برترین متدهای طراحی داخلی روز دنیا
15
مهر

برترین متدهای طراحی داخلی روز دنیا

برترین متدهای طراحی داخلی روز دنیا

۱۰ مورد از محبوب ترین سبک های طراحی داخلی:

  • طراحی داخلی مدرن
  • طراحی داخلی معاصر
  • طراحی داخلی Art Moderne
  • طراحی داخلی قرون وسطی
  • طراحی داخلی مینیمالیستی
  • طراحی داخلی اسکاندیناوی
  • سبک طراحی داخلی شیک شیک
  • طراحی داخلی التقاطی
  • طراحی داخلی صنعتی
  • طراحی داخلی مزرعه

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

برترین متدهای طراحی داخلی روز دنیا

سبک طراحی داخلی مدرن

از ابتدا ، توجه به این نکته ضروری است که “مدرن” و “معاصر” دو سبک داخلی متفاوت هستند. یک سبک طراحی داخلی مدرن با طرح های رنگی تمیز و ساده، احساس خوشامدگویی، تمیز بودن عناصر فردی و همچنین استفاده زیاد از شیشه و فولاد و جایگزین های جانبی بسیار مورد نیاز که در دوران تاریخی برمی گردد، تعریف می شود. سیاه و سفید بر پالت رنگ غالب هستند، با برخی از سایه های کم رنگ آبی، قرمز، در میان سایر رنگ های اصلی.

ما در مورد سبک طراحی داخلی معاصر صحبت کردیم که سبک های طراحی را از ادوار مختلف ترکیب می کند، سبک طراحی مدرن مربوط به یک دوره خاص – طلوع قرن بیستم است. این سبک ریشه در سبک های طراحی و معماری آلمان و اسکاندیناوی دارد. همه چیز در مورد منطق و کاربرد است و نقاشی ها و مجسمه ها بر این اساس انتخاب می شوند. تمرکز طراح بر عملکرد است و نه روی فرم.

فضاهای نشیمن به صورت مینیمالیستی با پلان های طبقه باز طراحی شده اند. این تمرکز بر روی رنگ بلوک و رنگ های اصلی با هنر مدرن در رنگ های متضاد است. مبلمان استفاده شده کاربردی و ساده با خطوط تمیز است. نورهای طبیعی نقش اساسی در یک خانه مدرن ایفا می کنند در حالی که نورهای برجسته برای برجسته کردن عناصر خاص، ویژگی های معماری مجسمه ها و غیره استفاده می شود.

ایده اصلی سبک مدرن این است که خانه های ساده و بدون بهم ریختگی و بدون تزئینات غیر ضروری ایجاد کنید. از آنجا که فرم عملکرد خود را دنبال می کند، هر چیزی که در یک خانه مدرن استفاده می شود یک هدف عملی را برآورده می کند. این سبک در اوایل قرن بیستم رواج یافت و یک قرن بعد اتفاق افتاد. بیشتر مواد دکوراسیون در این سبک به سادگی، به ویژه مبلمان، محدود می شوند. هیچ چیز بیش از حد بلند و جسورانه نیست.

 

سبک طراحی داخلی معاصر

طراحی داخلی معاصر نوعی از سبک طراحی داخلی است که به روندهایی اشاره می کند که در حال حاضر حاکم است. یک سبک طراحی داخلی که در دهه ۲۰۱۰ “معاصر” بود، الزاماً امروزه نیست، اما طرحی که در آن زمان “مدرن” بود هنوز به عنوان “مدرن” باقی مانده است- همیشه بوده، همیشه خواهد بود! به عبارت دیگر ، طراحی مدرن با گذشت زمان تغییر نمی کند، در حالی که معاصر سیال تر است.

