طراحی درست اتاق خواب کوچک
27
دی

طراحی درست اتاق خواب کوچک

طراحی درست اتاق خواب کوچک

اتاق خواب فضایی است که افراد برای آرامش روح و جسم خود بد از یک روزی کاری سخت و طاقت فرسا به آن پناه می برند. پس چیدمان و دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی این از اهمیت بالایی برخوردار است و اکثر افراد به دنبال چیدمانی با اشغال حداقل فضای ممکن هستند. اتاقی برای خواب مناسب است که از لحاظ نور، طراحی اتاق، چیدمان وسایل، رنگ یا کاغذ دیواری و وسایل به کار رفته، در شرایط خوبی قرار داشته باشد.
اما سوال اینجاست که چیدمان اتاق خواب خود را چگونه طراحی کنیم تا به ایده آل ترین حالت، تبدیل شود؟ آیا چیدمان ایده آل برای اتاق های خواب کوچک هم قابل انجام است؟ آیا می توان بازسازی دکوراسیون انجام داد؟ باید بگوییم با چیدمان درست هر فضایی می توان آن را به یک فضای زیبا و دل نشین تبدیل کرد. در ادامه راهکار هایی برای چیدمان اتاق خواب به شما پیشنهاد می کنیم. با ما همراه باشید.

 

پیشنهاد نویسنده: خدمات دکوراسیون در تهران

 

چیدمان اتاق خواب کوچک

نکاتی که در اجرای دکوراسیون داخلی اتاق خواب های کوچک باید مورد توجه قرار بگیرد، عبارت است از:
۱- طراحی داخلی اتاق
۲- چیدمان وسایل

در این مقاله می خواهیم به طراحی داخلی اتاق خواب بپردازیم.

 

دکوراسیون داخلی اتاق

 

برای اتاق خواب خود کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنید

انتخاب یک کاغذ دیواری با طرح و رنگ مناسب، یکی از مهم ترین نکاتی است که شما باید در انتخاب درست آن دقت کنید. همان طور که می دانید انتخاب رنگ های روشن برای کاغذ دیواری، موجب بزرگ تر به نظر آمدن اتاق می شود. اما شما با توجه به رنگ وسایل خود می توانید از بین طرح ها و رنگ های کاغذ دیواری های موجود در بازار، بهترین را انتخاب کنید. رنگ سفید برای کاغذ دیواری، رنگی ست که به راحتی با وسایل شما هماهنگ می شود. همچنین شما می توانید ۲ دیوار اتاق تان را با کاغذ رنگی طرح دار و ۲ دیوار دیگر را با کاغذ رنگی ساده بپوشانید. اما توجه کنید دو دیواری که به یک شکل هستند حتما باید در کنار یک دیگر باشند و هرگز دیوار ها یکی در میان طرح دار و بدون طرح نباشد. چرا که از زیبایی اتاق شما می کاهد.

 

نورپردازی اتاق باید چگونه باشد؟

اگر استفاده شما از اتاق فقط برای استراحت است، نیازی به لامپ های زیاد و پر نور نیست. اما نکته ی قابل توجه این است که اگر اتاق شما بدون پنجره بوده و هتگام شب، کاملا تاریک می شود، بهتر است از چراغ خواب استفاده کنید تا چشم های شما به تاریکی زیاد عادت نکند. چرا که تاریکی طولانی مدت به عصب های موجود در چشم آسیب می رساند. اما اگر اتاق شما پنجره دارد، احتمالا نیازی به این کار نخواهد بود. زیرا نور بیرون از خانه و کوچه و خیابان ها تا حدی روشنایی مورد نیاز اتاق را تامین می کنند.

 

کمد دیواری یا کمد جدا؟

برای قرار دادن لباس ها و وسایل شخصی خود در اتاق خواب، بهتر از به جای خرید کمد جدا، در اتاق خواب خود کمد دیواری نصب کنید تا فضای اتاق هم جمع و جور تر به نظر برسد. همچنین ترجیحا بیشتر وسایل اتاق را داخل کمد قرار دهید تا از دید رس دور باشد و اتاق خلوت تر دیده شود.

 

طراحی سقف اتاق خواب

شاید به نظر برسد سقف اتاق موضوع مهم و قابل توجهی نباشد. اما باید بگوییم برای شما دوست عزیز که طراحی اتاق خواب برایتان حائز اهمیت است، سقف دیوار پنجم به حساب می آید. شما وقتی رو تخت خود دراز می کشید، سقف اتاقتان، دیواری است که به آن نگاه می کنید. پس زیبایی و تمیز بودن آن اهمیت زیادی دارد.

 

چه رنگی برای دیوار ها مناسب است؟

اگر قصد دارید برای تزئین اتاق تان، از رنگ به جای کاغذ دیواری استفاده کنید و می خواهید فضای اتاق شما بزرگ جلوه کند، اولین پیشنهاد ما به شما رنگ سفید، کرم روشن و استخوانی است. چرا که این رنگ ها باعث بزرگ تر دیده شدن اتاق می شوند. اما می توانید از رنگ های اسپرت مثل طوسی و رنگ های گرم تر مثل نسکافه ای روشن هم استفاده کنید. رنگ هایی مثل آبی و سبز هم، آرامش اتاق شما را تامین می کنند.

 

توجه به تعداد دیوار ها و بر آمدگی ها و فرو رفتگی ها

اگر خودتان سازنده ی خانه هستید و می خواهید محل خواب را طراحی کنید. بهتر است به تعداد دیوار ها توجه زیادی بکنید. اتاق خواب ایده آل دارای چهار دیوار جانبی است. در صورت وجود دیوار زائد در اتاق، ممکن است در آینده در چیدمان وسایل در اتاق، کمی با مشکل مواجه شوید. البته اگر اتاق شما، اتاق زیر شیروانی است، این موضوع صدق نمی کند. زیرا همان طور که می دانیم اتاق های زیر شیروانی دارای طراحی سقف خاص بوده و دارای زاویه هستند.
از طرف دیگر، بودن بر آدگی ها یا فرو رفتگی های اضافی باعث می شود زیبایی اتاق شما کم تر دیده شود. پس ترجیحا اتاقی ساده و بدون دیوار زائد برای خودتان طراحی کنید.
وجود پنجره و نور طبیعی، از دیگر نکاتی است که در طراحی محل خواب خود باید به آن توجه کنید. استفاده از نور طبیعی باعث روشنایی و بزرگ تر دیده شدن فضای شما می شود.
استفاده از مواد طبیعی (مثل چوب) در اتاق هم یکی از کار هایی است که می توانید برای زیبا تر کردن اتاق خواب تان، انجام دهید.

 

جمع بندی

اتاق خواب، فضای امن و اتاق آرامش ماست. حسی که ما از این فضا می گیریم، تاثیر مستقیمی بر عملکرد روزانه ما دارد. زیرا این فضا روی خواب ما موثر بوده و خواب، روی عملکرد تاثیر مستقیم دارد. با انتخاب مناسب و درست و بهترین طراحی برای محل خواب خود، می توانید این حس خوب را چندین برابر کنید و احساس آرامش بیشتری را به خودتان هدیه بدهید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]