پوشش گیاهی ساختمانی
23
دی

پوشش گیاهی ساختمانی

پوشش گیاهی ساختمانی

امروزه فضاهای زندگی حس و حال صنعتی را به خود گرفته است به دلیل اینکه المان های مختلفی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و لطافت طبیعت در آنها وجود ندارد .

برای ایجاد فضای کافی و داشتن آرامش افراد ،پوشش های گیاهی در ساختمان ها توانسته اند روند زندگی را بهتر کنند همچنین جایگزین سازه های انسانی شده اند و همین مورد باعث افزایش تبدیل نور خورشید به گرما می شود و در نهایت افزایش دما در محیط ایجاد میگردد .

گیاهان می توانند علاوه بر افزایش تبدیل نور ایجاد سایه ،کاهش انعکاس نور را هم افزایش دهند .

با فتوسنتزی که در گیاهان انجام می‌شود حس و حال زندگی در خانه جریان پیدا می کند.

معمولاً استفاده از گیاهان در داخل منازل مرسوم نبوده است اما امروزه در دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی هم از دیوارهایی استفاده می کنند که گیاهان بر روی آن خودنمایی می کنند.

 

در ارتباط با پوشش های فلزی ساختمان بخوانید.

 

پوشش گیاهی ساختمانی

افزایش نمای زیبای ساختمان با گیاهان

امروزه هدف طراحان ایجاد پوشش هایی  بر روی دیوارها می باشد که افزایش زیبایی سطح شهر را تامین می‌کند. در پارکینگ های عمومی ،ساختمان ها ،پارک ها ،ایستگاه های حمل و نقل عمومی و فروشگاه ها می توان از این الگو استفاده کرد.

معمولاً زمانی پوشش های گیاهی ایجاد می شود می تواند الگویی جالب و بافت گیاهی مناسبی را در شهر ایجاد می کند .

علاوه بر شهر در داخل ساختمان‌ها و در هنگامی که می‌خواهید بازسازی ساختمان انجام دهید بهتر است که از این نمونه های جدید استفاده نمایید.

برای دیوارهایی که به صورت مستقل بر روی آنها گیاهان نصب می شوند بهتر است که گیاهانی را انتخاب کنیم که ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد .به طور مثال در قسمت های ورودی منازل و شرکت‌ها بهتر است از گیاهان بادوام استفاده کنیم به دلیل اینکه ماندگاری آنها برای محیط های مختلف اهمیت دارد.

 

معماری در اقلیم کویر

 

تاثیر طراحی دیوار سبز در محیط

طبق تحقیقاتی که درباره ملاحظات زیبایی شناسی وجود داشته است در نظر گرفتن بخش هایی که مصالح در آنها به کار رفته است استفاده.

از دیوارهای سبز در مکان های عمومی و محیط هایی که کاربری با مرکز سلامت روح و جسم دارند هم می توان از این دیوارها استفاده کرد زیرا بر روی افراد تاثیر گذار بوده و همچنین ماندگاری آنها در ذهنشان بسیار بالا بوده است.

هنگامی که در تزیینات ساختمان از پوشش های گیاهی دیواری استفاده می شود باید در انتخاب گیاهان با دقت عمل کنیم.

مثلاً برای مکانهای سردسیر گونه ای تاکه وجود دارد که در فصل زمستان شاخ و برگ خود را حفظ می کنند و در چهار فصل می توان از آن استفاده کرد.

پوشش های گیاهی که انتخاب می‌کنید می‌تواند رونده باشند یعنی پس از مدتی همه دیوار را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

 

 

استفاده از پوشش گیاهی در روف گاردن

با مدرن شدن دنیای طراحی معمولاً نمونه های متفاوتی هم از طراحی به وجود آمده است یکی از آنها اجرای روف گاردن در بام ساختمان ها می باشد.

در طراحی های امروزی معمولا افراد از نمونه‌هایی استفاده می کنند که باعث کاربری و زیبایی ساختمان شوند.

از جمله پشت‌بام که محلی برای قرار دادن کولر ها بوده است و به عنوان یک مکان بلااستفاده وجود داشته است. امروزه با استفاده از پوشش های گیاهی و متریال های مختلف توانسته از راه دیگری را در خود تجربه کند.

برای اجرای روف گاردن معمولاً از گیاهان طبیعی استفاده می‌کنند اما مواردی هم هست که از پوشش های گیاهی مصنوعی استفاده می‌شود.

به دلیل اینکه نصب آنها راحت تر است و هنگامی که می‌خواهند بازسازی ساختمان انجام دهند می توانند به راحتی آنها را تعویض نمایند.

برای همین افرادی که نمی خواهند هزینه بسیاری را پرداخت کنند از پوشش های مصنوعی استفاده می کنند. این پوشش ها در ترکیب با متریال های مانند چوب سنگ و غیره بسیار زیبا دیده می شود.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]