مهندس معمار به چه کسی می گویند؟
21
مهر

مهندس معمار به چه کسی می گویند؟

مهندس معمار به چه کسی می گویند؟

معمار کیست؟!

شخص یا نهادی که برای استفاده از عنوان “معمار” و تمرین معماری در استان یا قلمرو ثبت شده، دارای مجوز معماری یا مجوز استاندارد و قانونی دیگری است. اساسی ترین تعریف معمار، یک متخصص حرفه ای است که دارای صلاحیت طراحی و ارائه مشاوره – اعم از زیبایی و فنی – در مورد اشیاء ساخته شده در مناظر عمومی و خصوصی ما است. اما این تعریف به سختی سطح نقش یک معمار را خراش می دهد. معماران به عنوان مشاوران مورد اعتماد عمل می کنند، نقش آن ها جامع است و الزامات و رشته های مختلف را در یک فرآیند خلاق ترکیب می کند، در حالی که به منافع عمومی می پردازد و به مسائل ایمنی و بهداشتی می پردازد.

شاید بهتر باشد معماران را به عنوان رهبرانی توصیف کنیم که در سازش و پیشبرد هماهنگی بین اهداف یک ساختمان یا سازه دیگر پیش قدم هستند. معماران این کار را با ارائه راه حل از طریق موارد زیر انجام می دهند:

  • تخیل هنری و دید خلاق برای طراحی فضاهایی که ایده ها و تکنیک های آن ها که از طریق فرم، نور، بافت، مواد و رنگ ها نمایش داده می شوند برای برآوردن نیازهای زیبایی شناختی، معنوی و فرهنگی ما ترکیب می شوند.
  • دانش عملی و فنی برای ایجاد فضاهایی امن، کارآمد، پایدار و پاسخگوی نیازهای اقتصادی؛ و مهارت های بین فردی، درک روانشناختی و تمرین اخلاقی برای ایجاد فضاهایی که نیازهای پیچیده و گاه متناقض مشتریان، کاربران و جامعه را برآورده می کند.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

مهندس معمار به چه کسی می گویند؟

معماری به شما این آزادی را می دهد که از سمت راست مغز خود، یعنی قسمت خلاقانه، استفاده کنید!

معمار کسی است که عاشق طراحی است و به طور خاص آموزش دیده و مجوز کار در زمینه طراحی و طراحی ساختمان ها را دارد. هر ساختمان متفاوت است. هر پروژه متفاوت است. جنبه های نقش یک معمار به اندازه کارهای آن ها متنوع و جذاب است. این ها متخصصانی هستند که روند ایجاد فضاهای کاربردی، از مفهوم و طراحی تا تحقق کامل این طرح ها را هدایت می کنند.

معماری هنری است که دست به دست هم می دهد و علم را طراحی می کند تا مکان هایی برای زندگی، غذا خوردن، کار و بازی در اختیار مردم قرار گیرد. نقش یک معمار به عنوان رهبر پروژه های مختلف، از چیزی به اندازه یک خانه شخصی ، تا چیزی به بزرگی یک بیمارستان، محوطه دانشگاه یا کل محله، جمع آوری ایده ها و دیدگاه های خلاقانه مشتری و نیازهای افرادی را که از فضای جدید استفاده می کنند در نظر داشته باشید.

 

معمار چه می کند؟

معماران فقط در طراحی ساختمان نقش ندارند. آن ها همچنین به عنوان یک حرفه ای دارای مجوز مسئول امنیت عمومی و نظارت بر پروژه ها هستند. نقش آن ها در هر مرحله از ساختمان مهم است، از مفهوم اولیه تا مراسم افتتاحیه پس از اتمام ساختمان. فراتر از اتمام، معمار غالباً در پروژه ای درگیر می شود، زیرا ساختمان ها در حال تکامل هستند تا محیطها و ایده های جدیدی را در خود جای دهند.

جنبه های کار را می توان به سه نقش یا مرحله اصلی تقسیم کرد:
  • طرح
  • مستندات
  • ساخت و ساز

در نقش طراحی، یک معمار توسط مشتری استخدام می شود تا طرح های مفصل از یک مفهوم یا ایده ای را ارائه دهد که مشتری می خواهد به واقعیت برساند. علاوه بر نیاز به ایده های طراحی خلاقانه، این قسمت از نقش شامل دانش فنی و مسئولیت زیادی است.

نیاز به رعایت مقررات ایمنی و ساختمان، مقررات برنامه ریزی محلی و محدودیت ها وجود دارد. بسته به پروژه، ممکن است قوانینی پیرامون حفظ محیط محلی یا هر قسمت تاریخی ساختمان وجود داشته باشد.

