طراحی داخلی جنت آباد
14
آبان

صداگیری و لق گیری پارکت

راهکارهایی مفید برای صداگیری و لق گیری پارکت

زمانی که می‌خواهید نظر دیگران را برای کفپوش اتاق خود جلب کنید می‌توانید از لمینت و پارکت برای دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی فضای خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید فضای داخلی شما لوکس و‌‌‌ بی‌نظیر باشد می‌توانید از لمینت و پارکت‌‌‌های تیره و روشن برای کفپوش فضای داخلی خود استفاده کنید. در بعضی مواقع بعد از مدتی یک مشکل جدی که برای پارکت‌‌‌ها و لمینت‌‌‌ها به وجود می‌آید، شنیدن صدا‌‌‌های جیر جیر می‌باشد که این صدا در زمان راه رفتن بر روی این کفپوش‌‌‌ها اتفاق می‌افتد که نمی‌توان این مشکل را نادیده گرفت. این صدا زمانی آزاردهنده می‌شود که شما در شب در حال راه رفتن در خانه می‌باشید و این صدا باعث می‌شود آرامش خانواده به هم بخورد. برای این که بتوانید این مشکل را برطرف کنید، شما می‌توانید از راه حل‌‌‌هایی برای این مشکل استفاده کنید که بسیار کاربردی می‌باشد.

 

در حوزه‌ی صداگیری و لق گیری پارکت، این مقالات را از دست ندهید!

 

 

چرا پارکت و لمینت لق شده است؟

در هر خانه‌‌ای کودکی وجود دارد که همیشه در حال بازی کردن و دویدن می‌باشند، زمانی که کودک در حال بازی و دویدن می‌باشد همیشه صدای جیر جیر باعث می‌شود که شما نتوانید این مشکل را تحمل کنید و اصلا قابل تحمل نمی‌باشد. یکی از ویژگی‌‌‌های لمینت‌‌‌ها‌‌‌ بی‌صدا بودن آن‌‌‌ها می‌باشد که زمانی که شما بر روی آن‌‌‌ها راه می‌روید نباید صدای ناخوشایند شنیده شود.

طراحی داخلی کامرانیه

زمانی که صدای جیر جیر و سایش اتفاق می‌افتد زمانی که شما بر روی پارکت راه می‌روید اگر صدایی را احساس کنید می‌توانید به مشکل جدی در زیر سطح و یا در خود پارکت و لمینت می‌باشد. زمانی که مشکلی در لمینت و پارکت‌‌‌ها را مشخص کنید به منشا این صدا و چرا این صدا‌‌‌ها از پارکت و لمینت می‌باشد را مشخص کنید و آن را پیدا کنید. زمانی که مشکلات را شناسایی می‌کنید می‌تواند در آن زمان راه حل مناسب این مشکل را پیدا کنید و دست به کار شوید.

 

ناهمواری در کف ساختمان

در زمان نصب لمینت‌‌‌ها و پارکت‌‌‌ها که به صورت تایل‌‌‌های مستطیل شکل و چهار گوش می‌باشند را در نظر داشته باشید که این تایل‌‌‌ها به این شکل تولید و عرضه می‌شوند. زمانی که شما تایل‌‌‌ها را کنار هم قرار می‌دهید می‌توانید آن‌‌‌ها را به صورت کلیک به هم و در هم قفل کنید تا به توانید آن‌‌‌ها را نصب کنید، و در زمان نصب در گوشه‌‌‌های لمینت و پارکت‌‌‌ها از بست و قرنیز استفاده می‌شود.

صداگیری و لق گیری پارکت | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

اگر شما لمینت‌‌‌ها را به تازگی نصب کرده‌‌اید و بعد از نصب صدا‌‌‌های جیر جیر را می‌شنوید باید دانید که در زیر سطح کار مشکلی وجود دارد که مشکل ناهمواری در کف می‌باشد. نصاب‌‌‌هایی که برای این کار استفاده می‌کنید اگر حرفه‌‌ای باشند می‌دانند قبل از نصب هر گونه لمینت باید سطح زیر لمینت را بازبینی کند تا اگر مشکلی باشد را بر طرف کند. اگر اختلاف سطح زیاد نباشد و مشکل جدی در کف وجود نداشته باشد شما نیاز به کندن و یا اصلاح کف را نیازی ندارید زیا شما می‌توانید برای هر سطحی لمینت را مناسب همان سطح نصب کنید.

 

رفع صدای لمینت

برای این که شما بتوانید مشکل صدا را در لمینت بر طرف کنید کافی است سطح کف را به خوبی مسطح و صاف کنید. در بعض از اوقات شما می‌توانید با کندن و اصلاح نمودن کف این مشکل را بر طرف کنید تا دیگر صدای جیر جیر و یا صدا‌‌‌های ناخوشایند ایجاد نشود. همان طور که گفته شد اگر سطح زیر لمینت مشکلاتی وجود داشته باشد اول از همه این مشکلات بر طرف می‌شود و بعد از آن نصاب شروع به نصب لمینت‌‌‌ها می‌کند.

