پنل های سقف کاذب
11
دی

پنل های سقف کاذب

پنل های سقف کاذب

در این نوشته از شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح به بررسی مفهوم پنل کاذب می پردازیم.

همراه ما باشید.

 

پنل های سقف کاذب

پنل های آکوستیک

پنل های آکوستیک رایج ترین نوع پنل ها در صنعت ساخت و ساز می باشند که کاربرد فراوانی در این عرصه دارند که جنس آنها عموماً از ورقه فیبر کامپوزیت ساخته می شود و به دلیل ویژگیهای کاهش مصرف انرژی در داخل منزل مسکونی و محیط اداری و کاهش انتقال صدا مورد استفاده قرار می گیرند.

پنل آکوستیک برای استفاده در زیرزمین ها، آشپزخانه ها و سینماهای خانگی بسیار کاربردی وفوق العاده می باشد. برش و نصب آنها بسیار راحت می باشد و در پنل اکوستیک این امکان وجود دارد که ظاهر آنها را با رنگ آمیزی آسان به روز کرد. در صورتی که تصمیم به رنگ آمیزی این نوع از پنل ها دارید، حتماً به این نکته توجه کنید که از پرشدن سوراخ های کوچک روی آن ها با رنگ جلوگیری کنید و در صورتی که این سوراخها گرفته  شدند آنها را با خلال دندان باز کنید.

 

پنل های وینیل

پنل  های وینیل زیبایی فوق العاده ای به فضا و دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی شما می بخشد و در بازسازی خانه و منزل مسکونی و بازسازی اداری کاربرد فراوانی دارد. این پنل ها در رنگهای متنوع و سایه های شفاف در لازار تولید و عرضه میشوند. وزن این نوع از پنل ها بسیار پایین می باشد و نصب این نوع پنل بسیار آسان و سریع می باشد. بسیاری از انواع آن ها به رنگ خیلی سبز است زیرا از پلاستیک بازیافتی تولید می شوند. این پنل ها به دلیل وزن سبک و در نتیجه نصب آسان، برای پروژه های که توسط خود فرد انجام می شود بسیارمناسب هستند.

 

پنل های فلزی

در صورتی که به دنبال طراحی به سبک سنتی هستید این پنل ها بسیار کاربردی می باشند. این پنل ها با پرداخت های فلزی مختلف از جمله برنج، مس، قلع و نقره در بازارعرضه می شوند. همچنین پرداخت های مات، براق و برجسته نیز قابل عرضه می باشند. پنل ها ی فلزی در آشپزخانه ها بسیار رایج بوده و کمتر در زیرزمین ها مورد قرار می گیرند. بسیاری از طراحان و معماران تمایل دارند که پنل های فلزی مختلف را با یکدیگر ترکیب و هماهنگ کنند تا طرح های خاصی به وجود بیاورند. شما این امکان را دارید که با استفاده از پنل های قلع طبیعی در هزینه های بازسازی و دکواسیون داخلی صرفه  جویی کنید.

 

خدمات سقف کاذب و نورمخفی تهران

 

انتخاب پنل ها سقف کاذب

در زمان انتخاب و خرید پنل ها به این مسأله بسیار توجه داشته باشید که می خواهید فضای داخلی شما چگونه به نظر برسد. اگر به دنبال ظاهری روستایی یا صنعتی هستید پنل های فلزی به شما توصیه می شود. در صورتی که در طراحی ظاهر مدرن یا امروزی را در نظر گرفته اید در مورد پنل ها وینیل بیشتر تحقیق کنید و در نهایت بهترین گزینه برای سقف اتاق خواب یا سینمای خانگی پنل های آکوستیک می باشد.

 

نصب پنل ها

به منظور نصب پنل ها از هر نوع جنس و متریالی  ابتدا ابعاد داخلی شبکه را اندازه بگیرید و سپس مقدار ۳ میلی متر را از آن کم کنید ، این کم کردن به لحاظ بادخور آن می باشد تا پنل ها به راحتی در جای خود قرار گیرد وبه این روش پنل ها به راحتی در داخل شبکه جا می افتد سپس ابعاد را به پنل های خریداری شده انتقال دهید و در نهایت پنل ها را ببُرید و در جای خود قرار دهید. در صورتی که از پنل های آکوستیک یا فلزی استفاده می کنید از کسی بخواهید تا کمکتان کند  چون نصب آن ها به تنهایی سخت می باشد و حتما باید یک نفر را در کنار خود داشته باشید.

 

اتاق آکوستیک چیست؟

 

آیا پنل ها توانایی تحمل وزن روشنایی های توکار را دارند؟

چراغ های توکار ظاهر بسیار تزئینی به پنل  ها می بخشند. از آنجایی که طراحی سقف کاذب به گونه ای نیست که وزن بالایی را تحمل کند، افراد در مورد تحمل وزن چراغ های توکار دچار تردید می شوند. با تغییر منزل، سقف های کاذب نیز جابجا می شوند. به منظور نصب چراغ های توکار در پنل ها باید از سیم مفتول اضافی استفاده نمایید. یک مهارسیم مفتول در هر یک از چهار گوشه  پنل برای تحمل هر نوع چراغ توکار کافی می باشد و می تواند وزن آن را به راحتی تحمل کند.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]