جلسات منظم مشتریان برای تعیین الزامات و بحث در مورد پیشنهادات طراحی دقیق مهم است. همچنین هدایت تیم متخصصان دیگری که در این مرحله از پروژه از جمله مهندسان، طراحان و سرمایه گذاران کار خواهند کرد، بسیار مهم است.

در مرحله اسناد، وظیفه ثبت طرح روی کاغذ، تولید نقشه های دقیق و استفاده از فناوری مانند CAD برای آزمایش امکان پذیری طرح است. این مرحله می تواند شامل بازنگری و بازنویسی مداوم باشد تا تغییرات بر اساس نیازها، بودجه و مقررات مشتری ایجاد شود. پس از تکمیل اسناد طراحی، مجموعه دوم اسناد وجود دارد که باید تهیه شود.

این اسناد ساختمانی است که طرح را به دستورالعمل ها و مشخصات فنی برای پیمانکاران و کارشناسان ساخت و ساز تبدیل می کند. هنگامی که پروژه به مرحله ساخت برسد، معمار در بازدیدها و جلسات محل، نظارت بر ساخت و امضاء کارهای مختلف، مذاکره با پیمانکاران و رسیدگی و حل مشکلات احتمالی مشارکت می کند.

 

آیا شما برای معمار شدن مناسب هستید؟

معماران دارای شخصیت متمایزی هستند. آن ها معمولاً افراد هنری هستند، به این معنی که آن ها خلاق، شهودی، حساس و بیانگر هستند. آن ها بدون ساختار، اصلی، ناسازگار و نوآور هستند. برخی از آن ها همچنین تحقیقی هستند، به این معنی که آن ها فکری، درون نگر و کنجکاو هستند.

 

محل کار یک معمار چگونه است؟

تنوع نقش ها به این معنی است که محل کار متنوعی نیز وجود دارد. بیشتر کارهای طراحی از یک دفتر انجام می شود، اما همچنین بازدید از دفاتر مشتریان ، ملاقات با دفاتر برنامه ریزی و دولت محلی و البته بازدید از محل انجام خواهد شد.

بسته به این که آن ها مستقل هستند یا در یک شرکت مشغول به کار هستند، یک معمار ممکن است از دفتر خود، گاهی از خانه یا تعدادی از دفاتر شرکت کار کند. این نقش می تواند شامل سفرها و کنفرانس ها، جلسات یا جلسات بین المللی باشد.

 

سوالات متداول در مورد مهندسی معماری

تفاوت مهندس عمران و معمار در چیست؟

هم مهندسان عمران و هم معماران در برنامه ریزی و طراحی سازه ها مشارکت دارند. با این حال، یک مهندس عمران بر اطمینان از ایمنی سازه و توانایی تحمل شرایط روزمره و شدید تمرکز می کند، در حالی که معمار بر زیبایی کار سازه تمرکز می کند و همچنین بر ظاهر، احساس و عملکرد تمرکز می کند. مهندس عمران یکپارچگی ساختاری طرحی را که معمار ایجاد کرده است مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار می دهد و با پیشنهاد تغییرات یا اصلاحاتی به منظور تبدیل چشم انداز معمار به واقعیت، راه هایی را برای امکان طراحی ساختمان پیدا می کند. مهندسان عمران و معماران اغلب با یکدیگر کار می کنند ، زیرا کار آنها گاهی با هم تداخل دارد. یک رابطه کاری خوب بین این دو حرفه ، کار ساختمانی را موثرتر و موفق تر می کند.

تفاوت معمار با طراح معماری و طراح داخلی در چیست؟

معمار یک حرفه ای دارای مجوز است که در آزمون هفت قسمتی بسیار دقیق که توسط NCARB (شورای ملی هیئت های ثبت معماری) اداره می شود. این امتحان برای معماران همانطور که وکالت برای وکلا است. یک طراح معماری یک معمار مجاز نیست و در آزمون ثبت نام قبول نشده است. توجه: یک طراح معماری نباید با یک معمار طراحی، که در آزمون ثبت نام قبول شده است و معمار مجاز است، اشتباه گرفته شود، اما تصمیم می گیرد فقط به جنبه های طراحی یک پروژه بپردازد و به معمار دیگری اجازه دهد با پایان ساخت و ساز کارها انجام دهد.

