قسمت دوم تقسیم خانه ها
20
مهر

قسمت دوم تقسیم خانه ها

قسمت دوم تقسیم خانه ها

در قسمت اول شما با مراحلی آشنا شدید که می توانستید با آن ها تقسیم بندی خانه را انجام دهید، این کار را می توان با کار های ساده و کم هزینه انجام می شود.

عملی ساختن خلاقیت شما برای تقسیم بندی می تواند بسیار جالب و فوق العاده باشد، و این فقط به افکار خلاق شما بستگی دارد.

هر کسی می داند که ساده ترین راه حل برای تقسیم یک فضا به چند فضا می تواند از خط های نوری و یا پله استفاده کند و این به شما بستگی دارد که می خواهید از کدام استفاده کنید.

 

دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی

 

قبل از مطالعه ی این قسمت بخش اول مقاله را بخوانید.

 

قسمت دوم تقسیم خانه ها

دیوار بدون مرکز

همه افراد می دانند که دیوار ها می توانند خانه را کوچک نشان دهند و این دیوار ها خود حجم زیادی از خانه یا فضا را می گیرد، و اگر خانه یا فضای شما کوچک باشد این دیوار می توانند فضای شما را از قبل کوچک تر کنند.

همان طور که در مقالات گذشته گفته شده شما باید هر چقدر که می توانید از خلاقیت خود استفاده کنید و این می تواند شما را به چالش بکشد.

شما می توانید برای تقسیم بندی فضا از دیوار های بدون مرکز استفاده کنید، با این دیوار ها که معماران داخلی آن را طراحی می کنند باعث شده خود معماران و صاحب نظران را شوکه کرده است.

با این راه حل می توانید یک فضا را تقسیم کنید، بدون این که این کار باعث جدایی و دوری در بین دو فضا شود، با این شما می توانید ارتباط خود را با آن طرف هم تا میزانی نگه می دارد.

 

استفاده از مبلمان برای تقسیم بندی

شما می توانید با قرار دادن مبلمان های مختلف رنگی در جهت و محل مناسب تقسیم بندی را ایجاد کنید، بدون این که هزینه جدیدی به وجود آورید.

شما می توانید با استفاده از یک مبل یا چند مبل این تقسیم بندی را به وجود آورید، و یا می توانید با استفاده ساده از پشتی یک صندلی بتوانید این تقسیم بندی را به وجود آورید.

خانه هایی که می خواهند بدون هزینه این کار را انجام دهند می توانند عکس خانه خود را به معماران داخلی بدهند و آن ها مشاوره رایگان بدهند و شما را راهنمایی کنند که چه مبلی را در کدام قسمت قرار دهید تا بتوانید با آن خانه یا فضای داخلی را تقسیم کنید.

 

تقسیم کننده های کشویی

اگر شما دارای خانه های نُقلی و فسقلی می باشید این را باید در نظر داشته باشید که با تقسیم بندی این فضا ها خانه شما بسیار کوچک تر از قبل می شوند.

بنابراین برای این مشکل ما راحل ساده ای را به شما پیشنهاد می کنیم.

شما می توانید از درب های کشویی و یا دربه هایی که جمع می شوند استفاده کنید، این راه حل شاید برای شما کمی عجیب باشد ولی می توان به آن این گونه نگاه کرد که برای مثال در خانه های قدیمی ایرانی همیشه درب هایی بین اتاق و سالن ها وجود داشت که می توانستند آن ها را بردارند و اگر به آن ها نیازی میشد آن ها را در سرجای خود قرار می دادند.

این درب ها و یا به نوعی دیوار ها همیشه جمع می شدند و در زمان نیاز از آن ها استفاده می کردند و آن ها را باز می گذاشتند.

 

درب های غیر منتظره

همان طور که می دانید از این درب ها در قسمت هایی از خانه یا فضای داخلی خود استفاده کنید که انتظار آن ها را ندارید، این کار باعث می شود تا شما تقسیم بندی را انجام داده باشید.

در زمانی که شما خط جداکننده فضا را مشخص می کنید می توانید در آن نقطه از درب ها استفاده کنید که می تواند برای شما اتاقی مجزا را به وجود آورد.

شما می توانید از درب ها استفاده کنید و با آن ها فضا های خصوصی ایجاد کنید، این اتاق های خصوصی برای خانه ها و فضا های کوچک بسیار مناسب می باشد و برای شما محیطی خصوصی را به وجود می آورد.

