کاربرد تخته فیبری در کابینت سازی
26
مهر

کاربرد تخته فیبری در کابینت سازی

کاربرد تخته فیبری در کابینت سازی

ممکن است تاکنون فرآورده های متنوع چوبی را در دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی دیده باشید.

آنها یکی از مهمترین و پر تکرار ترین متریال هایی هستند که در طراحی منزل به کار می‌روند.

نمونه بارز آن ها مانند: تخته سه لا، نئوپان، ام دی اف و … از مواردی هستند که دارای تراکم مناسبی می باشند.

فرآورده های چوبی مصنوعی به دلیل تنوع بالا در رنگ و طرح و همچنین سازگاری با طبیعت از متریال های هستند که مورد محبوبیت مردم قرار گرفته اند.

در این محتوا قصد داریم تا نمونه‌ای از این چوب ها را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم، با ما همراه باشید.

 

کاربرد تخته فیبری در کابینت سازی

یکی از قدیمی‌ترین مصالحی که در تزئینات ساختمان و طراحی داخلی به آن توجه می شده و امروز هم از آن استفاده می شود چوب های طبیعی می باشد.

چوب از زمان های قدیم در صنعت ساختمان سازی وجود داشته و از آن برای تزیینات ساختمان هم استفاده می‌کردند.

چوب به دلیل ظاهر زیبا و کیفیتی که دارد علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است.

با گذشت زمان مصرف چوب در تزئینات ساختمان بسیار دیده شده و به دلیل تنوع و سازگاری آن با محیط می توان آن را به عنوان یک متریال برگزیده انتخاب کرد.

یکی از معروفترین فرآورده های چوبی که ام دی اف می باشد در دستور کار فعالان صنعت چوب قرار گرفته و می‌توان از آن فرآورده ها برای سبک های مختلف هم استفاده کرد.

یکی از فرآورده های مرکب چوبی که می‌توان از آن استفاده کرد تخته فیبر است این علی‌اف از سلول های تشکیل دهنده چوب می باشد که به وسیله روش های جداسازی مختلفی از چوب به دست می آید و به صورت یک مجموعه تحت عنوان تشک علی آب درمی‌آید.

 

روش های ساخت تخته فیبر

برای ساخت تخته فیبر روش هایی وجود دارد که یکی از آنها روش مرطوب و دیگری روش خشک و نیمه خشک می باشد.

در روش اول که نام برده شد از محیط های آبی استفاده می‌شود و اساس کار آنها استفاده از آب می باشد.

اما در روش خشک و نیمه‌خشک برخلاف روش اول این عمل با استفاده از جریان هوا صورت می‌گیرد.

برای ساخت تخته های فیبری بهتر است که از کارشناسان با تجربه ای که در این زمینه و حرفه فعالیت دارند کمک بگیرید تا بتوانید بهترین و زیباترین طراحی را در منزل خود داشته باشید.

 

انواع تخته فیبر

یکی از تقسیم بندی های مهمی که برای تخته فیبر وجود دارد تقسیم بندی از نظر جرم مخصوص یا دانسیته می باشد که تعیین کننده نوع استفاده از آن متریال است.

برای مثال هر چه که میزان جرم آن بالاتر باشد این ماده خواص مقاوم تری هم خواهد داشت

 

استفاده از تخته فیبر در صنعت ساختمان سازی

در سال های اخیر به دلیل رقابت های فشرده که در صنایع پنل های گچی وجود داشته، مصرف چوب باکیفیت، کاهش یافته است و به دلیل اینکه قیمت چوب بالا بوده است افراد کمتری توانستند آن را تهیه کنند.

برای همین از پسماندهای صنایع چوبی در صنعت ساختمان و موارد دیگری استفاده بهینه شده است که افراد توانسته اند آنها را به صورت بهینه ای مورد استفاده قرار دهند.

در صنعت ساختمان سازی برای بازسازی و نوسازی منزل امروزه هزینه‌های زیادی را باید پرداخت کنید.

برای کنترل بودجه و وجود متریال های با کیفیت،  بهتر است که در ابتدا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود داشته باشید.

استفاده از تخته های فیبری در بازسازی کابینت های آشپزخانه می تواند از هزینه های زیاد جلوگیری کند که همین موضوع موجب کاربری بالای آن می شود.

 

مزایای متریال تخته فیبری در کابینت سازی

تخته فیبری یا ام دی اف (MDF) یکی از پرکاربردترین متریال‌ها در کابینت سازی است. این متریال مزایای متعددی دارد که آن را برای استفاده در کابینت سازی مناسب می‌سازد. برخی از مهم‌ترین مزایای تخته فیبری در کابینت سازی عبارتند از:

  • قیمت مناسب: تخته فیبری نسبت به سایر متریال‌های کابینت سازی مانند چوب طبیعی، قیمت مناسب‌تری دارد. این امر باعث می‌شود که کابینت‌های ام دی اف برای طیف وسیع‌تری از افراد مقرون به صرفه باشد.
  • دوام و استحکام: تخته فیبری نسبت به سایر متریال‌های کابینت سازی، دوام و استحکام بیشتری دارد. این امر باعث می‌شود که کابینت‌های ام دی اف در برابر ضربه، خم شدن و سایر آسیب‌ها مقاوم باشند.
  • قابلیت ماشین کاری آسان: تخته فیبری به راحتی با استفاده از ابزارهای مختلف قابل ماشین کاری است. این امر باعث می‌شود که بتوان کابینت‌های ام دی اف را با طرح‌ها و شکل‌های مختلف تولید کرد.
  • تنوع رنگ و طرح: تخته فیبری را می‌توان با استفاده از روکش‌های مختلف به رنگ‌ها و طرح‌های مختلف درآورد. این امر باعث می‌شود که بتوان کابینت‌های ام دی اف را با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ کرد.

علاوه بر مزایای ذکر شده، تخته فیبری به دلیل خاصیت ضد آب بودن، برای استفاده در محیط‌های مرطوب مانند آشپزخانه و حمام نیز مناسب است. در مجموع، تخته فیبری متریالی مقرون به صرفه، با دوام و استحکام بالا و قابل ماشین کاری آسان است که می‌تواند برای تولید کابینت‌های باکیفیت و زیبا مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]