی باید از کجا شروع کنید و و قبل از انجام عملیات بازسازی چه اقداماتی را باید در اولویت قرار دهید، با دکوطرح همراه باشید.

می توان گفت چالش بر انگیز ترین قسمت بازسازی مسکونی، طراحی و تصمیم گیری در مورد فضاها که طرح و معمار با توجه به فضا ، سبک معماری و نیازهای افراد ساکن در منزل مسکونی اقدام به انجام عملیات طراحی می کند ۱که پروسه آن با توجه به تغییراتی که در فضا صورت می پذیرد متغییر می باشد و به طور میانگین این بازه زمانی از یک روز تا یک هفته به طول می انجاند اما نکته قابل توجه این است که این تغییرت چگونه و به چه هدفی طراحی و اجرا می شود و چه فضا هایی را در اولویت کار قرار می دهند.

 

دکوراسیون و بازسازی

اولویت اول دکوراسیون و بازسازی منزل

یکی از فضا های مهم در بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی خانه که پر کاربردترین و پرهزینه ترین قسمت ها در بازسازی خانه می باشد آشپزخانه است که طراح و معمار زمان زیادی را برای طراحی این فضا اختصاص می دهد زیرا در این فضا رفت و آمد زیاد می باشد و تقریبا تقریبا می توان گفت تمام افراد خانواده بیشترین زمان خود را در این فضا سپری می کنند و به همین جهت است که دکوراسیون این فضا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و باید به نحوی طراحی و اجرا شود که برای افراد ساکن در خانه تازگی و جذابیت داشته باشد.

 

بازسازی دکوراسیون آشپزخانه

تغییرات در جلوه کابینت ها سبب می شود تا تغییر و تحول چشمگیری در فضای آشپزخانه به وجود بیاید و دلیل آن این است که بیشترین سهم از فضای آشپزخانه را در بر می گیرد. این عملیات می تواند هزینه زیادی را در بر داشته باشد و باید در این قسمت هزینه ها را مدیریت کرد و اگر بودجه شما محدود می باشد می توانید کلیه کابینت ها را تعویض نکنید  و شما این امکان را دارید  از ورق های روکش دار کابینت که در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شود بهره ببرید و بعد از خریداری طبق متراژ اندازه گیری شده آنها را بر روی کابینت های خود بچسبانید و هزینه های خود را به طور چشمگیری پایین بیاورید.

دکوراسیون و بازسازی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

رنگ و طرح این روکش ها متفاوت می باشد و آنها را می توانید با توجه به طرح و سلیقه خود خریداری کنید و اجرای آن نیز می تواند بدن احتیاج به نیروی کار نیز انجام شود و یا اگر کابینت های فعلی منزل مسکونی شما از جنس چوب می باشد می توانید با یک رنگ آمیزی ساده و به کارگیری از جلا دهنده جلوه آن ها را نو و زیبا کنید.

قدم بعدی در بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی آشپزخانه  تعویض نمای کانتر آشپزخانه می باشد که با توجه به رنگ جدید کابینت ها و چیدماننی که در آشپزخانه در نظر گرفته اید ، آن را انتخاب کرده و برای کانتر در نظر بگیرید و مورد استفاده قرار دهید.

عملیات دیگری که می تواند جلوه و دکوراسیون آشپزخانه منزل مسکونی شما را به کل تغییر دهد و آن را زیبا و خاص جلوه دهد استفاده از کاشی و یا سرامیک برای کف و دیوار ها می باشد که این متریال در جنس ، ابعاد و قیمت های مختلف در بازار موجود می باشد.

جا به جایی وسایل و همچنین خرید برخی وسایل برقی جدید به کار گیری از آن ها به جای وسایل برقی قدیمی و فرسوده تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه دارد. البته باید به این نکته توجه داشت که این کار را در صورت احتیاج انجام دهید و در غیر این صورت اجباری به صرف هزینه اضافی در پروژه  نیست.