سبک طراحی داخلی معاصر چیزی است که می تواند در هر اتاق خانه تنظیم شود. اتاق خواب، اتاق نشیمن یا حتی آشپزخانه باشید. آشپزخانه معاصر ترکیبی از جدید و قدیمی است که باعث می شود همه اعضای خانواده دور هم بنشینند و چت کنند. نکته مهم این است که انتخاب آشپزخانه های معاصر بسیار مفید است زیرا تعداد زیادی کابینت آشپزخانه موجود و آماده برای مونتاژ مدرن و زیبا وجود دارد. سبک طراحی داخلی مدرن بیشتر شبیه شیوه زندگی مدرن است – با الهام از همه سبک های طراحی در گذشته از جمله مینیمالیسم، مدرنیسم، هنر دکو و حتی دوران طراحی تاریخی که در بالا ذکر شد. با این حال، این بدان معنا نیست که سبک معاصر آشفته و مبهم است. در عوض، دارای خطوط تمیز و سطوح صاف است که ظاهر منظمی از فضا را ارائه می دهد.

خانه های معاصر معمولاً دارای پلان های باز هستند و از نور طبیعی زیادی استفاده می کنند. مصالح مورد استفاده سازگار با محیط زیست هستند یا بازیافت می شوند و تمرکز زیادی بر صرفه جویی در مصرف انرژی دارند. رنگ های استفاده شده معمولاً خنثی هستند و با استفاده از یک مبل یا نقاشی رنگ روشن و غیره شادابی و … بیشتر مبلمان مورد استفاده در یک خانه با سبک مدرن از زمان حال است. وسایل روشنایی از دوره های مختلف برای برجسته سازی فضای زندگی انتخاب می شوند.

ویژگی اصلی سبک طراحی معاصر این است که سبک های مختلف را بدون تأکید زیاد بر روی هر کدام می آمیزد و خانه ای ایجاد می کند که گویای افرادی است که در آن زندگی می کنند – خانه ای با شخصیت منحصر به فرد و تازه.

 

سبک طراحی داخلی Art Moderne

Art Moderne در اوایل دهه ۱۹۳۰ از ایالات متحده سرچشمه گرفت و تا اواخر دهه ۱۹۴۰ رواج داشت. آن روزها، این سبک طراحی داخلی تقریباً بزرگتر، جسورانه تر و برازنده تر بود. مبلمان با منحنی تورمی طراحی شده است و سایر وسایل دکوراسیون یا چیده شده یا برداشته شده اند. طراحان همچنین از این سبک طراحی داخلی به عنوان مدرن آمریکایی یا مدرنیست یاد می کنند.

 

سبک طراحی داخلی اواسط قرن

سبک طراحی داخلی اواسط قرن پس از جنگ جهانی دوم رایج شد. همانطور که در آن روزها تقریباً در همه جنبه های زندگی رواج داشت، این سبک طراحی داخلی بر استفاده زنده از رنگ تأکید داشت. از دیوارها گرفته تا هنرهای دیواری، تا آثار هنری. همه چیز در این دوران رنگارنگ بود. مبلمان با خطوط واضح مشخص می شد و گیاهان داخل ساختمان به وفور یافت می شد.

این یک سبک طراحی داخلی از دهه ۴۰ تا ۶۰ است. همانطور که نمادین زمان بود ، پس از پایان جنگ جهانی دوم ، مینیمالیسم و ​​مطلوبیت موضوع اصلی خانه ها بود. خانه ای که با سبک مدرن قرون وسطی طراحی شده است دارای حس یکپارچهسازی با سیستمعامل با پیچ و تاب تازه است. بی انتها و راحتی در مرکز این مرکز قرار دارد و آن را به یکی از پرطرفدارترین سبک های طراحی داخلی تبدیل کرده است. به طور معمول ، این طرح خانه هایی را ایجاد می کند که بیانگر صاحب خانه هستند.

