استفاده از فرش در دکوراسیون
29
مهر

استفاده از فرش در دکوراسیون

استفاده از فرش در دکوراسیون

از آن جایی که همه شما می دانید فرش ها نماد ایرانی بودن را در هر خانه ای عملی می کنند، شما حتما فرش هایی را در هر خانه ای که وارد شده اید دیده اید و از آن ها نیز لذت برده اید.

می توان این گونه نیز برداشت کرد که فرش ها و قالی های متنوعی وجود دارند که در هر خانه ایرانی این فرش ها هستند که حرف اول یک خانه ایرانی را میزنند.

زمانی که شما می خواهید فرش مناسبی را انتخاب کنید می توان این گونه بیان کرد که فقط انتخاب رنگ آن مهم نیست و باید به عوامل دیگری را باید در نظر داشته باشید.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید در دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی باید بدانید که فرش را کجا و به چه صورتی پهن کنید تا نمای زیبایی برای خانه داشته باشد.

همان طور که می دانید این فرش ها هستند که نقش به سزایی در خانه های ایرانی را دارا می باشند و هر خانه ایرانی حتما از یک یا چند فرش استفاده می کند.

شما می توانید با استفاده از فرش ها به خانه روح ببخشید و آن فضا را برای خود و خانواده به محیطی آرام و گرمای صمیمیت تبدیل کنید، و این کار ها را می توانید با به کار بردن فرش نیز انجام دهید.

 

استفاده از فرش در دکوراسیون

نکات انتخاب فرش مناسب

  • اندازه فرش ها
  • خالی گذاشتن قسمت هایی از خانه
  • فرش مناسب برای کاربرد نوع اتاق
  • استفاده از تضاد
  • استفاده از چندین فرش
  • استفاده از رنگ مکمل
  • انتخاب مناسب فرش در زمان خرید
  • ثابت کردن فرش ها در سرجای خود
  • استفاده از فرش مناسب برای راهرو
  • استفاده از فرش مناسب متناسب با دکوراسیون

 

اندازه فرش ها

برای اندازه فرش ها بعضی از باور های غلط نیز وجود دارد که می توان این گونه بیان کرد که اگر خانه شما کوچک نی باشد بهتر است از فرش های کوچک نیز استفاده کنید که این باور کاملا اشتباه بوده و باید این را بدانید که این باور های غلط برای دکوراسیون شما دچار مشکل می شود و شما نمی توانید دکوراسیون داخلی خانه خود را زیبا کنید.

شما می توانید با انتخاب فرش مناسب با اندازه درست این ویژگی از خانه را به زیبایی طراحی کنید ولی اگر در انتخاب خود دچار اشتباه شوید تناسب خانه شما را نیز دچار مشکل می کند.

برای این که این موضوع را بهتر بشناسید می توان این گونه گفت که در زمانی که شما می خواهید فرشی برای اتاق نشیمن استفاده کنید باید اندازه آن طوری باشد که پایه های جلویی مبلمان های شما بر روی فرش قرار گیرد و یا در اتاق خواب می توانید فرش را طروی قرار دهید که از تخت پایین می آییند پا هایتان روی فرش قرار گیرد.

 

پیشنهاد نویسنده : استفاده از فرش های ایرانی

 

خالی گذاشتن قسمت هایی از خانه

بهترین کار برای خانه ها و فضا هایی که فرش را قرار می دهید این می باشد که بتوانید در اطراف فرش قسمت هایی را خالی بگذارید و از یک فرش در مرکز مبلمان ها استفاده کنید.

زمانی که شما گوشه هایی از فرش ها را خالی می گذارید باعث می شود فضای داخلی شما بزرگ تر احساس شود و شما فضای بیشتری از خانه را نشان دهید.

 

فرش مناسب برای کاربرد نوع اتاق

زمانی که شما فرشی را خریداری می کنید می توانید به این فرش نیز فکر کنید که می خواهید در کدام قسمت از خانه از آن استفاده کنید و کاربرد آن در، آن قسمت از خانه چه چیزی می باشد.

برای مثال می توان این گونه بیان کرد که شما می توانید از رنگ بیسکویتی در اتاق هایی ناهارخوری استفاده کنید و برای نشیمن نیز می توانید از فرشی استفاده کنید که رنگ آن در طیف رنگ های خنثی باشد.