 

اولویت دوم دکوراسیون و بازسازی خانه

سرویس بهداشتی نیز از دیگر فضاهایی می باشد که خیلی زود برای ساکنین خانه تکراری و کسل کننده می شود و به همین جهت  تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی از اولویتها در عملیات بازسازی و دکوراسیون داخلی می باشد و به راحتی می توان این عملیات را در آن انجام داد، به عنوان مثال می توان گفت  با خرید و نصب کاشی های جدید برای کف و دیوار ها به کلی میتوان یک تغییر اساسی در دکوراسیون آن انجام داد و اگر قصد تخریب و بازسازی اساسی را ندارید می توانید کاشی های خریداری شده را به صورت چسبی کار کنید البته نصب کاشی و سرامیک سرویس و حمام معایب و مزایایی دارد کا این معایب و مزایا به صورت مطالبی کامل و جداگانه در سایت شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح بارگذاری شده است.

دکوراسیون و بازسازی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089بعد از اتمام و نصب کاشی های جدید در سرویس بهداشتی این امکان را خواهید داشت که شیر آلات، روشویی وآینه آن را نیز تعویض کنید که در این صورت دکوراسیون سرویس بهداشتی کاملا تغییر پیدا کرده و شما با هزینه کمی این عملیات را انجام داده اید.

 

اولویت سوم دکوراسیون و بازسازی ویلا

فضای خارجی منزل مسکونی  و حیاط  یکی دیگر از فضاهای بسیار مهمی می باشد که بازسازی و تغییر دکوراسیون در آن می تواند تاثیر زیادی در روحیه افراد ساکن در خانه و همچنین جلوه کلی خانه داشته باشد.

اگر منزل مسکونی شما دارای حیاط و یا بالکن می باشد کمی بیشتر برای آن وقت بگذارید زیرا یکی از فضاهای بسیار مهم  است که تاثیر بسیار زیادی در فضای مسکونی را به خود اختصاص می دهد و می تواند در روحیه ساکنین نقش مثبتی را ایفا کند.

دکوراسیون و بازسازی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

اگر در حیاط خانه باغچه ای دارید آن را چمن کاری کنید و گل هایی زیبا و جدید در آن بکارید آنگاه متوجه خواهید شد که با انجام همین تغییرات کوچک، به چه میزان خانه شما تغییر خواهد کرد  و در بدو ورود به منزل مسکونی احساس تازگی و طراوت به شما دست خواهد داد.

ورودی فضای مسکونی خود را با قرار دادن گل و گیاهان سبز و شاداب آذین بندی کنید و با انجام این تغییرات ساده و صرف هزینه ای ناچیز در فضای مسکونی خود تحول بسیاری ایجاد کنید و فضا را از تکراری بودن در آورید و آن را شادابتر و پر انرژی تر کنید.

 

نکات مهم درمورد تغییر دکوراسیون منزل

سبک های دکوراسیون منزل

در هنگام تغییر بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی منزل مسکونی  ابتدا باید در مورد سبکی که می خواهید در فضای خود بکار ببرید تصمیم گیری کنید و بر اساس آن مراحل طراحی خود را آغاز کنید  ولی باید قبل از شروع عملیات طراحی به این نکته توجه داشته باشید که چه نوع سبکی را می پسندید و به آن علاقه دارید و از همه مهم تر اینکه  فضای منزل مسکونی شما با توجه به متراژ و نقشه موجود، کشش چه نوع سبکی را دارد  و آیا  در نظر دارید دکوراسیون منزل مسکونی شما خاص و یا متفاوت باشد؟

دکوراسیون و بازسازی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

شما می توانید برای مشاوره رایگان با شماره های درج شده در سایت شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح تماس حاصل فرمایید تا مهندسین و مشاورین ما در زمینه بازسازی و دکوراسیون داخلی به طور رایگان به شما کارفرمایان عزیز مشاوره دهند و تجربیات خود را در اختیار شما بگذارند.

