بازسازی خانه
01
مرداد

کنتراست در معماری

کنتراست در معماری

در مطالب قبلی و در مورد اهمیت نقطه کانونی در دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان صحبت کرده ایم.

نقطه کانونی در واقع عنصری است که در هنگام ورود به فضا و محیط نگاه شما را به خود جلب می کند و مفهوم بسیار مهمی است که طراحان داخلی و معماران بر روی آن تاکید دارند و زمانی که شما بتوانید این مفهوم را به درستی درک کنید و در طراحی دکوراسیون داخلی خود پیاده کنید به راحتی می توانید فضایی جالب و دوست داشتنی را طراحی کنید.

کنتراست در معماری

کنتراست به وسیله رنگ ها

کنتراست با استفاده از رنگ ها ساده ترین و مشخص ترین روش برای ایجاد تضاد در فضا می باشد.

رنگهای مکملی که در یک چرخه طراحی و دکوراسیون داخلی روبروی یکدیگر قرار می گیرند قوی ترین اثیر در دکوراسیون داخلی و طراحی را در فضای شما ایجاد می کنند، به عنوان مثال دکوراسیون سیاه و سفید ترکیب رنگی است که هرگز از مد نمی افتد و همیشه جذابیت و زیبایی خود را دارد، انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی بسیار حایز اهمیت است و طراحان باید این کار را با دانش و آگاهی کامل انجام دهند.

باید این نکته را همیشه مد نظر داشته باشید که در فضای شما یک رنگ همیشه غالب است و رنگ دیگر روی آن تاکید می شود به عنوان مثال شما باید در دکوراسیون داخلی خود از یک رنگ غالب مانند رنگ دیوار اسستفاده کنید و از رنگ دیگر برای مبلمان یا پرده یا لوازم تزئینی استفاده کنید.

کنتراست در دکوراسیون داخلی به کمک بافت ها

بافت ها یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی می باشند که معمولا به آنها توجهی نمی شود و رها شده است.

در واقع بافت به احساس شما در لمس یک عنصر در نرمی، زبری یا سیقل بودن آنعنصر کمک میکند و این امر باعث روح بخشیدن به فضای شما می شود و آن را از یکنواختی دور می کند.

در دکوراسیون منزل استفاده از دو بافت متضاد ولی هم وزن، دید بصری مناسب و زیبایی به دکوراسیون داخلی شما می بخشد و این امر باعث می شود که عناصر و متریال های به کار رفته در دکوراسیون منزل شما توجه افراد را به خود جلب می کند و این خود باعث می شود که دکوراسیون منزل شما از یکنواختی دور شود.

راه های بسیار زیادی وجود دارد که شما از بافت های متضادولی هم وزن در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید به عنوان مثال عناصری چون تیرهای چوبی یا انواع مبلمان و یا انواع پارچه ها با بافت هایی متفاوت را در طرح و دکوراسیون داخلی خود بیاورید و فضایی جذاب به وجود آورید.

پیشنهاد نویسنده: بهترین زمان خرید مبلمان

کنتراست با ترکیب متریال ها

معمولا در طراحی هر فضاعناصر و متریالهای مختلفی استفاده می شود به طوری که این عناصر و متریال هایی را که انتخاب می کنید کاملا مجزا از یکدیگر باشند به عنوان مثال شما می توانید متریال هایی همچون سنگ و چوب یا استیل و شیشه را انتخاب کنید و در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید و باعث به وجود آمدن کنتراست در فضای دکوراسیون داخلی خود شوید.

کنتراست با کمک اشکال

حجم و فرم روش بسیار عالی دیگری است که شما به کمک آنها میتوانید در فضای داخلی خود کنتراست به وجود بیاورید که این نوع کنتراست معمولا در مبلمان دیده می شود و در عین حال شما می توانید به کمک اشیا تزیینی، اینه ها و یا تابلوها در فضای دکوراسیون داخلی خود کنتراست به وجود بیاورید.

کنتراست یکی از اصول اصلی در دکوراسیون داخلی می باشد که می تواند فضای شما را از یکنواختی در آورد و به آن روح ببخشد و نکته قابل توجه این است که شما باید بدانید که در کجا و چگونه و چه زمانی این کنتراست را در طراحی و یا چیدمان منزل و یا محل کار خود به وجود بیاورید و توجه به این اصول است که میتواند طراحی شما را خاص و دکوراسیون داخلی شما را حرفه ای کند.

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۴.۷]