پرده های پرچین در دکوراسیون
29
مهر

پرده های پرچین در دکوراسیون

پرده های پرچین در دکوراسیون

شما به هر خانه ای که وارد شوید و آن را زیر نظر بگیرید می بینید در آن جا از پرده هایی با طرح ها و رنگ های مختلف تزئین شده است و می توان گفت پزده ها جزئی از دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی به حساب می آید.

حتی شما نیز می توایند پرده ها را در ادارات و یا هر مکان دیگری که پنجره در آن موجود می باشد ببینید، این پرده ها هستند که به محیط شما طرح و شکل می دهند.

پرده ها یکی از المان های موجود در خانه می باشد که زیبایی خانه را چند برابر می سازد و شما می توانید با استفاده از پرده ها حس و حال خانه را صمیمی تر کنید.

همان طور که گفته شد پرده ها المان هایی می باشند که در دکوراسیون خانه ها و فضا های مختلف از آن ها استفاده می شوند، پرده ها وسایلی می باشند که شما می توانید با استفاده از آن ها حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

کاربرد اصلی پرده ها در هر فضایی حفظ حریم خصوصی و تنظیم کننده میزان تابش نور خورشید می باشد.

متخصصان و طراحان دکوراسیون داخلی فضا ها به این نتیجه رسیده اند که شما می توانید در هر فضایی که می خواهید از پرده استفاده کنید بهترین گزینه این می باشد که از پرده هایی با جنس و کیفیت خوب استفاده کنید زیرا بعد از مدتی که شما از پرده ها در مقابل آفتاب استفاده می شود باعث می شود که پرده ها پوشیده شود.

اگر شما هزینه بالایی را برای پرده ها پرداخت کنید باعث می شود شما این پرده را برای مدت طولانی استفاده کنید که این برای شما به صرفه خواهد بود.

اگر می خواهید پرده فضای داخلی خود را خریداری کنید باید به جنس آن و کیفیت آن توجه داشته باشید که این کار اهمیت بالایی را نیاز مند است، و اگر می خواهید برای طرح و رنگ آن پرده را انتخاب کنید می توانید به مکانی که می خواهید آن را نصب کنید توجه داشته باشید.

برای درک بهتر مثالی گفته می شود از این قرار که شما می توانید از پرده هایی با طرح های سنگین برای اتاق نشیمن استفاده کنید و اگر برای اتاق خواب به پرده نیاز دارید می توانید از پرده های نازک و سبک نیز استفاده کنید.

 

پرده های پرچین در دکوراسیون

انواع پارچه برای پرده

شما می توانید با انواع پارچه هایی که نام برده می شود پرده مورد علاقه خود را دوخته و از آن که به دکوراسیون خانه خود می آید استفاده لازم را کنید.

در این روز ها و امروزه شما می توانید از انواع مختلفی پرده استفاده کنید که می تواند هم خوانی با دکوراسیون و طراحی سبک شما نیز می آید.

شما می توانید بسته به سلیقه خود و علاقه خود نیز از پرده های مختلف استفاده کنید این پرده ها از سبک و ساده گرفته تا پرده های سنگین و طرح دار شما می توانید برای خانه خود و فضای خود استفاده کنید، این پرده ها را شما می توانید به راحتی در بازار پیدا کنید.

 

انواع پارچه های پرده

  • پارچه دانتل
  • پارچه حریر
  • پارچه ساتن و کتان
  • پارچه مخمل و ابریشم

 

پارچه دانتل

یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین پارچه هایی که برای پرده استفاده می شود می توان این گونه بیان کرد که این پارچه ها می باشند.

این پارچه ها با طرح های فوق العاده زیبا و جذابی که در خود جای داده اند مخاطبان زیادی را برای خود جذب کرده است و شما می توانید هر سلیقه ای که دارید از آن ها استفاده کنید.

شما می توانید از این پارچه ها برای اتاق نشیمن و یا سالن های پذیرایی که بیشتر تجملاتی هستند استفاده کنید، این پارچه ها با طرح های خاصی که دارند برای این فضا ها بسیار مناسب می باشند.

 

پیشنهاد نویسنده : پروژه طراحی دکوراسیون خانه کوچک

 

پارچه حریر

این پارچه را زمانی استفاده می کنند که می خواهند پرده خود را سبک در نظر بگیرند و از آن برای پرده های سبک استفاده می کنند.

این پارچه به دلیل جنس لطیف و نرمی که دارد و بافت آن بسیار طریف می باشد شما می توانید از آن در همه نقاط فضای داخلی خود استفاده کنید، این پارچه را می توان این گونه گفت که به همه جای محیط نیز می آید.

زمانی که شما از این پارچه برای پرده استفاده می کنید که می خواهید نور بیشتری به فضای داخلی نفوذ کند و شما به این نور بیشتر از هر جایی به آن نیاز دارید.

این پرده ها به دلیل بافت ظریف آن ها نباید زیاد در برابر نور خورشید قرار دهید و اگر می خواهید از آن ها استفاده کنید بهتر است از پارچه آستری نیز در زیر آن استفاده کنید.

شما می توانید از این پارچه برای دوخت پرده های ساده استفاده کنید و سادگی را در آن نیز مشاهده کنید، شما می توانید برای اتاق خواب خود از پرده های حریر دو رنگ استفاده کنید تا بتوانید فضای اتاق را زیبا کنید.

 

پارچه ساتن و کتان

این پارچه ها به دلیل نوع بافتی که دارند می توان این گونه بیان کرد که طراحی آن ها به شکل گرم می باشد، و می توان این گونه گفت که این پارچه دارای ضخامت بالایی می باشند و نور خورشید را از خود عبور نمی دهند و می توان از آن ها برای آتلیه های عکاسی استفاده کرد.

زمانی که شما از پارچه های ساتن و کتان استفاده می کنید دیگر نیازی به آستری نمی باشد و شما می توانید بدون آستری از آن ها استفاده کنید.

 

پارچه مخمل و ابریشم

اگر دیده باشید می توانید بفهمید که پارچه های مخمل و ابریشم را در اتاق های رسمی مانند سالن پذیرایی و سالن های مجلل از آن ها استفاده می شود.

زمانی که از این پارچه برای سالن پذیرایی و نشیمن استفاده می شود می توان به آن به راحتی حالت داد و می توان این گونه بیان کرد که می توان از این پارچه برای یالان ها نیز استفاده می شود و می توانید برای روی پرده اصلی قرار دهید تا زیبایی پرده را چند برابر کنید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی پرده های پرچین در دکوراسیون برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]