بازسازی خانه
23
تیر

تاثیر فضاى خانگى بر روحیه افراد دورکار

تاثیر فضاى خانگى بر روحیه افراد دورکار

در این شرایط برخى از افراد با حرف زدن با دیگران در باره کرونا یا در مورد نوسانات ارز و یا قیمت سکه و طلا و یا مسائل سیاسى سبک مى شوند و آرامش نسبى مى گیرند و برخى از افراد با تمرکز و توجه به علایق شخصى خود و انجام کارهاى عقب افتاده احساس مفید بودن پیدا مى کنند.

 

نمای خانه و نمای ساختمان

 

تاثیر فضاى خانگى بر روحیه افراد دورکار

بحران پدیده اى است که زندگى انسان را تحت الشعاع قرار مى دهد و براى تمام مردم جامعه رنج و درد ایجاد مى کند که گاهى اثرات آن غیر قابل جبران است.

در حال حاضر شاهد این هستیم که طیف بسیار گشتردهاى از انسانها درگیر این ویروس ناشناخته هستند و با توجه به علائم و پژوهش هایى که در مورد این ویروس انجام شده است ، فعلاً نباید منتظر واکسن و راه درمان آن باشیم.

ویروسى که یا خود مردم درگیر آن هستند و بیمارند و یا عزیزانشان و یا گروهى از مردم که نگران از ابتلا شدن به این ویروس ناشناخته هستند.

در پس این نگرانى ها به دنبال راه حل باشید.

یکى از این راه حل ها ماندن در خانه و دور کارى است که داراى مزایا و معایبى است از مزایاى آن میتوان به مدیریت صحیح ، دور بودن از استرس و نگرانى مبتلا شدن به ویروس کرونا ، برنامه ریزى دقیق و داشتن وقت کافى براى رسیدن به امور کار ، دور بودن از هیاهو و ترافیک که در حال حاضر یکى از معضلات همه مردم است ، کاهش هزینه رفت و آمد و از همه مهمتر استفاده مفید کردن از ساعاتى که در طول روز صرف رفت و آمد می شدند.

از معایب آن مى توان به یکنواختى ، کسالت و افسردگى ناشى از ماندن در خانه در زمان طولانى اشاره کرد.

براى رفع این معضل فضاى خانه را از یکنواختى و سادگى خارج کنیم و اثرات منفى آن را از بین ببریم .

 

در طراحى و چیدمان خانه در دوران دور کارى باید چه نکاتى را مد نظر داشته باشیم ؟

با استفاده از محیط تراس و بالکن و تغییر در چیدمان آن مانند اضافه کردن فلاور باکس و مبلمان راحتى  براى استراحت کردن و ایجاد فضایى دلنشین جهت نوشیدن چاى ، باعث دور هم جمع شدن اعضاى خانواده در بازه زمانى کوتاه و دورى از یکنواخت شدن محیط خانه در زمان دور کارى شویم.

قسمت کوچکى  از خانه مانند فضاى پذیرایى مهمان و یا اتاق کوچکى را به محیط کار تبدیل کنیم زیرا این کار باعث دورى از آشفتگى ذهنى مى شود و ذهن ما حین انجام کار متمرکز مى شود و دیگر اعضاى خانواده نیز مىتوانند به اعمال روز مره خود بپردازند.

در خانه ورزش کنیم و قسمت کوچکى از خانه مانند حیاط و یا پشت بام را براى این امر اختصاص دهیم تا در زمان یکنواختى و اتمام کار با ورزش کردن هم سلامت خود را در خطر نیدازیم هم به آرامش جهت جلوگیرى از افسردگى ناشى از ماندن در خانه پایان دهیم.

راه حل براى گذراندن این بحران خد ما هستیم که بدانیم با آن چگونه برخورد کنیم و از آن به نفع خود استفاده کنیم انسان در بدترین شرایط مى تواند بهترین راه حل را پیدا کند تا با آن شرایط مقابله کند.

 

اگر طرفدار فوتبال هستید و در این روزها در خانه مشغول دیدن فوتبال هستید نکات طراحی داخلی طرفداران فوتبال را در این نوشته بخوانید…

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۴.۸]