 

ایده دکوراسیون منزل

اگر قصد دارید در فضای مسکونی خود  بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی انجام دهید به دنبال المان و متریال های خاص باشید  و سعی کنید مجموعه متریال هایی که در فضای خود در نظر گرفته اید مطابق با سلیقه شما باشد و می توانید در هنگام انجام عملیات طراحی با ورق زدن مجلات دکوراسیون  سرچ در اینترنت و پیدا کردن طرح مورد علاقه خود ایده به دست بیاورید و آن را مطابق با سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی  که برای منزلتان در نظر گرفته اید در طرحتان اعمال کنید و پروژه خود را در مسیری مشخص پیش ببرید .

 

به کار گیری مجدد وسایل

اگرچه راحت‌شدن از دست وسایل قدیمی و شروع با یک اتاق کاملا خالی  برای شما بسیارراحت ‌تر است اما اگر بودجه شما محدود است و نمی توانید به راحتی در پروژه مسکونی خود به راحتی هزینه کنید  به مبلمان و وسایل قدیمی که در منزلتان دارید نگاهی بیندازید و در عملیات  بازسازی و تعمیر خانه ببینید از کدام یک از این المان ها می توانید در فضای جدید خود استفاده کنید و می توانید برای اینکه بهتر به نتیجه برسید از آنها در طراحی خود استفاده کنید و اگر مطابق با سلیقه تان است در باز سازی منزل مسکونی از آنها استفاده کنید.

در بازسازی و تعمیر خانه شاید بعضی از صندلی‌ها قابل رنگ کردن باشند یا با تعویض کردن قاب یک تابلوی هنری بتوان دوباره از آن استفاده کرد.

بعضی وقت‌ها تغییر چیدمان مبل‌ ها یا به کار گیری اشیاء قدیمی به شکلی جدید باعث یک تغییر ایده آل در بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی منزل شود به عنوان مثال می‌توان از صندوق قدیمی اتاق‌ خواب به عنوان یک میز قهوه‌ خوری استفاده کردو کاربرد آن را تغییر داد.

 

نقش پنجره ها در بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی

از دیگر المان هایی که در بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی دارد تغییر پنجره ها می باشد  به عنوان مثال ممکن است در پذیرایی منزل مسکونی تعداد زیادی پنجره با ابعاد کوچک وجود داشته باشد شما می توانید با بکار گرفتن از یک معمار خبره این پنجره ها را به یکدیگر اتصال داده و  یک پنجره بزرگ و مدرن به وجود بیا ورد و یا می توانید با نصب یک پرده بزرگ و زیبا زشتی کار را پوشش دهید البته اگر در منزلتان پنجره های چوبی با شیشه های رنگی وجود دارد آنها را تعویض نکنید شاید این پنجره ها قدیمی باشد اما همچنان زیبایی خود را دارند و شما می توانید  با کمی تعمیر و بازسازی این پنجره ها ، آن را  به نقطه قوت و تمایز در دکوراسیون  منزل مسکونی خود تبدیل کنید .

 

چرا طراحی دکوراسیون و بازسازی منازل مهم است ؟!

طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار و ذهنیت افراد به منظور ایجاد فضاهای کاربردی و چشم‌نواز در ساختمان می باشد که طراحی داخلی منزل جزئی از فرایند بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی خانه محسوب می شود که به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی‌ و با آمدن ابزارهای مختلف  طراحی داخلی به عنوان یک حرفه در صنعت ساختمان مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی این حرفه در نتیجه توسعه و پیشرفت جوامع در حوزه معماری به وجود آمده است و از طرف دیگر نیز دکوراسیون داخلی منزل چیزی فراتر از چیدمان وسایل در منازل به شمار می آید .

دکوراسیون به معنای تزیین یک فضا با عناصر مختلف گاها با توصیه و نظر افراد متخصص می باشد و امروزه و با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و با وسیع شدن دید مردم  اهمیت واقعی بازسازی و دکوراسیون فضای داخلی توسط متخصصین فعال در این حوزه بیشتر شده است.

بازسازی و دکوراسیون داخلی  فرایندهایی می باشند که طی آن بخشی از منزل از لحاظ عملکردی و زیبایی دستخوش تغییر و تحول م شود که هدف از بازسازی و تغیر دکوراسیون داخلی ایجاد محیطی دلنشین می باشد و در حقیقت بازسازی و دکوراسیون به فضای منزل روح دوباره‌ای می بخشد و آن را از جنبه‌های زیبایی و کاربردی تقویت می کند.