مرکز تمرکز یک اتاق نشیمن یک نقاشی یا مصنوعی است که با افرادی که در آنجا زندگی می کنند طنین انداز است. خطوط تمیز ، سطوح اضافی و سادگی از دیگر ویژگی های بارز سبک طراحی مدرن میانه قرن است. مجسمه ها، اشکال گرافیکی و رنگهای بسیار اشباع شده که نمادی از دهه ۵۰ و ۶۰ هستند در این سبک طراحی داخلی نیز راه پیدا می کنند. ایده اصلی طراحی داخلی مدرن در اواسط قرن این است که خانه هایی مانند خانه های تلویزیونی Mad Men ایجاد کنید. یک جریان بدون درز بین بیرون و داخل خانه، عناصر طراحی سه دهه قرن بیستم (دهه ۴۰) تا دهه ۶۰)، و نگاهی تازه به سبک طراحی اواسط قرن.

در این زمان بود که مردم متوجه شدند علاوه بر کارکردن یک خانه، نیاز به فضاهای کافی برای فعالیت های اجتماعی داخل خانه وجود دارد. به همین دلیل است که این سبک فضای وسیعی از مناطق مشترک و مشترک را در سراسر خانه باقی می گذارد. اگر تمرکز شما بر تقویت پیوندهای بین فردی است- اگر فردی بسیار اجتماعی هستید- از این سبک طراحی داخلی استفاده کنید.

 

سبک طراحی داخلی مینیمالیستی

این سبک طراحی داخلی مینیمالیستی از استرالیا سرچشمه گرفته است و هنوز هم در آنجا بسیار محبوب است. این سبک بر مینیمالیسم در تمام جنبه های طراحی داخلی تأکید می کند، از چیدمان ساده گرفته تا پالت های رنگی خنثی، تا لوازم جانبی کاربردی اما نه پر زرق و برق. همه چیز ساده، ساده و ضروری است. بدون افراط و تفریط.

 

سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی

سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی همچنین فضاهای ساده و در عین حال بسیار کاربردی را تجسم می بخشد. همچنین گرم است و فضایی برای دعوت نامه های شخصی باقی می گذارد. آنچه آن را از طرح های مینیمالیستی متمایز می کند این است که این سبک بر مقرون به صرفه بودن تأکید دارد و نه تنها بر ضرورت. بیشتر وسایل دکوراسیون عبارتند از زیور آلات، مبلمان گرد، جزئیات ارگانیک و تمیز و همچنین پالت های رنگ مشکی و سفید. همچنین با چیدمان ها و چیدمان های برهنه مشخص می شود. می توانید آن را ترکیبی از سبک های مینیمالیسم و ​​اواسط قرن بنامید.

 

سبک شیک شبی در طراحی داخلی

سبک شیک Shabby با احساسات آرامش بخش، وسایل روشنایی هوا، مبلمان با عتیقه و جذابیت الهام گرفته از ویژگی های آن مشخص می شود. از طرح های مدرن الهام گرفته شده است، اما برخی از عناصر طراحی معاصر را دارد.

 

سبک طراحی داخلی التقاطی

التقاط گرایی همه در مورد انتخاب ایده ها و الهام از طیف وسیعی از منابع مختلف است. سبک طراحی داخلی التقاطی خانه هایی را ایجاد می کند که غنی و لایه لایه هستند و ایده هایی برگرفته از دوران طراحی و سبک هایی از قرن ها پیش گرفته شده است. این سبک عناصر سبک متضاد، رنگ ها و بافت ها را برای احساس منحصر به فرد به هم می رساند. این را افرادی انتخاب می کنند که دکوراسیون جسورانه ای را ترجیح می دهند و دوست دارند خود را خلاقانه بیان کنند. صدها گزینه برای انتخاب وجود دارد و خروجی به نحوه ادغام سبک ها بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید در اتاق نشیمن خود احساس سبک بوهمی ایجاد کنید ، باید جزئیات دقیق سبک طراحی را بدانید و به عناصر و اثاثیه دسترسی داشته باشید که می تواند به ایجاد این احساس کمک کند. رنگهای پس زمینه مورد استفاده معمولاً خنثی هستند تا طراح بتواند لوازم جانبی و مبلمان را برجسته کند. اتاق هایی که با سبک التقاطی طراحی شده اند دارای چندین نقطه کانونی هستند و بر روی تعادل رنگ ها و بافت ها کار می کنند تا چشم را تحت تاثیر قرار ندهد.