اگر شما می خواهید در اتاق کودک خود از فرش استفاده کنید بهترین گزینه برای اتاق آن ها رنگ های شاد و فرش های فانتزی می باشد که بتوانند رنگ ها را بهتر درک کنند.

 

استفاده از تضاد

اگر شما در فضای داخلی خود از رنگ های یک دست و یک رنگ استفاده کرده اید این رنگ ها باعث می شود فضای شما بی روح شود و شما می توانید از یک فرش با رنگ متضاد، فضای داخلی خود استفاده کنید تا بتوانید زیبایی و جذابیت منحصر به فرد را به همه نشان دهید.

برای خانه های یک رنگ این تضاد ها لازم بوده تا بتوانند زیبایی و شیک بودن وسایل را به همه نشان دهند.

 

استفاده از چندین فرش

بعضی از افراد نیز به این سبک علاقه دارند که از چند فرش بر روی هم استفاده کنند و این کار را برای خود نوعی سبک دکوراسیون طلقی می کنند، در این بین می توان یک پیشنهاد جذاب برای این افراد مهیا کرد.

می توانید از یک فرش بزرگ نازک که جنس آن ها کنف می باشد می توان استفاده کرد و بر روی آن ها نیز از چنیدن فرش با رنگ های مختلف که طرح دار نیز می باشند استفاده کنید.

 

استفاده از رنگ مکمل

یکی از کار هایی که شما می توانید برای زیبا سازی فضای داخلی استفاده کنید این می باشد که می توانید از رنگ های مکمل نیز استفاده کنید تا فضای شما زیبا شود.

در زمانی که شما فرش خود را انتخاب می کنید و آن را با علاقه و سلیقه خود نیز انتخاب می کنید می توانید از وسایلی استفاده کنید که رنگ های مکمل فرش ها را نیز دارا می باشند، شما می توانید از پرده ها و کوسن هایی با رنگ مکمل نیز استفاده کنید.

 

انتخاب مناسب فرش در زمان خرید

شما می توانید در زمان خرید به این توجه کنید که می توانید از رنگ ها و طرح های مورد علاقه خود استفاده کنید، زمانی که فرش مورد علاقه با طرح و رنگ خود را انتخاب کردید می توانید به ادامه خرید وسایل منزل خود توجه داشته باشید.

بهترین کار این می باشد که اول فرش های خود را خریداری کنید و بعد از خرید فرش ها شروع به خرید بقیه وسایل خود کنید، این کار برای شما کمی سخت می باشد ولی می توانید نتیجه مورد نظر خود را نیز مشاهده کنید و از آن لذت ببرید.

 

ثابت کردن فرش ها در سرجای خود

زمانی که فرش های خود را خریداری می کنید و آن ها را در مکان مناسب پهن می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که بتوانید آن ها را ثابت کنید.

وسایل برای نگه داشتن و ثابت کردن فرش ها نیز وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید، از این قبیل وسایل می توان به مواردی چون موکت، چسب فرش و یا ترمز فرش نیز اشاره کرد.

با این وسایل شما می توانید فرش را در یک جا ثابت نگه دارید و از آن ها به خوبی استفاده کنید.

 

استفاده از فرش مناسب برای راهرو

اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهید راهرو های خانه را فرش کنید می توانید از فرش های راهرو استفاده کنید و از آن ها لذت ببرید.

دکوراسیون داخلی راهرو ها نیز زیاد به چشم نمی آید و شما می توانید از فرش هایی با طرح های شلوغ استفاده کنید این طرح ها به شما کمک می کند تا دکوراسیون داخلی راهرو های شما متفاوت باشد و جلوه جدیدی برای شما داشته باشد.

 

استفاده از فرش مناسب متناسب با دکوراسیون

نسبت به فرهنگ خود می توانید رنگ فرش را انتخاب کنید از در خانه حیوان خانگی دارید، اگر در مهمانی ها و مراسمات خود با کفش وارد خانه می شوید و اگر کفش های خود را بیرون خانه در نمی آورید این موارد به شما نشان می دهد که بهتر است از فرش هایی با اندازه های کوچک استفاده کنید و یا می توانید از فرش هایی استفاده کنید که رنگ آن ها تیره بوده و کثیفی آن ها دیر تر نشان داده می شود و یا می توان این گونه بیان کرد که این فرش ها شستشوی آسانی را برخوردار می باشند.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]