زیبایی فضای داخلی منزل می‌تواند تاثیرات روانی بسیاری را بر روی افراد ساکن در خانواده داشته باشد به عنوان مثال زیبایی طراحی داخلی منزل باعث می شود تا روحیه و حس آرامش در بین اعضای ساکن در فضای خانه بیشتر شود و همچنین زیبایی منزل باعث نشاط و سرزندگی در فضای منزل مسکونی می شود.

 

بازسازی دکوراسیون داخلی تهران

 

نکات مهم در یک بازسازی داخلی منزل

در انجام عملیات بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی موارد زیر را در نظر داشته باشید
  • نیاز به یک طراح داخلی خبره و مطمئن شرط اول و اصلی یک بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی اصولی می باشد زیرا در هنگامی که شما طرح خود را قبل از شروع عملیات بازسازی در قالب رندر مشاهده کرده اید بلکه می توانید بدون هزینه دوباره در طراحی  در حین عملیات بازسازی آن را تغییر داده و آن تغییرات را در حین اجرا اعمال نمایید و از همه مهم تراینکه این امکان برای شما وجود دارد  در پایان طرح  فضای خود را متره کرده و از میزان هزینه اجرا با خبر شوید.
  • عملیات بازسای و تغییر دکوراسیون داخلی به لحاظ هزینه ای که دارد و سختی کار ممکن است در بهترین حالت هر چند سال یکبار اتفاق بیافتد به همین جهت اطمینان پیدا کنید که بودجه کافی در این خصوص کنار گذاشته اید زیرا تجربه در این کار به ما ثابت کرده است که فاز بندی در اجرای بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی منزل مسکونی فکر خوبی نمی باشد و تا پایان اجرای عملیات بازسازی صبور باشید تا از شروع آن پشیمان نشوید.
  • در پروسه انجام عملیات بازسازی به هیچ عنوان عجله نکنید به این جهت که انجام یک عملیات بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل از زمان طراحی تا پایان عملیات اجرا یک کار تیمی می باشد  و به به عوامل مختلفی وابسته است که تمامی این عوامل باید با نظم مشخصی در کنار یکدیگر قرار داده شود تا یک پروژه مطلوب رقم بخورد  لذا ممکن است به زمان تحویل پروژه کمی تاخیر بخورد  که البته با برنامه ریزی درست از سوی طراح و معمار  این مورد می تواند به حداقل و یا صفر برسد اما منظور ما از این مورد این است که  این امکان را بدهید تا مجری تایم مورد نیاز خود را در خصوص اجرا به شما بدهد چرا که تحت فشار گذاشتن تیم اجرایی باعث پایین آمدن دقت در کار اجرا می شود و کیفیت کار پایین می آید.
  • اگر به طراح خود اطمینان داشتید و طراحی پروژه خود را به تیم طراحی واگذار کرده اید  تمامی نظرات خود را در زمان انجام عملیات طراحی ابراز کنید و تغییرات لازم را در این زمان انجام دهید چرا که تغییرات زیاد در حین انجام عملیات اجرایی ارزش طراحی را  از بین می برد و باعث سردرگمی تیم اجرایی و هزینه بیشتر در زمان اجرای عملیات بازسازی و تعمیر منزل مسکونی می گردد.
  • ن
  • کته مهم  و قابل توجه در انجام یک  طراحی دکوراسیون  و بازسازی خاص و ایده آل در ابتدا یک طرح، ایده خوب می باشد. نکته ی دیگر اینکه در برخی از مواقع لازم است برای تغییر و تحول در روحیه مان دکوراسیون منزل  مسکونی خود را تغییر دهیم و این اصلا بد نیست که با یک ایده حس خوب شدن را انتقال دهیم.

