چطور بازسازی را شروع کنید ؟
13
دی

چطور بازسازی را شروع کنید ؟

چطور بازسازی را شروع کنید ؟

برای انجام عملیات بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی در ساختمان باید اول این تصمیم را بگیرید که این کار را خودتان می خواهید انجام دهید و یا آن را به یک شرکت معماری و دکوراسیون داخلی بسپارید و در صورتی که قصد دارید انجام این کار را به شرکت معماری و دکوراسیون داخلی بدهید باید حتماً در قرارداد بازسازی دقت کامل را داشته باشید و قرارداد را به خوبی مطالعه کنید.

برای مطمئن شدن ز متن قرارداد بهتر است حتما” با یک مشاور مشورت کنید و با خیال راحت با شرکت مربوطه عقد قرارداد را انجام دهید. شرکت‌های معماری زیادی در زمینه بازسازی و دکوراسیون داخلی فعالیت می کنند که شما این امکان را خواهید داشت با مراجعه به آن‌ شرکت ها شرایط و تعرفه‌ها ی آنها را با یکدیگر مقایسه کرده و تصمیم نهایی و معقولی بگیرید.

به این نکته توجه داشته باشید که درهنگام عقد قرارداد هزینه بازسازی خانه یا نوسازی خانه باید مانند تمام قراردادهای دیگر باید تمام جزییات به صورت کامل درج شود و جزئیاتی مانند  تعیین مقدار سهم  پیمانکار در تهیه مواد و مصالح مورد استفاده در پروژه ، هزینه تقریبی انجام پروژه بازسازی و دکوراسیون داخلی ، مدت زمان انجام بازسازی منزل و بازسازی ساختمان تا اتمام کار، موظف بودن اجرا مطابق نقشه توافق شده بین کار فرما و پیمانکار ،  اخذ و دریافت مجوزهای مربوطه توسط مالک و یا وکیل قانونی و… می باشد. مهم‌ترین نکته در زمان بستن قرارداد بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی، ضمانت پروژه در مورد اتمام کار و جبران خسارت‌ها می باشد.

 

فنگ شویی واحدهای مسکونی

 

چطور بازسازی را شروع کنید ؟

هزینه بازسازی بر طبق قوانین بازسازی ساختمان

هزینه بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی شامل بخش‌های زیادی می باشد که از جمله آنها دستمزد نیروهای خدماتی و پیمان‌کار، هزینه مواد و مصالح، هزینه دریافت مجوزها و… می باشد.

در صورتی که شما بازسازی خانه خود را به شرکت های معماری و دکوراسیون داخلی سپرده اید از همان اول برآوردی از هزینه‌های عملیات (با در نظر گرفتن ضریب خطا) به شما تسلیم می شود. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که در شرایط فعلی و نوسانات بازار و با توجه به افزایش روز به روز هزینه‌های مربوط به مواد و مصالح و نیروی کار، این تخمین‌ها آنقدرها هم دقیق نمی باشند.

اما اگر خودتان قصد دارید که عملیات بازسازی و دکوراسیون داخلی را انجام دهید باید در ابتدای شروع کار لیستی از کارهایی که می خواهید انجام دهید تهیه کنید و با توجه به آن تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنید و با توجه به  قیمت‌های حدودی ، برآوردی از هزینه‌هایتان را محاسبه کنید.

بهتر این است که برای انجام عملیات بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی از یک مشاور مورد اعتماد یا فردی که در کار ساخت ‌و ساز تبهر دارد کمک بگیرید و پیمان کاران ماهر را پیدا کنید و ضمن استفاده کردن از آنها در انجام عملیات بازسازی از تجربه آنها نیز بهره ببرید:

  • هزینه حدودی برخی عملیات لازم در بازسازی یا نوسازی
  • گچ ‌کاری بدون مصالح هر متر مربع ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان
  • اجرت نصب هر متر مربع کاشی و سرامیک به همراه مصالح ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می باشد
  • هزینه نصب هر متر مربع سنگ‌ کاری به همراه مصالح ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می باشد
  • هزینه هر متر مربع تیغه‌ چینی به همراه مصالح ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان می باشد
  • هزینه هر متر مربع آجرچینی با مصالح ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان می باشد
  • هزینه هر متر مربع انواع سقف کاذب کناف همراه مصالح ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان می باشد
  • هزینه نقاشی هر متر مربع ۱۸ تا  ۲۲ هزار تومان می باشد
  • هزینه کارگر ساختمانی روزمزد ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان می باشد
  • هر متر مربع لوله‌کشی بدون مصالح ۲۸ تا ۳۵ هزار تومان می باشد
  • هزینه نصب هر متر مربع پنجره UPVC همراه با مصالح ۹۰۰ تا ۱.۲۰۰ هزار تومان بستگی به نوع وجنس پروفیل و یراق آلات می باشد
  • هزینه شیرآلات کل خانه همراه با دستمزد نصب ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان
  • هزینه یک عدد سرویس بهداشتی فرنگی همراه با دستمزد نصب بین ۱.۵۰۰ هزار تومان به بالا می باشد

پرداخت هزینه‌ها را  می توانید به دو صورت روزمزد و یا کنترات پرداخت کنید که روش روزمزد مربوط به خانه‌هایی می باشد که متراژ آنها کم است زیرا در خانه های کوچک دستمزد بر حسب متراژ به ضرر پیما نکار می باشد.

روش کنترات در ساختمان‌هایی که متراژ  آنها بالا  می باشد مورد استفاده قرار می گیرد . که روش پرداخت آن به این صورت میباشد که بخشی از دست مزد در وسط کار و بعد از اتمام و تایید توسط کار فرما تصویه می شود.

خوبی این روش این است که در آن پیمانکار تمام تلاشش را انجام می دهد که هرچه زودتر پروژه را تمام کرده و دستمزد خود را دریافت کند که این موضوع از یک طرف باعث افزایش روند کار شده و به نفع کار فرما و معمار می باشد ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که باعث سر سری شدن کار نشود.

در پایان این نکته را به خاطر داشته باشید که  بازسازی و تغیر دکوراسیون داخلی خانه شاید در ابتدای کار ساده و راحت به نظر برسد اما با در نظر گرفتن قوانین  در بازسازی ساختمان  و تهیه مجوزها، سختی‌های مربوط به  تهیه پیمانکاران ماهر و کار بلد و هزینه‌های پنهان در پروژه  آنقدرها هم ساده نمی باشد بنابر این بهتر است قبل از شروع به انجام عملیات بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی تمام جوانب را در نظر بگیرید و آن را مدیریت کنید تا در روند کار با مشکل مواجه نشوید.

 

پیشنهاد نویسنده: چطور طراح دکوراسیون داخلی شوید؟، ۱۰ مورد ساختمان از بهترین معماران جهان

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله چطور بازسازی را شروع کنید ؟ برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]