ایده اصلی سبک التقاطی استفاده از همه سبک های تاریخ و ایجاد چیزی تازه، منحصر به فرد و مسحور کننده است. همه چیز در مورد خلاقیت و توانایی استفاده آزادانه و خلاقانه از ذهن است.

 

ویژگی های سبک طراحی داخلی التقاطی

بسیاری از مردم دکوراسیون انتخابی خانه را با رویکرد “هر چیزی پیش می رود” مرتبط می دانند. با این حال، این یک روش هدفمندتر و برنامه ریزی شده برای طراحی داخلی است. این ترکیبی از سبک ها و دوره های مختلف است که باعث ایجاد دکوراسیون چند لایه در خانه می شود. یک طراح داخلی التقاطی از رنگ های خنثی پس زمینه استفاده می کند و از مواد و اقلام به شیوه ای غیر منتظره استفاده می کند. دیوارها معمولاً ساده نگه داشته می شوند. آن ها به طراح اجازه می دهند لوازم جانبی را اضافه کند که تأثیرگذار است. یک دیوار شلوغ نمی تواند جنب و جوش لوازم جانبی را نشان دهد.

هر دو رنگ روشن و تیره به عنوان مورد نیاز در طراحی التقاطی استفاده می شود. اگر می خواهید به اتاق گرمایی و عمق ببخشید، می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر می خواهید یک را بسازید فضا بزرگتر به نظر می رسد یا دکوراسیون بوهو را برجسته می کند، پس رنگ های روشن بهترین انتخاب شما هستند.

شما می توانید با بافت ها و الگوهای زیادی بازی کنید تا دکوراسیون انتخابی شما با روحیه شما هماهنگ شود. استفاده از بافت های متضاد می تواند احساس التقاطی به یاد ماندنی را در خانه شما ایجاد کند. به یاد داشته باشید، آنقدر بازی کنید که چشم شما را علاقمند کند اما از افراط در آن خودداری کنید. برای داشتن ظاهری التقاطی، با ترکیب و تطبیق قاب ها بر روی دیوار گالری، نقاط کانونی متمایزی ایجاد کنید. از بافتهای صاف درست در کنار بافتهای خشن مانند سنگ مرمر در کنار چوب و غیره استفاده کنید همچنین از نرم استفاده کنید سطوح کنار میزهای سخت مانند میز قهوه صنعتی در کنار یک مبل مجلل. طراحی التقاطی تضمین می کند که همه چیز در هر اتاق جایی دارد. لوازم جانبی و تزئینات باید بدون بار بر فضای التقاطی دارای شخصیت باشند.

 

رنگ هایی که بیشتر با سبک طراحی داخلی متفاوت انتخاب می شوند:

خانه های التقاطی با پالت رنگی ساده معمولاً با بافت همراه می شوند تا به طراحی اتاق توجه بیشتری نشان دهند. انسجام جوهر تزئین التقاطی است. از این رو، بسیاری از طراحان سعی می کنند از یک بافت حداقل سه بار در خانه استفاده کنند. برای اطمینان از هماهنگی بین سبک های مختلف، طراحان از رنگ ها و بافت های متضاد برای ایجاد ترکیب التقاطی استفاده می کنند.

صرف نظر از طرح رنگ، پالت اصلی شما را ملزم می کند که برخی از رنگ های اصلی را برای تکمیل طرح التقاطی انتخاب کنید. این رنگ ها به عنوان مکان مناسبی برای شروع و ایجاد دکوراسیون منسجم و انتخابی خانه عمل می کنند. در حالت ایده آل ، برای شروع یک رنگ خنثی را انتخاب کنید. از رنگ خنثی در کل خانه استفاده کنید. این کار باعث لایه بندی رنگ های دیگر می شود و فضا را زیاد جلوه نمی دهد. یک رنگ واحد نیز به یکپارچه سازی کل طرح کمک می کند.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]