 

چرا بازسازی ساختمان ؟

بازسازی ساختمان را می توان به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم کرد که باید برای بازسازی هر کدام نکات خاصی را مد نظر داشت و مطابق با ظوابط خاصی این عملیات را انجام نمود  و اما بازسازی ساختمان به چه معناست؟

هر گاه نیاز به تغییر در فضای زندگی خود داشتید چه در نما و چه در داخل ساختمان باید از یک تیم متخصص در این رمینه کمک بگیرید و آن ها موظف می باشند که بر حسب موقعیت و نوع سلیقه شما عملیات بازسازی را شروع کنند.

در برخی از مواقع انجام عملیات بازسازی  در ساختمان از روی اجبار انجام می شود، به عنوان مثال می توان گفت وقتی قسمتی از ساختمان به علت فرسودگی و بالا رفتن سن ساختمان و یا یک بلای طبیعی دچار آسیب شده باشد در این صورت باید بازسازی ساختمان را شروع کرد.

اما در برخی از مواقع  انجام عملیات بازسازی و تغییر دکوراسیون به طور اختیاری صورت می پذیرد که به عنوان مثال     بعد از چند سال زندگی کردن در یک ساختمان المان ها و متریال های به کار رفته  در آن فضا برای ساکنین خانه یکنواخت وخسته کننده می شود  که در این صورت با انتخاب یک تیم متخصص و حرفه ای می توان عملیات بازسازی را شروع کرد.

از مهمترین دلایلی که کار بازسازی ساختمان را ایجاب می کند تغییر ماهیت در ساختمان می باشد، مثلا درساختمانی که از حالت مسکونی به اداری تبدیل می شود بازسازی باید به صورت داخلی و خارجی صورت بپذیرد که با توجه به طرحی که طراح و معمار آن را در نضر گرفته اند و با کارفرما به توافق رسیده اند بازسازی ساختمان اجرا می شود.

بازسازی ساختمان های ویلایی و آپارتمانی با یکدیگر متفاوت می باشد  مثلا در ساختمان های آپارتمانی تمامی ساکنین ساختمان باید با توافق یکدیگر عملیات بازسازی را انجام دهند و باید تمامی مالکین در مورد طرح اجرایی به یک توافق کلی برسند  که در این نوع بازسازی کار تا حدودی دشوار می باشد ولی در ساختمان ویلایی به این صورت نمی باشد و طراح و معمار با شخص واحدی طرف هستند و با توافق وی عملیات بازسازی صورت می پذیرد.

 

پیشنهاد نویسنده: بازسازی خانه به جای فروش آن

 

بازسازی ساختمان چقدر می تواند هزینه بر باشد ؟!

در بازسازی ساختمان با توجه  به طرح ، میزان حجم عملیات بازسازی  و جزئیات المان ها و متریال های مصرفی  ، هزینه بازسازی تغییر پیدا می کند . در بازسازی ساختمان مهندس طراح باید با توجه به خواسته های اعضای یاکن در خانه  و نوع سلیقه  و نیاز های آن ها  عملیات طراحی را انجام دهد  و و قبل از شروع عملیات بازسازی با مالک و کارفرما به توافق برسد و سپس عملیات بازسازی ساختمان را با تیم اجرایی خود آغاز کند.

نکته قابل توجه این است که در همان طرح می توان بخشی از متریالی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد بررسی شود  و هزینه تقریبی پروژه را به کار فرما اعلام نماید  و با توجه به المان و متریال های مصرفی زمان انجام عملیات بازسازی تخمین زده شود و در انتها با بستن قرارداد عملیات بازسازی شروع شود.

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح با کارشناسان و مهندسین معمار خود تیمی را تشکیل داده که بازسازی ساختمان شما را با به روز ترین متریال ها و بهترین کیفیت واجرا خواهد کرد و رضایت تمام و کمال شما را تضمین و زیبایی فوق العاده ایی را به ساختمان شما هدیه خواهد داد.

 

پیشنهاد نویسنده: عملیات دکوراسیون، بازسازی خانه به جای فروش آن، بازسازی ساختمان به صورت حرفه ای

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

پروژه بازسازی منزل نئو کلاسیک

پروژه بازسازی – آبسو

ویدیو پروژه بازسازی مسکونی مهندس رنجکش

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱۳ میانگین: ۵]