۷ اصل در طراحی داخلی و معماری ارگونومیک
01
دی

۷ اصل در طراحی داخلی و معماری ارگونومیک

۷ اصل در طراحی داخلی و معماری ارگونومیک

در هنگام طراحی یک طراح داخلی خوب می‌تواند ارتباط بین طراحی و ارگونومی را به درستی رعایت کند.

این طراحی برای تمامی طراحی ها در قسمت های مختلفی مانند تجاری ،مسکونی ،اداری باید به خوبی رعایت شود.

ارگونومیک نوعی علم می باشد که بر روی روشهای طراحی تمرکز دارد که فاصله بین انسان و جهانی که در آن زندگی می‌کنند را در جهت زندگی بهتر کمتر میکند.

این علم هنگامی که در دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان به کار گرفته می‌شود به سادگی می‌تواند به طراحی کمک کند که یک روند درست را در پی داشته باشد.

برای همین فضاها می‌تواند مفیدتر باشند و با افزایش بهره وری در فضا می توان به طور قابل توجهی طراحی را بهتر انجام داد و همچنین فضایی امن تر به وجود می آید.

یکی از دغدغه های اصلی طراحان در هنگام طراحی وجود امنیت در محیط می باشد که افراد قرار است در آن قرار داشته باشند.

وجود امنیت باعث می شود که افراد بیشتری در محیط احساس رضایت داشته باشند و از این جهت رضایت بخشی برای ساکنین خانه به حساب می آید.

 

۷ اصل در طراحی داخلی و معماری ارگونومیک

برنامه ریزی در طراحی داخلی

هنگامی که قرار است طراحی داخلی یک محیط انجام شود، امن بودن قدم اول است که طراح آن بر روی آن تمرکز می کند.

این به معنی تطبیق پذیری نیازهایتان با فضایی که در اختیار دارید می باشد. اگر فضای شلوغ و تنگ باشد و شما احساس راحتی در آن نداشته باشید به راحتی می توانید کارهایتان را انجام دهید یا استراحت کنید یک منزل به حساب می‌آید.

برای همین هنگامی که برای مثال می خواهید یک دفتر کاری را طراحی کنید لازم است که مطمئن باشید اتاق‌های کافی برای تجهیزات و کار کارمندان وجود داشته باشد.

طراحی صحیح و عملکرد افراد در محیط باعث می‌شود که راندمان کار آنها بالاتر برود و احتمال آسیب های فیزیکی و روحی بر روی ساکنی کمتر می‌شود.

اگر این موضوع را بخواهیم در منازل مسکونی بررسی کنیم باید فضای کافی برای حرکت و سیرکولاسیون به صورت آزادانه برای افراد وجود داشته باشد.

مبلمان های کافی می‌تواند این حس را در فضایی ایجاد کند و فضاهای باید مناسب برای استراحت افراد هم طراحی شود اگر اینگونه نباشد دچار دلزدگی می‌شود و افراد خواهد شد و احساس رضایت نخواهد داشت.

با طراحی داخلی ساختمان ارگونومیک ،رضایت افراد در آن چندین برابر افزایش پیدا می کند.

معمولا معماران امن بودن را در اولویت کار خود قرار می دهند به دلیل اینکه استفاده از این باعث می شود که به طور بهینه از فضا استفاده شود و انعطاف‌پذیری در فضایی ایجاد گردد که باعث شود افراد در آن احساس رضایت داشته باشند.

 

عناصر مهم در دکوراسیون داخلی

 

فضای زندگی

اینکه چه فضایی متناسب با نیاز افراد است موضوع دشواری نیست و در تلاش هستند تا در هنگام بازسازی ساختمان و تزئینات ساختمان محیطی را ایجاد کنند که افراد بتوانند احساس رضایت بیشتری در آن داشته باشند. برای مثال یک اتاق نشیمن را تصور کنید که استفاده از لامپ ها به صورت متفکرانه اجرا شده بطوریکه در محل‌های مناسب آن به کار گرفته شده و روشنایی آنها استاندارد وجود دارد.

الان حس و حالی که از آن محیط دریافت می‌شود رضایت و آرامش است که افراد تلاش می‌کنند آن را با جزئیات دیگر به دست بیاورند.

اما با مثال کوچکی که زدیم متوجه می‌شوید که بسیاری از عوامل بر روحیه افراد تاثیر گذار هستند و انتخاب صحیح آنها در طراحی داخلی منزل می تواند علاوه بر کاربرد آن ظاهری متفاوت را در منزل ایجاد نمایند.

 

پیشنهاد نویسنده: معماری ارگونومیک

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]