کوبیسم در معماری
26
خرداد

کوبیسم در معماری

کوبیسم در معماری

یکی از مشکلاتی که در معماری می‌ تواند وجود داشته باشد این است که شما فکر کنید فقط قوانین ثابت و خاصی برای معماری و سبکی وجود دارد و فقط شما از آن قوانین پیروی کنید تا بتوانید سبک مورد نظر خود را طراحی کنید در حالی که شما می توانید زمانی که به یک سنگ خام نگاه می کنید طراحی خاصی را در نظر داشته باشید و شی جدیدی را درون سنگ مشاهده کنید و بتوانید آن را برای دیگران به نمایش بگذارید.

یکی از مواردی که می‌ توان در کوبیسم در معماری مورد توجه قرار گرفت این است که هنر یک اصالت خاص می باشد و شما می توانید از همین موضوع استفاده کنید و آن را از صنعت جدا کنید.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

کوبیسم در معماری

سبک کوبیسم سبک کوبیسم به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید از ابعاد جدید و نوآوری و هنر خود استفاده کنید و ساختمان آیا دکوراسیون داخلی ساختمان خود را به آن بسپارید.

در قرن بیستم میلادی توانست خود را نشان دهد و هنرمندان و منتقدان هنری توانستند این هنر را به سبک و معماری کوبیسم نیز نامگذاری کنند. عکس های معماران و طراحان به سبک کوبیسم در عصر هنر و تفکر هنری خود را به معماری راه می‌ دهند و می‌ توانند از اشکال و هنر خود که به صورت یک نقاشی چند بعدی و چند ضلعی می باشد را خلق کنند.

تاریخچه کوبیسم اگر بخواهید به پایه گذاران اصلی این عرصه و سبک و هنر اشاره کنیم می‌ توان گفت پابلو پیکاسو که هنرمندی اسپانیایی می باشد و همچنین جورج براک که هنرمندی فرانسوی می باشد در سال های ۱۹۰۷ و ۱۹۰۸ میلادی اشاره کرد.

اگر بخواهید به گذشته این دو هنرمند توجه داشته باشید می‌ توانید این را دریابید که این دو هنرمند توانسته اند با اندیشه گرفتن از هنری پل سزان که به آن که پدر نقاشی جدید گفته می شود نیز رسید. ویژگی هنر کوبیسم – استفاده از حجم ها در معماری و طراحی آن – استفاده از درهم ریختگی در طراحی – استفاده از چندین نقطه طلایی و اساسی – استفاده از سطح شفاف – اجتناب از رنگ ها – اجتناب از تنوع در متریال کاربردی – استفاده از مصالح و متریال مادر استفاده از حجم ها در معماری و طراحی آن استفاده از حجم های یکی از مواردی می باشد که شما می توانید در طراحی و هنر کوبیسم از آن استفاده کنید.

منظور از حجم ها این است که شما بتوانید از دایره و یا کره و مکعب و ابعاد حجمی برای دکوراسیون ساختمان خود و یا طراحی نمای ساختمان خود از آن استفاده کرده و آن را به دیگران نشان دهید. زمانی که طراح و معمار طراحی نمای ساختمان شما را انجام می دهد می‌ تواند از کوبیسم استفاده کند و کروی نشان دادن نمای ساختمان شما و یا استفاده از مکعب ها و مخروط ها یکی از جذابیت های معماری کوبیسم می باشد.

استفاده از درهم ریختگی در طراحی در معماری کوبیسم اکثر طراحان و معماران از درهم ریختگی و پیچیدگی استفاده می کنند. در سبک کوبیسم شما می توانید از طرح های پیچیده و درهم ریخته استفاده کرده و نمای ساختمان خود را به گونه‌ ای طراحی کنید که بتوانید در حین در هم ریختگی نظم را نیز رعایت کنید ولی در اغلب موارد استفاده از اذن و انضباط و قانون های مستطیل شکل و وجود چندین ستون در این معماری بسیار دیده نمی شود.

اجتناب از رنگ ها اگر در طراحی نمای ساختمان می خواهید از سبک کوبیسم استفاده کنید یکی از مواردی که باید به آن رعایت کنید این است که از رنگ های متنوع و مختلف استفاده نکنید این یکی از نکاتی می باشد که شما می توانید از آن ها استفاده کرده و طراحی نمای ساختمان خود را انجام دهید.

به عنوان مثال شما می توانید در طراحی نمای ساختمان از رنگ های خاکستری و طرح چوب استفاده کرده و آن ها را به صورت ترکیبی به کار ببرید.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]