 

استفاده از تقسیم کننده چندکاره

شما می توانید با استفاده از مبلمان ها فضای داخلی خانه را تقسیم کنید این کار باعث می شود شما از یک مبلمان هم برای نشستن استفاده کنید و هم با آن بتوانید فضای داخلی خانه را تقسیم کنید.

برای مثال شما می توانید برای تقسیم بندی فضای داخلی خانه از یک کتابخانه ایستاده استفاده کنید که بالای آن باز می باشد و می توانید روی آن وسایل تزئینی قرار دهید این کار می تواند بر این قرار باشد که هم کتابخانه می باشد، هم دکوری برای قرار دادن تزئینی ها و هم می توانید با آن فضای داخلی را تقسیم کنید.

شما می توانید با استفاده از یک کتابخانه همان طور که گفته شد فضای داخلی را تقسیم کنید و از آن یک فضای جداکننده مفید و یکپارچه استفاده کنید.

 

استفاده از نور برای تقسیم

زمانی که خانه شما بسیار کوچک می باشد، و نمی توانید از عناصری برای تقسیم فضا استفاده کنید می توانید از نورپردازی و حتی نور طبیعی استفاده کنید.

شما نیز می توانید از نور هم برای جداسازی و یا تقسیم فضا استفاده کنید با ایجاد نور و تاریکی شما این کار را بدون هزینه و بدون مانع می توانید انجام دهید.

شما می توانید نور را به صورتی وارد فضای خود کنید که در قسمتی از فضا نور به صورت یکپارچه و یک دست باشد و در طرفی دیگر تغییراتی با نور ایجاد کنید.

 

ایجاد گوشه ای بی عیب و نقص و کامل

اگر شما در اتاق خود گوشه ای ندارید می توانید آن را برای خود ایجاد کنید، می توانید این گوشه ها را وسایل آماده و ساخته شده از قبل به وجود آورید.

زمانی که شما با استفاده از وسایلی آماده این گوشه را ایجاد می کنید باعث می شوید تا یک فضای جدید به وجود آید و از این فضا می توانید به صورت جداگانه استفاده کنید.

برای مثال شما می توانید از قفسه کتابخانه برای تقسیم سازی فضای داخلی خود استفاده کنید.

حتی شما می توانید برای جداسازی قسمتی از اتاق از چادرهای سرخپوستی که در اندازه های متفاوت می باشد نیز استفاده کنید و گوشه ای از اتاق خود را به آن اختصاص دهید.

 

استفاده از وسایل

در بسیاری از خانه های شما می تواند وسایلی پیدا کرد که بتوانید از آن برای تقسیم سازی فضای داخلی خانه خود استفاده کنید، شاید بعضی از وسایل را علاقه زیادی داشته باشید که همین باعث می شود تا از آن ها استفاده کنید.

به عنوان مثال شما می توانید از نرده های پله استفاده کنید تا بتوانید یک قسمتی را از قسمت دیگر جدا سازید ولی این جداسازی باید درست انجام شود که باعث کوچک شدن فضا نشود.

شما می توانید با استفاده از یک پَنل گل و گیاهی این تقسیم سازی را انجام دهید که به جلوه و زیبایی خانه و فضای شما افزوده است.

 

استفاده از عناصر درون دیوارها

اگر شما مجبور به استفاده از دیوار برای تقسیم سازی خانه یا فضای خود دیگر نمی توانید از عناصر دیگری استفاده کنید بهتر است در دیوار خود تغییراتی ایجاد سازید که دیوار شما ساده و یکنواخت نباشد.

شما می توانید در موقع نصب و ساخت دیوار از مواردی استفاده کنید که بتوان حتی اگر کم هم باشد بتوان در آن ارتباط به وجود آورد.

برای مثال می توان این گونه بیان کرد که اگر شما از دیواری برای تقسیم سازی استفاده کردید بر روی آن بتوان شکل ها هندسی و یا طرح ها گل و گیاه مانند شیشه کاری های رنگی پنجره های قدیمی ایجاد سازید، با این کار شما می توانید ارتباطی حتی اندک نیز با آن طرف دیوار به وجود آورید.

 

پیشنهاد نویسنده: طرح دکوراسیون خانه

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی قسمت دوم تقسیم خانه ها برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۴.۸]