چطور طراح دکوراسیون داخلی شوید ؟
16
دی

چطور طراح دکوراسیون شوید؟

چطور طراح دکوراسیون داخلی شوید ؟

زمانی که وارد یک ساختمان می شوید  المان و متریال های  به کار رفته در آن ساختمان به شما حس مثبت یا منفی القا می کنند. به کار گیری حواس در سبک و نوع دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان بسیار با اهمیت می باشد حالا سوال این است که چگونه یک طراح داخلی خوب شوید که ما قصد داریم با این مطلب  این موضوع را تا حدودی برای شما مشخص کنیم  با دکوطرح همرا باشید.

با فراگیری علوم مرتبط با این رشته  و کمک گرفتن از حواس چندگانه میتواند برای شروع کار خوب باشد به این ترتیب که شما بتوانید علم و هنر را با هواس پنجگانه خود همسو کنید آن وقت به این نتیجه خواهید رسید که شکست در مسیرتان وجود نخواهد داشت.

شما باید بتوانید کارها را در نهایت سادگی و کاربردی بودن به انجام برسانید و اینگون می توانید  یک طراح دکوراسیون داخلی قوی با مدیریت بسیار خوب در کنترل هزینه ها بشوید.

طراح دکوراسیون داخلیموفق به تجربیات با ارزش که از محیط می گیرد توجه می کند و در این حالت است که فرصت ها و ایده های خوب به وجود می آید  نمایان می گردد  و از این ایده ها در طرح خود استفاده کرده و آن را به مرحله اجرا می رساند و یک اثر خارق العاده خلق می کند.

 

چطور طراح دکوراسیون داخلی شوید ؟

یک طراح دکوراسون داخلی باید قدرت ریسک پذیری داشته باشد  و بتواند تمام فضا ها در یک ساختمان را اعم از فضای خصوصی و فضای عمومی را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را بررسی کند و با علم و هنر و تکیه بر هواس پنجگانه آنها را اولویت بندی کند.

یک طراح دکوراسیون داخلی موفق این قدرت را دارد و می تواند طراحی هر مکان و فضایی  را به راحتی انجام دهد و این مکان ها می تواند شامل استودیوی هنری، غرفه نمایشگاهی ، سالن زیبایی ، فضای اداری ، فضای مسکونی و… باشد.

برای تحصیل در رشته طراحی دکوراسیون داخلی می توانید از دوران متوسطه دوم  وارد هنرستان یا کارو دانش شوید و در مقاطع نهم، دهم و یازدهم در این رشته تحصیل کنید به شرط آنکه

پایه نهم مقطع متوسطه اول را با موفقیت به پایان رسانده باشد

حد نصاب شاخه تحصیلی در هدایت تحصیلی را کسب کرده باشد.

پس از اتمام  دوره متوسطه دانش آموز می تواند ادامه تحصیل دراین رشته در دانشگاه ها را شروع کند و در صورتی که دانش آموز دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده باشد به طُرُق زیر قادر به ادامه تحصیل در این رشته می باشد:

  • ورود به دانشگاه جامع علمی و کاربردی
  • آموزشکده های دولتی
  • دانشگاه آزاد

تمامی این روشها را می توان در قالب کاردانی ناپیوسته انجام داد و  پذیرش دکوراسیون داخلی در کارشناسی از تمامی رشته ها صورت می پذیرد.

بویژه رشته های ارتباط تصویری که شامل  همه گرایش ها می باشد ، طراحی و ساخت طلا و جواهرات ، مرمت آثار فرهنگی نیز تمامی گرایش ها در این رشته ، معماری ( گرایش معماری داخلی و مرمت ابنیه) ، نقاشی ( همه گرایش ها)، طراحی نقش پارچه ( همه گرایش ها)، گرافیک ( همه گرایش ها) ، معماری سنتی و هنرهای تجسمی( همه گرایش ها)  در اولویت پذیرش هستند .

 

صفر تا صد رشته ی طراحی دکوراسیون داخلی

 

تحصیل از طریق جهاد دانشگاهی تهران

شما می توانید تحصیل در رشته هنر و معماری جهاد دانشگاهی تهران را به شکل آزاد به اتمام برسانید.

 

تحصیل از طریق آموزشگاه های آزاد

در برخی از آموزشگاه های آزاد نیز در رشته طراحی دکوراسیون داخلی دانشجو و هنرجو می پذیرند و در اتمام دوره آموزش البته در برخی از آموزشگاه ها مدرک رسمی از وزارت علوم به دانش آموختگان اعطا می شود.

 

رشته های مشابه با رشته طراحی دکوراسیون داخلی

اگر مایل به تحصیل در رشته طراحی دکوراسیون داخلی می باشید این احتمال نیز وجود دارد که رشته های زیر نیز برای شما جذاب باشد :

معماری داخلی، کاردانی فنی صنایع چوب، تولید مبلمان، کاردانی فنی صنایع نساجی، تولید فرش ماشینی، کاردانی فنی صنایع دستی، فرش دستبافت، کاردانی طراحی کیف و کفش

 

پیشینه طراح داخلی دکوراسیون

تاریخچه طراح و طراحی داخلی دکوراسیون از یک سو به شیوه های مصری ها و رومی ها  مربوط می شود و از طرف دیگر به پیشرفت هایی که در دوره رنسانس در ایتالیا به وجود آمد باز خواهد گشت که در قرن های هفدهم و هجدهم به ویژه در فرانسه، افزایش پیدا کرد .

پس از انقلاب صنعتی ، طراحی داخلی در طبقات متوسط نیز جای خود را باز کرد. چاپ طرح های  مختلف و افزایش علاقه مند شدن افراد به طراحی داخلی باعث به وجود آمدن  سبک های مختلف مطابق با سلیقه های متفاوت شد که در حال حاضر بیش از ۴۰ سبک طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که مطابق با هر سلیقه ای می باشد.

 

چطور باید بازسازی منزل را شروع کنید؟

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]