آیا معمار باید نحوه ساختن ساختمان را بداند؟

معماران موظفند از سلامت، رفاه و ایمنی ساکنان ساختمان محافظت کنند، بنابراین ضروری است که معمار دانش ساخت و ساز داشته باشد. هرکسی که ساختمان را بدون هیچ گونه دانش ساختمانی طراحی کند، هنرمند یا طراح است. آن ها معمار نیستند معمار مسئول طراحی، اجرا و تکمیل موفقیت آمیز یک ساختمان است. با این حال، لازم به ذکر است که یک ساختمان فراتر از یک ساختار ابتدایی بیش از حد معمول است که یک معمار بتواند به تنهایی آن را به عهده بگیرد یا به طور کامل درک کند. گاهی اوقات شکاف هایی در دانش وجود دارد و برای اجرای ایمن و موفقیت آمیز یک طرح تا اتمام آن، همکاری با معماران و مهندسان دیگر لازم است.

آیا معماران و مهندسان عمران با هم همکاری می کنند؟

دو طراح اصلی یک سازه معمار و مهندس عمران هستند. هر دو حرفه جزء اجزای اجرایی و ساختاری هستند. مسئولیت های آن ها اغلب با هم تداخل دارد. معمار فضایی را برای پاسخگویی به نیازهای مشتری طراحی می کند و نقشه هایی را برای داخل و خارج ساختمان ارائه می دهد. از آنجا که معمار در نهایت مسئول ایمنی ساختمان برای ساکنان آن است ، وی با یک مهندس عمران همکاری نزدیکی خواهد داشت تا اطمینان حاصل کند که سازه از تمام قوانین مربوط به ساختمان مطابقت دارد. مهندس عمران همچنین می تواند مواد سازه ای مناسب را توصیه و یا انتخاب کند و در تعیین لوله کشی، برق، گرمایش، تهویه مطبوع و سیستمهای تهویه مورد نیاز کمک کند.

توصیه های خوب برای دانشجویان معماری چیست؟

مدرسه معماری بسیار دقیق است و شما در طول دوران مدرسه خود فرصت چندانی نخواهید داشت. پروژه ها بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید طول می کشد. دو یا سه برابر بیشتر از آنچه که شما برآورد می کنید. در چند سال اول، همه کارهای شما با دست انجام می شود (مدل سازی دستی و طراحی دستی). همه چیز و هر روز بکشید، مهم است که تا جایی که می توانید بکشید. این امر در دراز مدت به شما کمک می کند. سال های بعد مدل سازی کامپیوتری را معرفی خواهد کرد. یاد بگیرید چگونه خوب رندر کنید؛ این یکی از مفیدترین مواردی است که می توانید در رزومه و نمونه کارها قرار دهید. سعی کنید در اسرع وقت تا جایی که می توانید تجربه کاری بیشتری کسب کنید. یک مکان عالی برای کار در یک شرکت ساختمانی است، زیرا در مورد ساختمانهایی که طراحی می کنید اطلاعات زیادی خواهید آموخت و با این درک معمار بسیار بهتری خواهید شد.

معمار بودن چگونه است؟

معمار بودن می تواند بسیار چالش برانگیز و رقابتی باشد. دانشگاه هر آنچه را که باید بدانید به شما نمی آموزد، اما استعدادهای خلاق شما را توسعه می دهد و ذهن شما را به سمت ایده های جدید باز می کند. هنگامی که شروع به کار در این زمینه می کنید، با تجارت و جنبه های فنی معماری آشنا خواهید شد. همچنین با پیمانکاران، مهندسان و مشتریان ارتباطات و روابط مفیدی ایجاد خواهید کرد. تمرین معماری برای اکثر معماران به خودی خود طراحی نیست، بلکه هماهنگی پروژه ها، حل مشکلات طراحی و نظارت بر جزئیات ساختمان است. همه این کارهای گاه پیش پا افتاده و غیر الهام بخش منجر به طراحی موفق می شوند. با گذشت زمان، ممکن است جنبه طراحی یا جنبه فنی کار را ترجیح دهید و به انجام یکی بر دیگری روی بیاورید. مسیری که در حرفه خود پیش می گیرید تعیین می کند که روز معمولی شما چگونه خواهد بود. طراحی معماری بر طراحی ساختمان، استفاده از مدل های سه بعدی، ترسیم، رندر و غیره متمرکز است. طراحی فنی بر ساخت، مستندات و جزئیات یک پروژه تمرکز می کند. بخش تجاری معماری نیز وجود دارد و اگر دیدید آن طرف تصویر را ترجیح می دهید، می توانید شاخه ای شوید و مدیر پروژه شوید.

 

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]