صداگیری و لق گیری پارکت | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

شما باید این را در نظر داشته باشید که اگر یک مشکل جزئی هم در زیر سازی لمینت به وجود آید، این مشکل کوچک باعث می‌شود صدای ناخوشایند بر اثر راه رفتن روی لمینت اتفاق بیافتد. شما می‌توانید لمینت را بر روی سطوح سیمانی، سرامیکی و سنگی و انواع مختلف سطوح نیز نصب کنید ولی باید به مسطح بودن آن نیز توجه داشته باشید.

 

رفع صدای لمینت باد کرده

زمانی که لمینت‌‌‌های شما با کرده و رطوبت دار باشد مشکلاتی به وجود می‌آید، پس می‌توان این گونه گفت که رطوبت می‌تواند عامل اصلی صدا لمینت باشد. اگر شما در مناطق رطوبتی زندگی می‌کنید می‌توان گفت متریالی که از جنس چوب می‌باشد و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد لمینت می‌باشد، حتی در این دوره شما می‌توانید از لمینت‌‌‌های ضد آب استفاده کنید که در برابر رطوبت مقاوم می‌باشند و برای محیط‌‌‌های مرطوب مناسب می‌باشند.

صداگیری و لق گیری پارکت | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

اما هر چند که این لمینت‌‌‌ها ضد آب و رطوبت باشد زمانی که یک لوله آب و یا شوفاژ دچار نشتی و خرابی شود قسمتی که این مشکل به وجود آمده دچار تورم در لمینت در آن قسمت می‌شود. زمانی که لمینت دچار باد کردگی می‌شود باعث می‌شود به تایل‌‌‌های مجاور خود فشار وارد کند و زمانی که کودکان بازی می‌کنند باعث صدا در انواع قسمت‌‌‌های لمینت شود.

 

ابزار مورد نیاز برای لق گیری سرامیک

برای لق گیری سرامیک‌‌‌های کف به ابزار و امکاناتی نیاز داریم. مراحل لق گیری کاشی و سرامیک به شرح زیر است:

  • کاردک وسیله‌‌ای است که با استفاده از آن باید بندکشی‌‌‌های دور تا دور سرامیک لق شده را خارج کرد تا بتوان سرامیک را از محل مورد نظر جدا کرد. اگر سرامیک لق شده دارای شکستگی باشد باید آن را تعویض کرد.
    مصالح با کیفیتی که برای بند کشی سرامیک استفاده می‌شوند عبارتند از: چسب بتن، چسب پودری سرامیک، پودر بندکشی و سیمان. بهتر است که این مراحل و استفاده از این مصالح توسط استادکار ماهر انجام شود. در نهایت بند کشی انتهایی سرامیک انجام شده و سفت می‌شوند.
    اگر سرامیک لق شده دچار شکستی شده باشد حتما باید آن را از محل خود جدا کرد. قسمت‌‌‌های شکسته سرامیک می‌تواند برای پر کردن فضاهای خالی مورد استفاده قرار گیرد.
    ملات‌‌‌های آماده که برای لق گیری مورد استفاده قرار می‌گیرند اگر از جای معتبری تهیه می‌شوند می‌توانند بسیار کاربردی باشند و عمل لق گیری را بسیار راحت کنند.
    ملات‌‌‌های لق گیری در زیر سرامیک ریخته می‌شود و سطح زیری سرامیک به آن آغشته می‌شود. با قرار دادن سرامیک در محل و تراز کردن آن، عمل لق گیری به پایان می‌رسد.

 

روش‌‌‌های لق گیری سرامیک کف

  • برای لق گیری سرامیک‌‌‌های کف روش‌‌‌های متفاوتی وجود دارند. بهتر است که سرامیک‌‌‌ها در هر ردیف از هر دو طرف نسبت به دیوار حدود چند میلی متر فاصله داشته باشند تا لق شدگی سرامیک اتفاق نیوفتد. زمانی که با استفاده از یک فرچه سیمی یا کاردک درز بین سرامیک‌‌‌ها را باز می‌کنید، باید دقت داشته باشید که اگر در زمان خالی کردن درز بین سرامیک‌‌‌ها مواد به پشت سرامیک‌‌‌ها برسد می‌توان مراحل بعدی را انجام داد.
    با استفاده از ابزارهایی مانند قاپک با دقت زیاد باید سرامیک‌‌‌های لق شده را از جای خود خارج کرد. بعد از خارج نمودن سرامیک‌‌‌ها باید مقداری از ملات قدیمی که زیر سرامیک وجود دارند را تراشید تا برای ملات جدید جا باز شود. بهتر است با دقت زیادی پشت سرامیک نیز با کاردک تمیز شود تا در صورت استفاده از چسب سرامیک و یا ملات به خوبی به آن بچسبد.

 

 

پروژه‌‌‌های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

 

برای مشاوره‌ی رایگان می‌توانید با شماره‌‌‌های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله‌ی صداگیری و لق گیری پارکت برای ما بنویسید.

موفق باشید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]